دلیل شکستن ناخن چیست؟

درست است که امروزه بازار ناخن مصنوعی و کاشت ناخن داغ است و بسیاری از خانم‌ها در برخی مواقع به‌صورت موقت برای زیبا کردن جلوه دستانشان ناخن می‌کارند اما زیبایی طبیعی ناخن‌ها هم جذابیت خودش را دارد. شما می‌توانید انتخاب کنید که سراغ روش‌های مصنوعی بروید یا باکمی وقت به زیبا شدن طبیعی دستان خود کمک کنید. در این مطلب به شما می‌گوییم که چگونه با تهیه ماسک‌هایی می‌توانید لطافت را به‌دستان خود بازگردانید و زیبایی را به آنها هدیه دهید. اگر طرفدار زیبایی سنتی هستید با ما همراه باشید. طبیعت می‌تواند زیبایی را به شما هدیه دهد. فقط کافی است دست‌به‌کار شوید و ماسک‌ها را تهیه کنید.

راه‌های مراقبت از ناخن

برای مراقب از ناخن راه های مختلفی وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید.

زبری را برطرف کنید

اگر پوست دستتان زبر و خشن شده و این موضوع ظرافت و زیبایی پوست دست شما را تحت‌تاثیر خود قرار داده است، بهترین کار استفاده از کرم‌های طبیعی و خانگی است که تهیه آن‌ها کمتر از 10 دقیقه وقت شمارا می‌گیرد. برای درمان زبری و خشکی پوست ماسک‌های طبیعی مختلفی  وجود دارد که استفاده از آن‌ها به‌صورت روزانه بعد از 2 هفته موجب بهبود زبری پوست دست‌ها می‌شود. ماسک عسل یکی از مفیدترین و مؤثرترین ماسک‌های گیاهی است. برای تهیه این ماسک کافی است 2 قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام مخلوط‌کنید و آن را هر شب پیش از خواب به مدت 20 دقیقه روی پوست دستتان بگذارید و سپس آن را با آب نیم ولرم بشویید. بهتر است پس از گذاشتن این ماسک به دست‌هایتان استراحت دهید.

لوسیون خانگی بزنید

اگر پوست دستتان خشک است و این خشکی درنتیجه سردی هوا در فصل‌های سرد سال به وجود می‌آید بهترین راه استفاده از لوسیون گلاب است. برای تهیه این لوسیون کافی است یک استکان گلاب را با یک استکان گلیسرین مخلوط‌کنید و این ترکیب را با پنبه روی پوست دست خود بمالید. از این لوسیون می‌توانید روزانه و پیش از آغاز فصل سرد استفاده کنید تا دستتان در روزهای سرما خشک نشود.

اگر اهل بشوی و بساب هستید

استقامت ناخن‌ها تأثیر زیادی در جلوه و زیبایی دست دارد. به این دلیل تقویت ناخن‌ها و افزایش استحکام آن‌ها یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هر خانم جوان باید به آن توجه کند. برای افزایش استقامت ناخن‌ها به‌ویژه ناخن‌هایی که زیاد در معرض شست‌وشو و آب قرار می‌گیرند بهترین چاره استفاده از مخلوطی از روغن‌زیتون، روغن بادام، روغن کنجد و روغن کرچک است. برای تهیه این مخلوط کافی است به میزان مساوی 4 روغن را باهم ترکیب کرده و آن را به روی ناخن‌های خود ماساژ دهید.

پوست‌تان را سفید کنید

بسیاری از خانم‌ها به دلیل انجام فعالیت‌های روزانه‌شان بدون دستکش به‌مرور با تیرگی پوست دست‌هایشان روبه‌رو می‌شوند. برای درمان این مسئله و از بین رفتگی تیرگی پوست و روشن شدن پوست دست، استفاده از این ماسک را پیشنهاد می‌کنیم. سفیده یک تخم‌مرغ را با با یک قاشق گلیسیرین و 2 قاشق عسل مخلوط‌کنید و آن را به مدت نیم‌ساعت هر شب روی دست‌ها بگذارید. تکرار این ماسک روی دست‌ها به مدت 20 روز موجب از بین رفتن تیرگی پوست و روشن شدن آن می‌شود.

