تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

اقامت‌گاه ‌های یزد کجا هستند؟

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید.
لطفا جهت پرسیدن آدرس و سوالات نامربوط پیام ندید. ما فقط آدرس‌ و شماره تماس‌ها را قرار میدیم که در پایین قرار گرفته.

اقامتگاه بوم گردی خشت و ماهبوم گردی خشت و ماه
نام این اقامتگاه آدم را به زیبایی‌های شب‌های کویری می‌برد، جایی که ماه از پس بادگیرها در دل آسمان کویر بر شب‌های خاطره انگیز می‌تابد. بوم گردی خشت و ماه ۳۰۰ سال است که در دل بافت قدیمی یزد قرار دارد و به تازگی به اقامتگاهی تبدیل شده است برای میزبانی از مسافران شهر خشتی. ۸ اتاق سنتی این اقامتگاه میزبان ۴۰ مهمان هستند که برای تجربه زندگی محلی به یزد می‌آیند.
اینجا خبری از تخت نیست و به رسم زندگی سنتی ایرانی مهمان‌ها روی لحاف و تشک می‌خوابند. رستوران این خانه سنتی حیاط آن است که مجهز به تخت است که نگاه شما را مهمان حوض و شمعدانی می‌کند و خودتان را مهمان غذاهای محلی و سنتی. این اقامتگاه در نزدیکی بافت تاریخی اردکان قرار دارد و یک پیاده روی کوتاه شما را به دیدن آثار تاریخی می‌رساند.
اقامتگاه بوم گردی خانه خشتیخانه خشتی یزد
خانه خشتی یکی از بوم‌گردی‌های دلنشین یزد است. این خانه خشتی هر چقدر که در اندازه کوچک است در صفا و مهمان نوازی همان‌قدر بزرگ است. خانه خشتی ۱۵۰ سال دارد و ساخت آن به دوران قاجار برمی‌گردد. ۶ اتاق خانه خشتی ظرقیت میزبانی ۲۵ مهمان را دارد.
اگر در بهار و تابستان مهمان خانه خشتی باشید می‌توانید صبحانه را در حیاط یا پشت بام آن نوش جان کنید و اگر فصل اقامت شما سرد باشد صبحانه در اتاق سرو می‌شود. اتاق‌های این اقامتگاه ساده و دلنشین هستند مثل زندگی سنتی ایرانی. خانه خشتی در بافت تاریخی یزد است بنابراین فاصله چندانی با جاذبه‌های تاریخی آن نخواهید داشت.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.