چگونه بدون مصرف دارو درد را درمان کنیم؟

افرادی که دچار دردی می‌شوند به دنبال راه چاره‌ای برای درمان درد خود هستند. درمان‌های زیادی برای درد بیماران وجود دارد اما اول باید علت را جست‌وجو کرد. بدن افراد سالم به‌این‌علت درد ندارد زیرا فرایندهای شیمیایی مربوط به درد اتفاق نمی‌افتد و به این دلیل درد پیدا می‌کند چون قسمتی از آن ملتهب می‌شود. اما آیا راهی وجود دارد بدون مصرف دارو درد را درمان کرد؟ در ادامه این مقاله به این پرس پاسخ داده‌ایم. اما قبل از آن بهتر است بدانید التهاب به وجود آمده در بدن محصول سه سیستم ساختاری، متابولیکی و احساسی است در ابتدا این سه سیستم را معرفی خواهیم کرد سپس راه درمان درد بدون مصرف دارو را معرفی خواهیم کرد.

سلامت ساختاری

مربوط به تحرک، طول و قدرت عضلات، رباط‌ها و ستون فقرات است. کمردرد و گردن درد را به‌عنوان یک مثال در نظر بگیرید. تا زمانی که یک ضربه یا آسیب اتفاق نیفتاده باشد، کمردرد یا گردن درد هم در طول شب ظاهر نمی‌شود. یک علت اصلی موقعیت بد ستون فقرات (بر هم خوردن تراز و حالت طبیعی ستون فقرات) است. هر مهره دارای شیارهایی بر روی خود است که اعصابی که حرکات بدن ما را کنترل می‌کنند در آن‌ها قرارگرفته‌اند. در مهره‌های کمری نیز شیارهایی قرار دارد که اعصاب کنترل‌کننده اندام‌های تحتانی بدن در آن‌ها قرارگرفته‌اند. و به همین ترتیب در مهره‌های گردنی این اعصاب کنترل اندام‌های فوقانی بدن را بر عهده‌دارند. وقتی در حرکات طبیعی نخاع اختلال ایجاد می‌شود، این اعصاب نیز گیر می‌افتند. دیسکی که به‌عنوان یک بالشتک کوچک بین مهره‌ها قرارگرفته نیز می‌تواند تحریک شود. دلیل این امر عدم فضای کافی برای عملکرد درست دیسک بین مهره‌ای است.

سلامت متابولیک

به‌سلامت سلول و اندام‌های ما اشاره دارد. بدن ما برای سم‌زدایی طبیعی از طریق روده، کلیه‌ها، ریه‌ها و کبد طراحی‌شده است. هنگامی‌که بدن ما تحت تأثیر سموم محیطی قرار می‌گیرد، غذاهایی که به آن‌ها حساس هستیم، غذاهای شیرین فرآوری شده و به‌طورکلی کالری مازاد، این مسیرهای سم‌زدایی به خطر می‌افتند. بدن ما ملتهب شده و شروع به آسیب دیدن می‌کند. یک مثال بیماری فیبرومیالژیا است که تشخیص آن از طریق رد کردن سایر علل می‌باشد. با این معنا که هیچ عاملی برای آسیب یا ایجاد بیماری در فرد شناسایی نشده یا وجود ندارد.

 بهداشت عاطفی

در سال‌های اخیر توجهی ویژه یافته است. حقیقت این است که یک فرد واقعاً سالم نیست مگر اینکه از وزن بار عاطفی خود خلاص شود. این بار عاطفی سنگین است و درواقع می‌تواند باعث بیماری شود. ذهن ناخودآگاه سیستمی است که حافظه و خاطره عظیم‌الجثه ما را از گذشته نگهداری می‌کند. این مهم است که به نقش راستین ذهن ناخودآگاه، که محافظت از ما می‌باشد، توجه داشته باشیم. وقتی ما بارها و بارها تحریک می‌شویم و یا از موضوعی عصبانی هستیم مهم است که در آن زمان ارزیابی کنیم آیا این احساس یک واکنش مناسب می‌باشد یا یک پاسخ از پیش تعیین‌شده.

اگر هرکدام از گفته‌های بالا باعث زده شدن جرقه‌ای در علاقه شما می‌شود از شما می‌خواهم که بیشتر کاوش کنید و درمانگر درد خودتان شوید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.