راز داشتن ناخن طبیعی زیبا چیست

داشتن ناخن های زیبا طبیعی به صورتی که نیاز به هیچ کاشت ناخنی نباشد شاید آرزوی خیلی از خانم‌ها باشد. ناخن‌ها هم مانند پوست و مو نیاز به مراقبت دارند که خب البته بعضی از آن غافل می‌شوند و فکر می‌کنند که نیاز به مراقبت نیست و فقط کوتاه کردن کافی است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد داشتن ناخن‌های طبیعی زیبا صحبت کنیم.

ناخن‌ها، از عناصر زیبایی

ناخن انگشت درواقع از همان چیزهایی است که پنجه حیوانات، سم و شاخ ساخته شده است: پروتئین سختی به نام کراتین. از چهار قسمت تشکیل شده است:

صفحه ناخن یا خود ناخن که قسمت پشتی فالانژهای انتهایی انگشت شما را می‌پوشاند

ماتریس ناخن، یک بافت است که بستر ناخن روی آن قرار می‌گیرد و همچنین مسئول تولید سلول‌هایی است که به صفحه ناخن تبدیل می‌شوند – قسمت سفید پایین ناخن شما که نامیده می‌شود، تنها قابل‌مشاهده است بخشی از ماتریس ناخن.

بستر ناخن: لایه‌ای از پوست در زیر صفحه ناخن که هم‌زمان با رشد ناخن به جلو حرکت می‌کند؛ مانند هر نوع پوست، از دو نوع مختلف بافت تشکیل‌شده است: درم که به استخوان متصل است و مویرگ‌ها و غدد درون آن است و اپیدرم یا لایه سطحی‌تر که دقیقاً در زیر صفحه ناخن قرار دارد.؛

شیارهای اطراف ناخن که پوست است (به عبارت بهتر، “شکاف‌های پوستی”)

ظاهر ناخن‌ها خبر از سلامتی می‌دهد

حال، قبل از شروع، برخی از نکاتی که می‌توان برای زیبا نگاه‌داشتن ناخن‌هایتان انجام داد، لازم به ذکر است که ظاهر ناخن‌ها ارتباط زیادی با سلامتی آن‌ها دارد، یا به‌عبارتی‌دیگر با سلامتی شما! به‌عبارت‌دیگر با آنچه می‌خورید ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی که به‌سلامت ناخن‌های شما کمک می‌کنند عبارت‌اند از: ویتامین A، ویتامین D، کلسیم، ویتامین B-12، پروتئین، اسیدفولیک، ویتامین C، اسیدهای چرب ضروری، اسید و آهن.

راز داشتن ناخن‌های طبیعی زیبا

قبل از خواب هر شب، دستان خود را کاملاً بشویید، سپس پس از خشک کردن آن‌ها را مرطوب کنید. سپس مقداری وازلین را به پوست اطراف ناخن‌های خود بمالید

در حین انجام هر نوع کار در خانه، به ویژه هنگامی‌که محصولات تمیزکننده، از دستکش استفاده کنید تا ناخن‌های شمارا از خرد شدن یا پاک‌کننده‌های فوق محافظت کند.

از پاک‌کننده لاک ناخن استفاده نکنید که پایه آن استون یا فرمالدئید باشد. در عوض، از یکی که استات دارد استفاده کنید.

ناخن‌های خود را زیاد خیس نکنید. ناخن‌های مرطوب راحت‌تر می‌شکنند

از ناخن مصنوعی دوری‌کنید. آن‌ها ناخن های واقعی شما را با مواد شیمیایی و چسب از بین می‌برند و همچنین می‌توانند منجر به عفونت‌های قارچی شوند.

هر شب به مدت 15 دقیقه ناخن‌های خود را در شیر قرار دهید که می‌تواند باعث تقویت ناخن‌ها شود

گاهی می‌توانید به‌جای استفاده از پولیش و نازک کردن ناخن‌های خود، ناخن‌های خود را در آب‌لیمو و روغن‌زیتون قرار دهید که برای براق و زیباتر شدن ناخن‌ها به‌طور طبیعی کارسازتر هست.

جمع‌بندی

در اینجا ما در مورد ساختار ناخن‌ها و مواد تشکیل‌دهنده و مواردی برای حفظ زیبایی طبیعی آن صحبت کردیم. ناخن‌ها هم مانند دیگر اعضای بدن نیاز به مراقبت دارند در غیر این صورت شکننده و نازک می‌شوند. بهترین مراقبت از ناخن گاهی رعایت نکات ساده‌ای مثل دور نگه داشتن آن از مواد شیمیایی است و یا استفاده مواد ویتامینی تقویتی برای محکم شدن آن.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.