تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه صحیح لنز گذاشتن چگونه است؟

– برای گذاشتن هر نوع لنز طبی و یا لنز های رنگی دست هایتان را خوب با آب و صابون بشویید و کاملا خشک کنید. داشتن سطح تمیز و استریل کلید سلامت چشم است. علاوه برا این خشک بودن دست ها باعث سهولت حرکت لنز از دست به چشم می شود.
– یکی از لنزها را از جعبه لنز خود بردارید. مراقب باشید که کدامین لنز را برای چشمانتان استفاده می‌کنید. حواس خود را جمع کنید که لنز چشم سمت راست را برای چشم سمت راست و لنز سمت چپ را برای چشم سمت چپتان استفاده کنید. اگر اشتباه این کار را انجام دهید، می‌توانید محیط را ببینید ولی به شدت اذیت خواهید شد و چشمانتان عفونت خواهد کرد. توجه داشته باشید به هنگام خارج کردن لنز از جعبه، گرد و غبار اصلا با لنز تماس پیدا نکنند.
– لنز را روی انگشت سبابه خود بگذارد.
– با انگشت اشاره دست دیگرتان پلک خود را بالا بکشید و با انگشت میانی دستی که لنز دارد پایین چشمتان را بکشید. اگر مهارت کسب کنید فقط کافی است که پایین چشم را بکشید.
– حالا که با استفاده از انگشت دست خود چشم را باز کرده اید و پلک را به صورت باز نگه داشته اید می توانید لنز را که بر روی انگشت اشاره دست دیگر قرار دارد، بدون استرس به چشم نزدیک کنید و وقتی می خواهید لنز را بر روی چشم بگذارید، به سمت بالا نگاه کنید، تا قرنیه چشم به صورت کامل دیده شود و سپس لنز را بر روی چشم خود قرار دهید.
در این مرحله سعی کنید تا پلک نزنید و به لنز هم خیر نشوید، پلک زدن و خیره شدن به لنز احتمال دارد، موجب ضربه زدن به لنز شود. در حالی که با خیره نشدن به لنز بهتر می توانید لنز را به داخل چشم هدایت کنید. بعد از گذاشتن لنز به آرامی داخل چشم از این که لنز بر روی عنبیه چشم قرار گرفته است مطمئن شوید. برای این کار می توانید زمانی که لنز را بر روی چشم خود گذاشتید، آن را با انگشت خود حرکت دهید تا دقیق در کره چشم قرار گیرد.
– وقتی که لنز را وارد چشم کردید و می خواهید آن را بر روی قرنیه چشم قرار دهید، دقت داشته باشید که حتما لنز را در وسط چشم و دقیقا بر روی قرنیه قرار دهید و در آیینه آن را فیکس کنید، چنانچه لنز کمی بالاتر و یا پایین تر از قرنیه قرار گیرد، می تواند به چشم آسیب بزند و خطراتی برای سلامتی چشم دارد. برای درست جای گرفتن لنز بر روی چشم سعی نمائید به سمت روبرو و در آینه نگاه کنید و لنز را بر روی عنبیه (سیاهی چشم) خود قرار دهید برای این کار می توانید از انگشت استفاده کنید و یا به آرامی پلک بزنید و چشم خود را بچرخانید.
– برای قرار گرفتن درست لنز بر روی چشم چند ثانیه به سمت بالا و سپس چند ثانیه به سمت پائین نگاه کنید و سپس ۱۰ تا ۱۵ پلک بزنید.
حال برای چشم دیگر خود نیز تمامی مراحل بالا را به دقت انجام دهید تا به مشکلی برخورد نکنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.