چگونه اضطراب و استرس را کم کنیم؟

از گذشته و مخصوصا در یک سال اخیر با شیوع ویروس کرونا در اوایل سال 2020  مردم استرس بی سابقه ای را تجربه کرده اند. بطوری که باعث شد سال 2020  سال استرس زا و پرتنشی تلقی شود که باعث بروز افسردگی و اضطراب در افراد زیادی شد. اما سوالی که خیلی از افراد به دنبال آن هستند این است که چگونه این استرس و اضطراب را کاهش دهیم؟ متخصصان این حوزه نکاتی را به مراجعان خود در مورد چگونگی ایجاد آرامش و کاهش سطح استرس  ارائه می دهند که در اینجا 3 تکنیک با شما به اشتراک گذاشته شده است.

روی نفس کشیدن تمرکز کنید

نخستین کاری که توصیه می شود نفس کشیدن است. ابتدا دهان خود را ببندید با این کار در حالی که از طریق بینی نفس می کشید می توانید فشار خون را کاهش داده و اعصاب را آرام کنید و بازدم را با تمرکز انجام دهید تا باعث کند شدن ضربان قلب و کاهش استرس شود. همچنین می توانید برای مدیریت استرس از روش شناخته شده تنفس جعبه ای هم استفاده کنید.

خود را تایید و تصدیق کنید

فهرستی از صحبت های روزانه خود را بنویسید و تکرار کنید تا احساس آرامش را تجربه کنید.

این فهرست شامل:

“در این لحظه من در امان هستم”

“در این لحظه من دوست دارم”

“در این لحظه من سالم هستم”

به هر فردی توصیه می شود این تمرین را همراه با نفس عمیق امتحان کند. این یک روش لطیف برای بازگشت به اینجا و زمان حال با استفاده از فکر و نفس است.

کارهای خلاقانه انجام دهید

یکی دیگر از راه های خوب برای ایجاد آرامش در این دوره پر از آشوب و استرس انجام کاری است که با خلاقیت و معنویت ارتباط برقرار کند. یکی از موارد پرکاربرد رقصیدن و خارج شدن از جریان اخبار و ورود به بدن است. نوشتن هم یکی دیگر از فعالیت های فیزیکی و در عین حال تامل برانگیزتر است که می تواند به شما کمک کند از صفحه نمایش و استرس در مورد آینده جدا شوید و روی اینجا و حال تمرکز کنید.

اگرچه برای برخی ساکت بودن و سکوت یک روش آرام بخش تر برای تمرکز است، اما درمانگران مراقبه و دعا را هم توصیه می کنند.

این ها همه راه هایی برای برقراری ارتباط با انرژی دوست داشتنی فراوان در اطراف ما و استفاده از آن برای کمک به ما در زنده ماندن از چالش ها و ناشناخته های آینده است.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.