ترک دست‌ها را التیام دهید

عصاره گیاه دارویی بومادران یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان ترک دست و پا محسوب می‌شود. درمانگران طب سنتی عصاره این گیاه را برای شست و شوی دست‌ها و پاهایی که ترک دارند مفید می‌دانند. برای تهیه عصاره این گیاه کافی است مقداری از برگ‌های این گیاه را در آب ریخته و بجوشانید. سپس این مخلوط را صاف‌کرده و برگ‌ها را از آب بومادران جدا کنید. این محلول را سرد کرده و از آن برای شست و شوی دست یا پا و موضعی که دچار ترک شده استفاده کنید. این محلول را هرگز خشک نکنید و اجازه دهید به‌طور طبیعی روی دست یا پای شما خشک شود.

ناخن‌ها را تقویت کنید

برای جلوگیری از شکنندگی ناخن‌ها روش‌های متعددی وجود دارد که یکی از آن‌ها تهیه مخلوطی از پوست تخم مرغ و آبلیمو است. برای تهیه این ترکیب کافی است پوست چند تخم مرغ را آسیاب کنید و هر بار، یکی دو قاشق از آن را با یک استکان آبلیموی تازه مخلوط کنید به حدی که بتوانید ناخن‌هایتان را در این مخلوط قرار دهید. بهترین و مفیدترین مدت زمان برای نگه داشتن ناخن‌ها و سرانگشتان دست در این مخلوط 15 تا 20 دقیقه است. پس از آن دست‌ها را بشویید و این کار را هر شب پیش از خواب تکرار کنید. علاوه به راین، استفاده از ترکیب دانه‌های بلال و شیر نیز برای درمان شکنندگی ناخن‌ها و پیشگیری از ابتلا به آن بسیار مؤثر است. برای این منظور دانه‌های بلال را در دستگاه مخلوط کن ریخته و آن‌ها را له کنید. سپس یک استکان شیر اضافه کرده و پس از خمیر کردن آن‌ها این خمیر را روی ناخن‌های خود به مدت 15 دقیقه قرار دهید.

 

پيش از مهماني اين ماسك را امتحان كنيد

اگر به مهمانی دعوت شده‌اید و برای‌تان مهم است که در این مهمانی با ظاهری آراسته و زیبا حاضر شوید، 3 روز پیش از تاریخ معین شده برای مهمانی از ماسک بادام و شیر استفاده کنید. برای تهیه این ماسک کافی است پوره بادام را با شیر ترکیب کنید و آن را به مدت یک ساعت هر 3 شب روی دست خود قرار دهید. بهتر است متناسب با نوع لباس و اندازه آستین این ماسک را روی پوست دست تا ساعد یا بازو قرار دهید.

جوانی پوست دست را با آلوورا تجربه كنيد

 بسیاری از خانم‌ها بعد از گذراندن دهه چهارم زندگی نسبت به کاهش میزان شادابی و نشاط پوست خود به‌ویژه پوست دستشان ابراز نگرانی می‌کنند. این گروه غالباً پس از تحلیل رفتن ماهیچه‌ها و چربی پوستشان و بروز چین و چروک‌های ابتدایی روی دست‌ها به فکر درمان می‌افتند. یک شب درمیان با کمک ژل آلوورا که از برگ‌های این گیاه به دست می‌آید پوست دست خود را ماساژ دهید. برای تهیه این ژل می‌توانید برگ‌های آلوورا را از وسط بشکنید و این ژل را به‌طور طبیعی از این گیاه پرخاصیت تهیه کنید. این ماسک به سفیدشدن و شفافیت پوست دست نیز کمک می‌کند.

چربی را به ناخن‌‌های خود بازگردانید

برای حفظ سلامت ناخن‌‌های خود همیشه آنها را چرب نگه ‌دارید تا دچار شکنندگی نشوند. از کرم‌های نرم‌کننده برای سلامت ناخن‌های خود استفاده کنید، می‌توانید روزی چند بار ناخن‌‌های خود را چرب کنید. روغن زیتون هم برای برگرداندن چربی مناسب به پوست شما موثر است. می‌توانید ناخن‌های خود را روزی دو تا سه بار با روغن‌زیتون ماساژ دهید و به استحکام آنها کمک کنید. اگر هم اهل لاک زدن هستید، حتما به تاریخ انقضای لاک دقت کنید و زیاد از استون استفاده نکنید. بهتر است بعد از پاک کردن لاک خود، ناخن‌ها را  حتما چرب کنید تا آسیب ناشی از استفاده از مواد پاک‌کننده لاک کمتر شود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.