روغن های طبیعی برای رفع سرگیجه کدامند؟

همه شما در طول روز دچار سرگیجه‌هایی شده‌اید و به دنبال روشی برای درمان آن رفته‌اید و تمامی روش‌های خانگی و شیمیایی را امتحان کرده باشید. اما آیا تاکنون از روغن‌های طبیعی برای درمان سرگیجه استفاده کرده‌اید؟ در ادامه درباره روغن‌های طبیعی برای درمان سرگیجه صحبت خواهیم کرد. استفاده از روغن‌های طبیعی برای سرگیجه می‌تواند انتخاب خوبی برای کمک به کاهش این احساس ناراحت‌کننده باشد. سرگیجه احساس بی‌ثباتی است و یا مانند جهان در حال چرخش در اطراف شما است. در ادامه این مطلب 10 روغن طبیعی به شما معرفی می‌کنیم که ضمن استفاده از آن‌ها سرگیجه شما برطرف شده و سریعاً به حالت قبلی خود برمی‌گردید.

روغن های طبیعی برای رفع سرگیجه

سرگیجه چیست؟

گاهی اوقات با چرخیدن به دور خود دچار سرگیجه می‌شوید که امری طبیعی است اما گاهی اوقات بدون داشتن دلیل خاصی دچار سرگیجه می‌شوید. سرگیجه بدون دلیل را باید جدی بگیرید زیرا ممکن است نشانه بیماری‌های خطرناکی باشد. از علائم ایجاد سرگیجه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

میگرن

ضربه و آسیب دیدن سر

تومور یا سکته مغزی

آسیب دیدن گوش به خاطر مصرف دارو

از علائم و نشانه‌های سرگیجه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

خستگی و سردرد

حالت تهوع و استفراغ

حرکات غیرقابل‌کنترل چشم

مشکلات شنوایی

عرق کردن

یکی از راه‌های درمان سرگیجه استفاده از روغن‌های طبیعی موجود است که در اینجا به‌اختصار آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

1-روغن نعنا

خواص خنکی و سرحال کننده نعنا برای از بین بردن حالت تهوع و خستگی بسیار مناسب است.

نحوه استفاده: چند قطره روغن نعنا را به آب داغ اضافه کنید. صورت خود را با یک حوله بپوشانید و به مدت 15 دقیقه از بخار حاصله استنشاق کنید.

2- روغن زنجبیل

روغن زنجبیل برای درمان حالت تهوع و دیگر مشکلات شکمی مناسب است.

نحوه استفاده: 2 تا 3 قطره از آن را به کف پا، پشت گوش و یا به گردن خود بمالید.

3- روغن اسطوخودوس

این روغن برای آرام کردن ذهن و از بین بردن استرس بسیار مناسب است.

نحوه استفاده: به خاطر بوی خوبی که دارد که می‌توانید این روغن را روی بالشت خود اسپری کنید و یا 4 تا 5 قطره از آن را به آب اضافه کنید و با آن حمام کنید.

4- روغن ریحان

این روغن برای درمان سرفه و سرماخوردگی مناسب است و همچنین به تسکین سرگیجه و حالت تهوع کمک می‌کند.

نحوه استفاده: 2 تا 3 قطره روغن ریحان به آب اضافه کنید و سپس آن را بجوشانید. هنگامی‌که به جوش آمد صورت خود را بپوشانید و بخار آن‌ها استنشاق کنید.

5- روغن رزماری

خواص آنتی‌اکسیدانی رزماری برای درمان سرگیجه مناسب است.

نحوه استفاده: چند برگ تازه رزماری را به آب داغ اضافه کنید. هنگامی‌که این برگ‌ها درون آب داغ قرار بگیرند روغن موجود در آن‌ها خارج می‌شود. بخار خوشبوی حاصل را استنشاق کنید.

6- روغن بادرنجبویه

این روغن برای درمان سردرد بسیار مناسب است.

نحوه استفاده: چند قطره روغن نارگیل را درون یک بطری بریزید و روغن بادرنج بویه را به آن اضافه کنید. بطری را تکان دهید تا باهم مخلوط شوند. سپس با روغن حاصله پشت گوش و پیشانی خود را ماساژ دهید.

7- روغن گل رز

گل رز علاوه بر زیبایی دارای خواص درمانی نیز است. خواص آنتی‌اکسیدانی آن برای درمان زخم معده مناسب است. همچنین برای درمان سرگیجه نیز می‌توان از روغن گل رز استفاده نمود.

نحوه استفاده: به خاطر بوی خوبی که گل رز دارد می‌توانید چند قطره از روغن گل رز را درون مرطوب‌کننده هوا بریزید و یا اینکه چند قطره از آن را به وان حمام اضافه کنید.

8- روغن گل مریم

روغن گل مریم برای درمان سرگیجه بسیار مناسب است. به تنظیم سیستم عصبی کمک می‌کند. به خوابیدن فرد نیز کمک می‌کند.

نحوه استفاده: 3 تا 4 قطره از روغن گل مریم را به آب داغ استفاده کنید و بخار آن‌ها استنشاق کنید.

9- روغن بهار نارنج

روغن بهار نارنج برای درمان سرگیجه، استرس، افسردگی و اضطراب مناسب است و باعث ایجاد آرامش ذهنی می‌شود.

نحوه استفاده: 2 تا 3 قطره از این روغن را روی یک پارچه کتان بریزید و پارچه را درون بالشت خود قرار دهید. همچنین می‌توانید 2 تا 3 قطره از این روغن را به وان حمام اضافه کنید.

10- روغن کندر

روغن کندر دارای خواص ضد التهابی است و برای درمان سرگیجه بسیار مناسب است. این روغن برای درمان سرگیجه‌ای که به خاطر عفونت‌های گوش در فرد ظاهر می‌شود بسیار مناسب است.

نحوه استفاده: 2 تا 3 قطره از این روغن را به آب داغ اضافه کنید و بخار آن را استنشاق کنید و یا اینکه می‌توانید با این روغن سر و گردن خود را ماساژ دهید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.