مصرف قرص کلیدینیوم سی چگونه است؟

قرص کلیدینیوم سی چیست؟

این دارو ترکیبی از 2 دارو کلیدینیوم و کلردیازپوکسید است. این دارو همراه با سایر داروها برای کمک به درمان اختلالات معده / روده (مانند زخم سندرم روده تحریک پذیر، عفونت روده) استفاده می شود. کلیدینیوم به کاهش علائم گرفتگی معده و روده کمک می کند. با کند کردن حرکات طبیعی روده و شل شدن عضلات معده و روده کار می کند. کلیدینیوم متعلق به دسته ای از داروها است که به عنوان ضد کولینرژیک / ضد اسپاسم شناخته می شوند. کلردیازپوکساید به کاهش اضطراب کمک می کند. روی مغز و اعصاب اثر می گذارد تا اثر آرام بخشی ایجاد کند. این دارو به گروهی از داروها معروف است که به عنوان بنزودیازپین شناخته می شوند.

تاثیرات کلیدینیوم سی در بدن

کلیدینیوم سی ترشحات اندام های خاص بدن را کاهش می دهد

کلیدینیوم به کنترل شرایطی مانند زخم معده کمک می کند که منجر به تولید بیش از حد اسید معده می شود.

کلیدینیم همچنین ممکن است برای اهداف دیگری غیر از موارد ذکر شده در این راهنمای دارو استفاده شود.

مهمترین اطلاعاتی که باید درباره کلیدینیوم بدانیم چیست؟

هنگام رانندگی ، کار با ماشین آلات یا انجام سایر فعالیت های خطرناک احتیاط کنید. کلیدینیوم ممکن است باعث سرگیجه ، خواب آلودگی یا تاری دید شود. اگر سرگیجه ، خواب آلودگی یا تاری دید دارید ، از این فعالیت ها خودداری کنید.

با احتیاط از الکل استفاده کنید. هنگام مصرف کلیدینیم ، الکل ممکن است خواب آلودگی و سرگیجه را افزایش دهد.

جلوگیری از تبدیل شدن در آب و هوای گرم بیش از حد گرم. کلیدینیوم خطر گرمازدگی را افزایش می دهد زیرا باعث کاهش تعریق می شود.

چه کسانی نباید کلیدینیوم سی مصرف کند؟

در صورت داشتن کلیدینیوم مصرف نکنید

بیماری کلیوی؛

انسداد مجاری ادراری (مشکل ادرار) ؛

انسداد در روده ، کولیت اولسراتیو شدید یا کولیت اولسراتیو که توسط مگاکولون سمی پیچیده شده است.

گلوکوم یا

میاستنی گراویس.

قبل از مصرف این دارو ، در صورت داشتن این مورد را به پزشک خود اطلاع دهید

بی حسی یا سوزن سوزن شدن در دست ها یا پاها

بیماری کبد؛

کولیت زخمی؛

مشکلات تیروئید

فشار خون بالا ، ضربان قلب نامنظم یا هر نوع بیماری قلبی.

فتق هیاتال یا بیماری ریفلاکس

بزرگ شدن پروستات ؛ یا

آسم، بیماری مزمن ریه یا آلرژی.

نحوه استفاده از کلردیاازپوکسید-کلیدینیوم یا کلیدینیوم سی

قبل از شروع مصرف کلیدینیوم / کلردیازپوکسید و هر بار که دوباره پر می شوید ، راهنمای دارویی ارائه شده توسط داروساز خود را بخوانید. اگر سوالی دارید ، از پزشک یا داروساز خود س askال کنید.

این دارو را از طریق دهان ، معمولاً 3 تا 4 بار در روز (30 تا 60 دقیقه قبل از غذا و هنگام خواب) یا طبق دستور پزشک مصرف کنید.

اگر آنتی اسید مصرف می کنید، آن را بعد از غذا مصرف کنید و این دارو را قبل از غذا مصرف کنید.

مقدار مصرف براساس سن، شرایط پزشکی و پاسخ به درمان است. بزرگسالان مسن معمولاً با دوز کمتری شروع به کاهش خطر عوارض می کنند.

بدون تأیید پزشک دوز خود را افزایش ندهید و این دارو را بیشتر اوقات مصرف نکنید. وضعیت شما سریعتر بهبود نخواهد یافت و ممکن است خطر عوارض جانبی جدی افزایش یابد.

هنگامی که این دارو برای مدت طولانی استفاده می شود ، ممکن است به خوبی کار نکند. ممکن است پزشک شما نیاز به افزایش دوز یا تغییر داروی شما داشته باشد. اگر این دارو به خوبی متوقف شد با پزشک خود صحبت کنید.

اگرچه به بسیاری از افراد کمک می کند ، اما این دارو گاهی ممکن است باعث اعتیاد شود. در صورت ابتلا به اختلال مصرف مواد (مانند استفاده بیش از حد یا اعتیاد به مواد مخدر / الکل) این خطر ممکن است بیشتر باشد. این دارو را دقیقاً طبق دستورالعمل مصرف کنید تا خطر اعتیاد را کاهش دهد. از دکتر یا داروساز خود برای جزئیات بیشتر بپرسید.

در صورت تداوم یا بدتر شدن وضعیت ، به پزشک خود اطلاع دهید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.