چگونه از بالا رفتن فشار خون جلوگیری کنیم؟

از فشار خون بالا جلوگیری کنید

بسیاری از افراد نمی دانند که به این بیماری مبتلا هستند، زیرا معمولاً علائم هشدار دهنده وجود ندارد. خود این امر می تواند خطرناک باشد، زیرا فشار خون بالا می تواند به شرایط تهدید کننده زندگی مانند حمله قلبی یا سکته منجر شود. خبر خوب این است که شما اغلب می توانید از فشار خون بالا جلوگیری کرده یا آن را درمان کنید. تشخیص به موقع و تغییر سبک زندگی سالم در قلب می تواند فشار خون بالا را به سلامت شما آسیب نرساند.

فشار خون چیست؟

فشار خون ، نیروی فشار خون شما به دیواره عروق است. هر بار که قلب شما می تپد ، خون را به داخل رگ ها پمپ می کند. فشار خون شما در هنگام ضربان قلب و پمپاژ خون ، بالاترین است. این فشار سیستولیک نامیده می شود. هنگامی که قلب شما در حالت استراحت است ، بین ضربان ها ، فشار خون شما کاهش می یابد. این فشار دیاستولیک نامیده می شود. میزان فشار خون شما از این دو عدد استفاده می کند. معمولاً عدد سیستولیک قبل یا بالاتر از عدد دیاستولیک است. به عنوان مثال ، 120/80 به معنی سیستولیک 120 و دیاستولیک 80 است.

چگونه فشار خون بالا تشخیص داده می شود؟

فشار خون بالا معمولاً علائمی ندارد. بنابراین تنها راه برای فهمیدن اینکه آیا به این بیماری مبتلا هستید ، بررسی منظم فشار خون از طرف ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی است. ارائه دهنده خدمات شما از گیج ، استتوسکوپ یا حسگر الکترونیکی و کاف فشار خون استفاده خواهد کرد. وی قبل از تشخیص ، در قرارهای جداگانه دو یا چند بار خوانش می کند.

برای کمک به پیشگیری از فشار خون ، عادت های سالم زندگی مانند فعالیت بدنی را تمرین کنید.

با داشتن یک سبک زندگی سالم ، می توانید فشار خون خود را در یک محدوده سالم حفظ کنید. جلوگیری از فشار خون بالا که به آن فشار خون نیز گفته می شود ، می تواند خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش دهد. عادات زندگی سالم زیر را تمرین کنید:

رژیم غذایی سالم داشته باشید

برای جلوگیری از فشار خون و عوارض ناشی از آن گزینه های غذایی و میان وعده ای سالم انتخاب کنید. حتما مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه بخورید.

با تیم مراقبت های بهداشتی خود در مورد مصرف انواع غذاهای غنی از پتاسیم ، فیبر و پروتئین و کم نمک (سدیم) و چربی اشباع شده صحبت کنید. برای بسیاری از افراد ، انجام این تغییرات سالم می تواند به پایین نگه داشتن فشار خون و محافظت در برابر بیماری های قلبی و سکته کمک کند.

خود را در یک وزن سالم نگه دارید

داشتن اضافه وزن یا چاقی خطر ابتلا به فشار خون را افزایش می دهد. برای تعیین اینکه آیا وزن شما در یک محدوده سالم است ، پزشکان اغلب شاخص توده بدن (BMI) شما را محاسبه می کنند. اگر از وزن و قد خود آگاهی دارید ، می توانید BMI خود را محاسبه کنید. پزشکان بعضی اوقات از اندازه گیری دور کمر و باسن برای ارزیابی چربی بدن نیز استفاده می کنند.

با تیم مراقبت های بهداشتی خود در مورد راه های رسیدن به یک وزن سالم ، از جمله انتخاب غذاهای سالم و داشتن فعالیت بدنی منظم ، صحبت کنید.

تحرک بدنی داشته باشید

فعالیت بدنی می تواند به شما در حفظ وزن سالم و کاهش فشار خون کمک کند. دستورالعمل های فعالیت بدنی برای نماد Americansexternal توصیه می کند که بزرگسالان حداقل 2 ساعت و 30 دقیقه ورزش متوسط ​​، مانند پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری داشته باشند. 5 روز در هفته ، 30 دقیقه در روز است. کودکان و نوجوانان باید هر روز 1 ساعت فعالیت بدنی داشته باشند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.