درمان ریزش مو

دلایل زیادی برای ریزش موهای شما وجود دارد. چه موقتی باشد ، چه برگشت پذیر باشد و چه دائمی ، گزینه هایی وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید و می توانند به شما کمک کنند.

مهمترین مرحله مراجعه به پزشک است تا آنها بتوانند علت ریزش مو شما را تشخیص دهند.

ما به درمان های متداول ، متداول و مکمل برای درمان ریزش مو برای خانم ها خواهیم پرداخت.

در مورد ریزش مو چه کاری می توانید انجام دهید؟

ریزش مو ناشی از تغییرات هورمونی ، مانند بارداری یا یائسگی ، یا استرس ممکن است نیاز به هیچ درمانی نداشته باشد. در عوض ، پس از سازگاری بدن احتمالاً از بین رفتن از بین خواهد رفت.

کمبود مواد مغذی معمولاً می تواند از طریق تغییر در رژیم غذایی ، استفاده از مکمل ها و راهنمایی های پزشک یا متخصص تغذیه ثبت شده رفع شود. اگر کمبود ناشی از یک بیماری زمینه ای باشد ، راهنمایی پزشک ضروری است.

هرگونه بیماری پزشکی که منجر به ریزش مو شود باید به طور مستقیم درمان شود تا شرایط کامل ، نه فقط علائم آن ، برطرف شود.

گفته می شود ، تعدادی از داروها و روش های درمانی ممکن برای ریزش مو ناشی از طاسی زنان و دیگر آلوپسی وجود دارد. برای دیدن نتایج کامل ممکن است لازم باشد ماهها یا سالها از یک یا ترکیب درمانی استفاده کنید.

محلول موضعی ماینوکسیدیل

این دارو با نام Rogaine نیز شناخته می شود ، می تواند برای مردان یا زنان مبتلا به آلوپسی آره آتا یا آلوپسی آندروژنیک استفاده شود.

این دارو به صورت کف یا مایع است و هر روز روی پوست سر پخش می شود. در ابتدا ممکن است باعث ریزش بیشتر مو شود و رشد جدید کوتاهتر و نازک تر از قبل باشد. همچنین ممکن است لازم باشد شش ماه یا بیشتر از آن استفاده کنید تا از ضرر بیشتر جلوگیری کرده و رشد مجدد ایجاد شود.

 

عوارض جانبی عبارتند از:

تحریک پوست سر

رشد مو در قسمتهای دیگر صورت یا دستهایی که با دارو تماس می گیرند

تاکی کاردی (ضربان قلب سریع)

طراحی شده توسط پروژه Rubicon

نسخه قرص اسپیرونولاکتون

در غیر این صورت داروی اسپیرونولاکتون با درمان هورمون ها برای درمان ریزش مو عمل می کند. به طور خاص ، به گیرنده های آندروژن متصل می شود و فرآیند تستوسترون در بدن را کاهش می دهد.

همه محققان موافق نیستند که به طور موثر کار می کند و سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) آن را به عنوان درمانی برای آلوپسی آندروژنیک برچسب گذاری نکرده است.

در مورد فواید و خطرات احتمالی اسپیرونولاکتون با پزشک یا داروساز صحبت کنید.

ترتینوئین موضعی

Retin-A یا ترتینوئین موضعی ، گاهی اوقات به عنوان یک درمان ترکیبی با ماینوکسیدیل برای آلوپسی آندروژنیک استفاده می شود.

استفاده از این نوع داروها با راهنمایی پزشک مهم است. در برخی شرایط ، ترتینوئین در واقع می تواند باعث ریزش مو شود.

برخی از افرادی که از آن در خانه استفاده کرده اند گزارش می دهند که کرم های موضعی رتینول ، سرم ها و لوسیون ها ممکن است ریزش مو را بدتر کنند.

تزریق کورتیکواستروئید

زنان مبتلا به ریزش مو به دلیل آلوپسی آره آتا ممکن است درمان با کورتیکواستروئیدهای تزریق شده در چندین مکان در منطقه آسیب دیده را در نظر بگیرند.

 

رشد مو ممکن است به محض چهار هفته قابل مشاهده باشد و درمان آن می تواند هر چهار تا شش هفته تکرار شود. عوارض جانبی همراه با تزریق عبارتند از:

آتروفی پوست

نازک شدن پوست سر

کورتیکواستروئیدهای موضعی نیز موجود هستند ، اما لزوماً به همان اندازه موثر نیستند و کورتیکواستروئیدهای خوراکی ممکن است منجر به عوارض جانبی ناخوشایند شوند.

آنترالین موضعی

در زنان مبتلا به آلوپسی آره آتا ، آنترالین هم ایمن است و هم مثر. می توان آن را در خانه ، یک بار در روز ، فقط با 5 دقیقه شروع و تا دوره های طولانی تا یک ساعت استفاده کرد.

پس از استفاده ، پوست سر باید با آب خنک شسته شود و با صابون تمیز شود. رشد موهای جدید ممکن است طی دو تا سه ماه جوانه بزند.

درمان پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)

درمان پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) شامل سه مرحله است:
خون گرفتن از یک شخص
پردازش آن
تزریق مجدد آن به پوست سر

این روش درمانی نسبتاً جدید است و در نتیجه ، تحقیقات زیادی برای حمایت از اثربخشی آن انجام نشده است. با این اوصاف ، برخی از مطالعات Trust Source نشان داده است که این یک گزینه درمانی ساده و مقرون به صرفه است.

PRP درمانی شامل چندین جلسه در طی چهار تا شش هفته با نگهداری هر چهار تا شش ماه است.

خطرات احتمالی عبارتند از:

آسیب به رگهای خونی یا اعصاب

عفونت

بافت اسکار یا کلسیفیکاسیون در نقاط تزریق

نور و لیزر درمانی

دستگاه های لیزر ممکن است رشد مو را در افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنیک و طاسی الگو تحریک کنند. نام های دیگر لیزر درمانی عبارتند از:

نور درمانی

لیزر سرد

لیزر نرم

بیولوژیکی

تحریک زیستی

دستگاه ها بدون نسخه به صورت برس ، شانه و سایر وسایل دستی در دسترس هستند. آنها نور ساطع می کنند و همچنین ممکن است موهای موجود را ضخیم تر کنند.

شما می توانید درمان نور لیزر را دو تا سه بار در هفته انجام دهید. قبل از دیدن نتایج ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد.

توجه به این نکته مهم است که لیزر درمانی به اندازه داروها با FDA تنظیم نمی شود. ایمنی طولانی مدت و سایر ملاحظات ناشناخته است. در حال حاضر ، هیچ عوارض جانبی مرتبط با لیزر درمانی وجود ندارد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.