درمان آبریزش بینی

آبریزش بینی برای همه ما اتفاق می افتد ، شرایطی که به راحتی می توانیم در خانه با آن کنار بیاییم.

چند دلیل وجود دارد که ممکن است دچار آبریزش بینی شوید. شایع ترین آن عفونت ویروسی سینوس ها است – به طور معمول سرماخوردگی.

در موارد دیگر ، ممکن است آبریزش بینی به دلیل آلرژی ، تب یونجه یا دلایل دیگر باشد.

قطع آبریزش بینی با داروهای خانگی

اگر استفاده از درمان های طبیعی را ترجیح می دهید ، گزینه های زیادی وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند. درمان های خانگی زیر را کاوش کنید تا ببینید آیا برای شما و آبریزش بینی کار می کند یا خیر.

  1. مایعات زیادی بنوشید

نوشیدن مایعات و هیدراته ماندن در هنگام مواجهه با آبریزش بینی در صورت داشتن علائم گرفتگی بینی نیز می تواند مفید باشد.

این تضمین می کند که مخاط در سینوس های شما نازک شده و قوام آن ریزش دارد و دفع آن برای شما آسان است. در غیر این صورت ، ممکن است ضخیم و چسبنده باشد ، که بینی را بیش از حد متراکم می کند.

 

 

از نوشیدنی هایی که بیش از هیدراته شدن بدن کم آب می شوند ، خودداری کنید. این شامل نوشیدنی هایی مانند قهوه و نوشیدنی های الکلی است.

  1. چای های گرم

از طرف دیگر ، نوشیدنی های گرم مانند چای ممکن است گاهی اوقات مفیدتر از نوشیدنی های سرد باشند. این به دلیل گرما و بخار آنها است که به باز شدن و تجزیه مجاری هوایی کمک می کند.

برخی از چای های گیاهی ممکن است حاوی گیاهانی باشند که ضد احتقان ملایم هستند. به دنبال چای هایی باشید که حاوی گیاهان ضد التهاب و آنتی هیستامین مانند بابونه ، زنجبیل ، نعناع یا گزنه باشند.

یک فنجان چای گرم گیاهی (ترجیحاً بدون کافئین) تهیه کنید و قبل از نوشیدن بخار آن را استنشاق کنید. گلودرد غالباً همراه با آبریزش بینی است – نوشیدن چای گیاهی داغ می تواند به تسکین گلو درد نیز کمک کند.

  1. بخار صورت

استنشاق بخار گرم برای درمان آبریزش بینی نشان داده شده است. مطالعه سال 2015 در مورد افراد مبتلا به سرماخوردگی ثابت کرد که استفاده از استنشاق بخار کاملاً مثر است. در مقایسه با عدم استنشاق بخار ، حدود یک هفته زمان بهبودی بیماری را کاهش داد.

  1. دوش آب گرم

نیاز به تسکین سریع دارید؟ دوش آب گرم را امتحان کنید. درست مثل یک چای داغ یا بخار صورت ، اسپری دوش می تواند به کاهش بینی و گرفتگی بینی کمک کند.

صورت و سینوس ها را مستقیماً در بخار قرار دهید و دوش بگیرید و برای رسیدن به بهترین نتیجه.

  1. گلدان نتی

استفاده از گلدان نتی برای آبیاری بینی (که به آن شستشوی بینی نیز گفته می شود) یک رویکرد معمول در مورد مشکلات سینوس است. این شامل مشکلات و ناراحتی های بینی است.

 

گلدان های نتی ظروف کوچک قوری مانند و دارای جوش هستند. یک محلول آب نمک یا آب گرم به گلدان اضافه می کنید. سپس از گلدان استفاده می کنید تا محلول را از طریق یک سوراخ بینی بریزید و سوراخ دیگر را خارج کنید. این کار سینوس های شما را کاملاً شستشو می دهد.

اطمینان حاصل کنید که به جای استفاده از آب لوله کشی ، از آب استریل و مقطر استفاده کنید.

  1. خوردن غذاهای پرادویه

غذاهای پرادویه می توانند آبریزش بینی را بدتر کنند. با این حال ، اگر علائم گرفتگی بینی نیز دارید ، خوردن غذاهای پرادویه می تواند به شما کمک کند.

اگر می توانید گرمای کافی در غذای خود را تحمل کنید ، آن را امتحان کنید. اگر عادت به ادویه ندارید ، ابتدا کمی چاشنی ادویه را امتحان کنید تا ببینید به شما کمک می کند یا خیر.

ادویه های گرم مانند فلفل قرمز ، فلفل شبح ، هابانرو ، واسابی ، ترب کوهی یا زنجبیل گزینه های عالی هستند. این ادویه ها ضمن اینکه در هنگام خوردن احساس گرما ایجاد می کنند ، مسیرهای عبور بدن را گشاد می کنند و می توانند مشکلات سینوس را تسکین دهند.

  1. کپسایسین

کپسایسین ماده شیمیایی ادویه فلفل تند است. برای درمان درد عصب و پسوریازیس مورد استفاده قرار گرفته است ، اما اگر آن را روی بینی خود بمالید می تواند به آبریزش بینی ناشی از احتقان کمک کند.

چندین مطالعه نشان داده است که کپسایسین در درمان آبریزش بینی موثرتر از داروی بدون نسخه بوزونید است.

 

خط آخر

بسیاری از داروهای خانگی وجود دارد که می توانید بدون استفاده از دارو از شر آبریزش بینی راحت شوید.

هیچ یک از این روش های درمانی برای درمان یا از بین بردن کامل دلایل آبریزش بینی – یعنی سرماخوردگی ، عفونت های ویروسی یا آلرژی- طراحی نشده اند.

این رویکردها فقط به شما کمک می کند. اگر دچار سرماخوردگی ، ویروس و آلرژی هستید ، به دنبال درمان مستقیم تر باشید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.