تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

جاذبه های گردشگری نیشابور کجا هستند؟

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید.
لطفا جهت پرسیدن آدرس و سوالات نامربوط پیام ندید. ما فقط آدرس‌ و شماره تماس‌ها را قرار میدیم که در پایین قرار گرفته.

دهکده چوبین در نیشابور
همانطور که از اسم این دهکده پیداست، تمام سازه های آن از چوب می باشد.” دهکده چوبین ” یکی از تفرجگاه های بسیار زیبا و کم نطیر در ایران است که بازدید از آن می تواند شما را شگفت زده کند، ساخته شده توسط “مهندس حمید مجتهدی” می باشد که در سال ۱۳۹۲ چشم از دنیا فرو بست.
در این دهکده هرچه می خواهید وجود دارد، از رستوران و کافه گرفته تا مسجد و فروشگاه و نانوایی و فضای سبز و … و خیالتان از این بابت راحت باشد.یکی از آثار فوق العاده ” دهکده چوبین ” مسجد دهکده می باشد که در جهان بی نظیر است ، توانایی تحمل زلزله های ریشتر بالا تا حداکثر ۸ ریشتر و عمر بسیار چوب های به کار رفته در آن از شاخصه های آن است. به گفته سازنده متوفی هدف از ساخت این آثار زیبا رونق بخشیدن به صنعت گردشگری در نیشابور بوده است.
معرفی بازار نیشابور
اگ به پیشینه و تاریخ خراسان و نیشابور آشنا باشید متوجه خواهید شد که تاریخچه این بازار به بازار بسیار بزرگ قدیمی نیشابور که گستردگی آن از دراوزه مشهد تا دروازه عراق بوده است، برمی گردد. بازار تاریخی نیشابور مربوط به دوره صفویان می باشد و زمانی که شاه عباس صفوی به نیشابور گذر کرده بود، دستور مرمت و بازسازی آن را صادر کرد. از آثار تاریخی و به جا مانده این بازار می توان سرا، کاروانسرا، تیمچه و گرمابه ها و همچنین آب انبار و مساجد این بازار را مشاهده کرد.
آرامگاه کمال الملک
این بنای تاریخی در محله شادیاخ نیشابور واقع در خیابان عرفان می باشد.
آرامگاه کمال الملک ساخته “هوشنگ سیخون” در سال ۱۳۴۲ و رو نمایی آن در حضور فرح پهلوی همراه با تقدیر و تشکر از کارگران نیشابوری بود. اگر این اثر را از نزدیک تماشا کنید آثار مخروطی و اشکال هندسی خلق شده توسط معماران ایرانی شما را به وجد خواهد آورد.
مقبره خیام
آرامگاه خیام شاعر، ریاضی دان و ستاره شناس معروف ایرانی هر ساله مورد استقبال زیادی از گردشگران ایرانی و خارجی قرار می گیرد. بنای نهاده شده بر آرامگاه وی از شاهکار های معماری محسوب می شود که به زیبایی آن افزوده است. باغی بسیار زیبا این اثر جاوید را احاطه کرده است و مساحت باغ تقریبا ۱۸هزار متر مربع می باشد. گفتنی است که در اطراف باغ بصورت ردیفی درختان کاج مشاهده می شوند.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.