تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

درمان سه سوته دندان درد کودکان چیست؟

تلاش برای پیدا کردن محل دقیق درد و طول مدت ناراحتی ایجاد شده به خاطر آن
در این رابطه لازم است از کودک درباره دندانی که درد می‌کند یا محل ایجاد درد در دهان وی سوال شود. علاوه بر این در بهترین حالت لازم است والدین اطلاعات لازم را درباره زمان شروع درد و دائم یا موقتی بودن آن از کودک دریافت نمایند. در حقیقت تمام اطلاعات جمع آوری شده در این رابطه می‌تواند نقش موثر در تشخیص علت مشکل و روش درمان مناسب برای آن در هنگام مراجعه به کلینیک داشته باشد. توجه داشته باشید هرگونه درد دندان که باعث شود کودک در طول شب بیدار بماند یا درد دندانی که بیش از یک روز ادامه داشته باشد، لازم است توسط متخصصین دندانپزشکی اطفال مورد بررسی قرار گیرد.
بررسی علائم ایجاد آسیب‌دیدگی
کودک شما ممکن است با وارد شدن ضربه به دهان مواجه شده و به همین خاطر به دندان‌ها و لثه‌های وی آسیب وارد شده باشد. به همین خاطر لازم است والدین از کودک خود درباره وارد شدن ضربه به دهان سوال کرده و با نگاه کردن به داخل دهان کودک از عدم ایجاد شکستگی، ترک‌خوردگی یا سایر موارد آسیب‌دیدگی دندان مطمئن شوند. حتی در مواقعی که علائم مشخص از آسیب‌دیدگی در دهان کودک قابل تشخیص نباشد، همواره امکان دارد ناحیه داخلی دندان یعنی ناحیه پالپ آسیب دیده باشد و لازم است این شرایط توسط متخصص دندانپزشکی کودکان مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
بررسی علائم ابتلا به بیماری‌های دندان و لثه
از نزدیک به دندان و ناحیه‌ای از دهان که کودک در آن احساس ناراحتی دارد، نگاه کنید. آیا می‌توانید با این کار ایجاد لکه‌های قهوه‌ای یا پوسیدگی‌های مشخص را در دهان کودک خود تشخیص دهید؟ علاوه بر این لازم است ایجاد التهاب لثه یا زخم در داخل دهان کودک خود را بررسی نمایید. در صورتی که در این رابطه علائم مشخص مشاهده نکردید، این شرایط احتمالاً می‌تواند نشان دهنده ایجاد عفونت در ارتباط با پوسیدگی دندان در دهان کودک باشد.
تلاش برای کاهش علائم درد و ناراحتی
در صورتی که هیچ مورد مشکوک و غیرعادی در ارتباط با وضعیت دهان و دندان کودک خود مشاهده نکردید، ممکن است یک تکه شیرینی یا سایر مواد غذایی بین دندان‌های کودک گیر کرده و باعث ایجاد درد و ناراحتی برای کودک شما شده باشد. به همین خاطر شما می‌توانید به آرامی نواحی اطراف دندان دچار درد کودک خود را نخ دندان بکشید. در صورتی که با وجود نخ دندان کشیدن دندان درد کودک ادامه پیدا کرد، سعی کنید از دوز مناسب داروهای ایبوپروفن یا استامینوفن (و نه آسپیرین) برای کودک خود استفاده کنید. همچنین اگر متوجه شدید صورت کودک شما دچار ورم شده است، می‌توانید برای بهبود این وضعیت از کمپرس یخ بر روی ناحیه خارج فک استفاده کنید. در هر حالت، لازم است در هنگام مواجه شدن با این شرایط هماهنگی لازم را برای ملاقات با متخصصین دندانپزشکی کودکان انجام دهید.( درمان دندان درد شدید کودکان )
والدین چه اقداماتی می‌توانند در صورت مواجه شدن کودک با درد دندان انجام دهند؟
در صورتی که درد دندان کودک در طول شب یا زمانی ایجاد شد که مطب دندان‌پزشک باز نبود، والدین می‌توانند از اقدامات ساده برای کاهش درد دندان کودک خود قبل از مراجعه به مطب دندان‌پزشک استفاده کنند. برخی از این اقدامات در ادامه بررسی شده‌اند.
هر دو طرف دندانی که باعث درد و ناراحتی شده را تمیز کنید. یک تکه نخ دندان به طول ۱۵ سانتیمتر یا ۶ اینچ جدا کرده و دو طرف آن را محکم به دست بگیرید. نخ دندان را با حرکت‌های جلو و عقب بین دندان‌های شیری کودک خود حرکت دهید. در صورتی که دندان درد به خاطر گیر افتادن مواد غذایی در فضای بین دندان‌ها ایجاد شده باشد، استفاده از نخ دندان می‌تواند به رفع مشکل کمک کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.