دکتر سلام: یک متخصص تغذیه هشدار داد:استفاده از کورتون در درمان لاغری، عوارض گوارشی و استخوانی را در پی دارد.
دکترایمان مومنی، متخصص‌ تغذیه با اعلام این مطلب به ‌خبرنگار خبرگزاری‌دانشجویان ایران گفت: برخی افراد برای افزایش وزن از دسته داروهای کورتون استفاده می‌کنند، در صورتی که استفاده از این داروها به دلیل احتباس آب و نمک موجبات بروزعوارض زیادی از قبیل عوارض گوارشی و استخوانی را فراهم می‌کنند.

وی افزود: مصرف داروهای اشتها آور زمانی موثر است که شخص از هر نظر سالم باشد.

دکتر ایمانی ، همچنین استفاده از داروهایی را که با کاهش متابولیسم ‌بدن باعث افزایش وزن می‌شوند را جهت افزایش وزن نامناسب ذکر کردو گفت: این داروها باعث کم‌کاری تیروئید شده و علاوه بر آن با برهم زدن نظم طبیعی بدن، باعث ایجاد مشکلات جسمی عدیده می‌شوند.

وی، شایع‌ترین داروی مصرفی جهت چاقی در کشور را سیپروهپتادین دانست و گفت: عوارض این دارو کمتر است؛ ضمن آنکه باید دانست تمام درمان‌های دارویی لاغری زمانی موثر خواهند بود که علت لاغری ناشی از عارضه یا بیماری نباشد.

این متخصص افزود: بنابراین لازم است افراد لاغر با انجام‌ بررسی لازم از سلامت خود اطمینان یافته ‌و سپس اقدام به‌درمان لاغری نمایند. البته اکثر قریب به اتفاق بیماری‌هایی که باعث لاغری می‌شوند نیز با درمان به موقع رفع می‌شوند.

دکترمومنی درپایان، رژیم‌غذایی ‌صحیح حاوی شیر، لبنیات، حبوبات، غلات، گوشت، سبزیجات و میوه‌جات‌و نیز انجام‌ ورزش را که باعث افزایش اشتها و نیز سلامت فرد می‌شوند را بهترین راه درمان لاغری دانست.