علت سردردهای روزانه چیست؟

برای همه شما پیش‌آمده گاهی اوقات دچار سردرد شده‌اید و با داروهای خانگی سردردتان را مداوا کرده‌اید و دچار نگرانی نشده‌اید. اما این سردرد ساده اگر هرروز تکرار شود و منجر به ایجاد اختلال در امور روزانه شما شود ممکن است برایتان عجیب باشد و نگرانی سراغتان بیاید. اما این سردردهای روزانه ناشی از چیست؟ برای شناخت بهتر عوامل بروز سردردهای روزانه در قدم اول بهتر است شما را  با انواع آن‌ها آشنا کنیم، سپس به بررسی نحوه کنترل هریک بپردازیم. در ادامه 3 ​​نوع اصلی سردرد و نحوه کنترل آن‌ها را مطالعه خواهید کرد.

سردردهای مزمن تنشی

سردردهای مزمن تنشی رایج‌ترین نوع سردردی است که افراد تجربه می‌کنند. این عارضه به دلیل انقباض عضلات پیشانی رخ می‌دهد که منجر به درد مبهم و دردناک در 2 طرف سر می‌شود. سردردهای تنشی ازنظر درد خفیف تا متوسط ​​هستند و در زندگی روزمره اختلال ایجاد نمی‌کنند زیرا درد شدید همراه با میگرن باعث بروز اختلال در زندگی روزمره فرد می‌شود. سروصدای زیاد، دود و صفحه آبی روشن وسایل الکترونیکی همگی می‌توانند منجر به سردرد تنشی شوند. حتی کمبود آب بدن هم یک دلیل بروز آن محسوب می‌شود، بنابراین در روز مقدار کافی آب بنوشید و پس از یک وقفه مکرر از کار خود با استراحت از بروز این امر جلوگیری کنید.

میگرن مزمن

سردردهای میگرنی به‌طورمعمول فقط در یک ‌طرف سر احساس می‌شوند. این نوع از سردرد بیشتر اختلال ژنتیکی است که به دلیل تنظیم ناچیز انتقال‌دهنده‌های عصبی، التهاب و فعالیت الکتریکی تحریک‌پذیر در مغز ایجاد می‌شود. افرادی که از این نوع سردردها رنج می‌برند اغلب درد ضربات چاقویی مانند را تجربه می‌کنند که ممکن است ساعت‌ها یا حتی روزها ادامه یابد، همچنین سردرد میگرنی حساسیت به نور، صدا و بو را افزایش می‌دهد. این بیماری به‌طورکلی یک اختلال اپیزودیک است و می‌تواند به دلیل چندین عامل مرتبط با سبک زندگی مانند استفاده بیش‌ازحد از داروهای ضد سردرد تجویزشده یا بدون نسخه ایجاد شود. برای مدیریت این نوع از درد فرد باید بداند چه چیزی به‌عنوان نمونه الکل، رژیم غذایی یا استرس باعث سردرد آن‌ها می‌شود و سعی کند آن‌ها را در زندگی خود کنترل کند.

سردرد کافئین

همان‌طور که از نامش پیداست سردرد کافئین در اثر مصرف بیش‌ازحد کافئین در یک روز ایجاد می‌شود. محتوای کافئین موجود در قهوه بر جریان خون در مغز ما تأثیر می‌گذارد، بنابراین مصرف بیش‌ازحد آن در روز باعث سردرد کافئین می‌شود و ترک ناگهانی آن نیز می‌تواند تأثیر مشابهی داشته باشد. افرادی که میگرن مکرر دارند بیشتر به دلیل کافئین درد و ناراحتی‌شان تحریک می‌شوند، بنابراین برای جلوگیری از این امر مصرف کافئین را به حد متوسط برسانید و مصرف 250 میلی‌لیتر قهوه 2 بار در روز بیش از حد کافی است.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.