آیا لیمو ترش پوست را سفید می‌کند؟

لیموترش را شاید بتوان یکی از معجزه‌آساترین مواد برای پوست دانست. لیموترش دارای ویتامین سی و مواد و ترکیباتی است که اثرات مفید برای پوست به ارمغان می‌آورد که یکی از آن‌ها سفیدی پوست است. در این نوشتار می‌خواهیم در مورد لیموترش و اثرات آن برای پوست و سفیدی پوست به وسیله لیموترش مطالبی را برای شما عنوان کنیم.

لیموترش جادوی سلامتی پوست

از مدت‌ها قبل از آب‌لیمو به‌عنوان یک درمان پوستی استفاده می‌شده است و مفید بودن آن شامل کاهش کک‌ومک و درمان پوست چرب است، اما آیا می‌دانید آب‌لیمو یک ماده سفیدکننده طبیعی پوست است؟

آب‌لیمو توانایی سفیدکنندگی طبیعی دارد، اما به خاطر داشته باشید که با لیموها نمی‌توانید تغییرات شدیدی در رنگ پوست ایجاد کنید. پوست شما ممکن است چند سایه‌روشن کند، اما اثر آن دائمی نیست.

فقط از لیمو تازه و نه آب‌لیمو بطری شده استفاده کنید، زیرا در اغلب اوقات می‌تواند حاوی آب و مواد نگهدارندِ باشد. ازآنجاکه لیمو نسبتاً ارزان است، سعی کنید روزی یک عدد برای این روش درمانی خریداری کنید. اگر از دستگاه آبمیوه گیری برای لیموها استفاده کنید، کار شما راحت‌تر خواهد شد.

ابتدا تست پچ را انجام دهید

اگر مانند بسیاری از افراد هستید و می‌خواهید بدون اینکه منتظر یک آزمودن پچ باشید، سفید شدن پوست با آب لیمو را امتحان کنید و تجربه کنید، اما این ایده بدی است. اگر آب لیمو را روی همه صورت خود بگذارید و سپس واکنش آلرژیک داشته باشید، آن‌وقت است که پشیمان خواهید شد.

انجام تست پچ ساده است. قسمت داخلی آرنج خود را تمیز کنید و مقداری آب‌لیمو را روی قسمت تمیز بمالید. 24 ساعت صبر کنید و ببینید احساس پوست شما چیست. اگر در طی 24 ساعت شروع به سوزش یا خارش کرد، آب‌لیمو را بلافاصله بشویید و از آن در هیچ بخشی از بدن خود استفاده نکنید.

چگونه مایعات سفیدکننده درست کنیم

لیمو را از وسط نصف کرده و دانه‌ها را بردارید. لیمو را به صورت دستی آب کنید تا تمام آب آن خارج شود. اگر آبمیوه گیری ندارید، لیمو را نصف یک کاسه بزرگ نگه دارید و آن را به شدت فشرده کنید تا زمانی که تمام آب آن در ظرف باشد.

صورت خود را بشویید، سپس تمیز و خشک کنید. آب‌لیمو را به صورت یا هر منطقه دیگری که می‌خواهید روشن شود بمالید و اگر شروع به سوزش کرد، بلافاصله آن را بشویید.

استفاده از آب‌لیمو برای کک‌ومک

کک‌ومک فقط خوشه‌های ملانین است، رنگ‌دانه‌ای که به ما رنگ پوست می‌دهد. معمولاً در افراد مو قرمز یا پوست روشن شایع است و در صورت، گردن، شانه‌ها و بازوها ظاهر می‌شود.

اگر می‌خواهید کک‌ومک خود را سبک کنید، سعی کنید از آب لیمو استفاده کنید. خواص اسیدی لیمو باعث روشن شدن پوست شما می‌شود، اما ممکن است مدتی طول بکشد و روشن شدن آن فقط موقتی است – اگر بدون محافظت در برابر آفتاب بیرون بروید، کک‌ومک برمی‌گردد.

برای درمان کک‌ومک، ساده‌ترین راه این است که آب‌لیموی تازه را درون یک بطری اسپری بریزید و مستقیماً روی پوست خود در محل‌هایی که می‌خواهید روشن شود، اسپری کنید. فن دیگر این است که یک لیمو قطعه قطعه شده را روی ناحیه بمالید و بگذارید حدود 10 دقیقه روی پوست شما بماند، سپس بشویید.

ماسک صورت آب‌لیمو برای پوست خشک

آب‌لیمو می‌تواند پوست شما را خشک کند، به‌خصوص اگر هر روز برای مدتی استفاده کنید. این ماسک ضمن روشن شدن کک و مک، پوست شما را مرطوب می‌کند.

مواد تشکیل‌دهنده

  • 1 قاشق چای‌خوری روغن‌زیتون • 1 قاشق چای‌خوری عسل • 1 قاشق چای‌خوری آب‌لیمو

دستورالعمل

مواد را باهم مخلوط کرده و یک خمیر نازک ایجاد کنید و برای چند دقیقه باپوست خود ماساژ دهید. بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

هشدارها

آب‌لیمو معمولاً بی خطر است، اما مانند تمام داروهای طبیعی می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد یا باعث تحریک شود.

با آب‌لیمو روی پوست خود زیر آفتاب نروید. آب‌لیمو باعث حساسیت فوق‌العاده پوست شما در برابر نور خورشید می‌شود و این می‌تواند منجر به سوختگی یا تغییر رنگ شود. قبل از بیرون رفتن مطمئن شوید که تمام آثار آب‌لیمو از روی پوست شما شسته شده است.

از قرار گرفتن آب‌لیمو در نزدیک چشم خودداری کنید، زیرا می‌تواند باعث سوختن و گزش شود. اگر مستعد خشکی پوست هستید، استفاده از آب‌لیمو ممکن است مشکل را بدتر کند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.