تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه صحیح کشیدن نخ دندان چگونه است؟

استفاده از تمیزکننده‌های بین دندانی (مانند نخ دندان) بخش مهمی از برنامه مراقبت از دندان‌ها و لثه‌ها است. دندانپزشکان توصیه می‌کنند که بین دندان‌ها را روزی یک بار تمیز کنید. استفاده از نخ دندان از آن رو مهم است که اگر پلاک با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از بین نرود، در نهایت سخت و تبدیل به جرم یا تارتار می‌شود. کشیدن نخ دندان از ابتلا به بیماری‌های لثه و و پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.
پیچیدن نخ: حدود ۵۰ سانتی‌متر از نخ را دور انگشتان وسط هر دست بپیچید. نخ را بین دو انگشت شست و اشاره به گونه‌ای بگیرید که دو و نیم تا پنج سانتی‌متر از نخ بین دو انگشت کشیده شود. نخ را با انگشت شست بین دندان‌های بالا برانید.
هدایت نخ: دو و نیم تا پنج سانتی‌متر از نخ را محکم بین انگشتان بگیرید. نخ را با انگشت اشاره بین دندان‌های پایین ببرید.
حرکت دادن نخ: نخ را با حرکتی زیگزاگی به آرامی بین دندان‌ها راه ببرید. نخ را با شدت از بین دندان‌ها بیرون نکشید. نخ را دور دندان بیاندازید.
لغزاندن نخ: نخ را بین سطح دندان و زیر خط لثه به بالا و پایین بلغزانید. برای هر دندان از یک قطعه تمیز از نخ استفاده کنید.
این روش برای انواع نخ دندان، مومی، غیرمومی، اسفنجی یا چسب دندانی، کاربرد دارد. این که نخ دندان کشیدن را از دندان‌های بالا شروع می‌کنید یا پایین، جلو یا عقب مهم نیست. فقط همه دندان‌ها از جمله سمت عقب آخرین دندان چپ، راست، بالا و پایین دهان را نخ بکشید. همچنین فراموش نکنید که زیر خط لثه و کنار دندان‌هایی را تمیز کنید که در کنار جای خالی دندان‌های غایب قرار دارد، چرا که ذرات غذا در این فضاها گیر می‌کند
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.