تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چگونه سرمایه گذاری در بورس را شروع کنیم؟

ایزی تریدر چیست و چگونه به آن وارد شویم؟
سامانه ایزی تریدر کارگزاری مفید با طراحی ویژه، فرآیند خرید و فروش و سرمایه گذاری در بورس را برای کاربران آسان کرده است. از طریق این سامانه هر جا که باشید، به راحتی می‌توانید در ساعت بازار معاملات خود را انجام دهید. این سامانه دارای دو نسخه وب و موبایل است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سازوکار بازار سرمایه پیشنهاد می‌شود مطلب آموزش بورس را مطالعه کنید.
برای ورود به ایزی تریدر از طریق می‌توانید نسخه اندروید یا آیفون (iOS) این سامانه را از بخش ایزی تریدر موبایل وب‌سایت کارگزاری مفید دریافت کنید. یا با استفاده از مرورگر خود نشانی esaytrader.ir را جستجو کنید.
شناسه ورود به ایزی تریدر، کد ملی یا شماره همراه ثبت شده‌ی شما است. رمز عبور نیز همان رمزی است که در زمان افتتاح حساب تعیین نموده‌اید. اگر رمز عبوری که در زمان افتتاح حساب وارد کرده‌اید فراموش شده است، می‌توانید از طریق گزینه «رمز عبور خود را فراموش کرده‌ام» آن را بازیابی کنید.
نحوه واریز وجه در ایزی تریدر چگونه است؟
برای خرید سهام و شروع سرمایه گذاری در بورس، نیاز است ابتدا حساب خود نزد کارگزاری مفید را شارژ کنید. برای واریز وجه در سامانه ایزی تریدر کارگزاری مفید مشابه تصویر زیر عمل کنید.
در صفحه درگاه بانکی، از کلیه کارت‌های بانکی امکان شارژ حساب معاملاتی امکان‌پذیر است. لازم به ذکر است برای مبالغ بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان می‌توانید در قسمت واریز وجه، از قسمت ثبت فیش واریزی استفاده کنید.این قسمت در تصویر زیر مشخص شده است.
به یاد داشته باشید برای واریز آنی مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان بایستی از طریق دو کارت بانکی اقدام کنید.
برای واریزِ مبالغِ بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان، لازم است وجه مورد نظر را به یکی از شماره حساب‌های بانکی کارگزاری مفید ، واریز کنید. سپس اطلاعات فیش واریزی را در ایزی تریدر ثبت نمایید. ظرف مدت ۲۴ ساعت کاری، مبلغ واریزی شما تایید و به حسابتان نزد کارگزاری مفید اضافه خواهد شد.
لازم به ذکر است کاربران، تنها می‌توانند از شماره‌ حسابی به نام خود، انتقال وجه حساب مفید داشته باشند. در صورت مغایرت نام، واریزِ کاربر لغو شده و وجه آن بازگشت داده می‌شود.
برداشت وجه چگونه انجام می‌شود؟
برای برداشت وجه از حساب خود نزد کارگزاری مفید، در صورتی که درخواست وجه خود را پیش از ساعت ۱۴ ظهر روز کاری ثبت کنید، می‌توانید مبلغ مورد نظر را برای روز کاری بعد دریافت نمایید. در غیر این صورت، وجه درخواستی دو روز کاری بعد قابل دریافت است.
لطفا به این نکته توجه داشته باشید که اگر وجه موجود در حساب شما، حاصل از فروش سهام در همان روز باشد، حداقل دو روز کاری بعد قابل برداشت است.
لازم به ذکر است، در صورتی که نام صاحبِ حسابِ معرفی‌شده به نام شخص دیگری بوده یا حساب، مشترک یا مسدود باشد، درخواست وجه پرداخت نخواهد شد و منجر به عودت وجه به حساب شما نزد کارگزار می‌گردد.
در هنگام تقاضای برداشت وجه به این نکته نیز توجه داشته باشید، اگر وجوه مورد نظر، حاصل از فروش سهام باشد، دو روز کاری بعد و اگر حاصل از فروش اوراق با تسویه یک روزه باشد، یک روز کاری بعد قادر به دریافت وجه حاصل از فروش خواهید بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.