تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

درمان خانگی برای برطرف کردن سیاهی دور چشم

حلقه‌های تیره‌ی دور چشم، مشکل پوستی جدی و مهمی نیستند اما باعث می‌شوند تا افراد خسته، بی‌حوصله، بیمار و پیرتر به نظر برسند، شما می‌توانید به سادگی و با به کارگیری برخی از درمان‌های خانگی از شر حلقه‌های دور چشم خلاص شوید. در ادامه ۱۰ راهکار را برای از بین بردن سیاهی دور چشم بیان می‌کنیم.

 

خیار - از بین بردن سیاهی دور چشم

استفاده از بالش در زیر زانو

بسیاری از ما هنگام خواب بر روی شکم می خوابیم که با این کار خون رسانی در قسمت جلوی شکم کم می شود. آتنا هوت بنیانگذار مرکز مراقبت از پوست در سانفرانسیسکو که تخصص آن درباره چشم است خوابیدن بر روی شکم را بزرگترین عامل سیاهی دور چشم می داند. در هنگام خواب باید یک بالش بزرگ در زیر زانو قرار دهیم که باعث تماس کمتر صورت با بالش می شود. انجام این کار موجب می شود در هنگام خواب فشار کمتری به معده وارد شود.

 

استفاده از روغن ماهی

اسیدهای چرب امگا ۳ در روغن ماهی جریان خون را بهبود می بخشند. به گفته هوت مصرف اندکی از آن مستقیما در خونرسانی تاثیر دارد. وقتی خون به صورت عادی در بدن جریان دارد آبرسانی کمتری زیر چشم انجام می شود. به دنبال روغن ماهی باشید و با طعم لیمو از آن لذت ببرید.

 

خوردن تخم مرغ پخته سفت شده (آب پز)

کمبود آهن می تواند باعث عدم خونرسانی و رسیدن اکسیژن کافی به بافت های اطراف چشم شود. به گفته هوت خوردن یک تخم مرغ سفت شده که یک غذای غنی از آهن است، به پیشگیری از سیاه شدن زیر چشمها کمک می کند. آن را قبل یا بعد از شام مصرف کنید که مانع از خستگی و قرمزی چشمها می شود.

 

استفاده از چای کیسه ای خنک

افزایش مایع در بافت همبند زیر چشم باعث تیرگی و پف زیر چشم می شود. به گفته هوت چای سبز دارای آنتی اکسیدان قوی است که به طور طبیعی در درمان استفاده می شود اما شما می توانید چای سیاه یا سفید هم استفاده کنید. کافئین باعث جمع شدن رگهای خونی زیر پوست و کاهش ورم و پف و رفع تیرگی دور چشم می شود. استفاده از چای کیسه ای خنک باعث انقباض رگهای خونی زیر چشم می شود.

 

نوشیدن روزانه آبمیوه کرنبری

اگر شما یک پیشنهاد فوق العاده بخواهید یک قاشق چای خوری از پودر ریشه گیاه قاصدک را به آبمیوه کرنبری اضافه کنید که این دو ترکیب ادرار آور طبیعی هستند و در کم کردن نمک بدن موثرند. مصرف افراطی نمک در رژیم غذایی موجب می شود که حرکت خون به آرامی صورت بگیرد. خون راکد و بی حرکت در سطح پوست باعث سیاهی دور چشم می شود.

 

استفاده از ماسک قهوه و ماست

کافئین زمانی که به صورت موضعی استفاده می شود یک سفت کننده و محکم کننده پوست است و در منقبض کردن رگهای خونی  دور چشم تاثیر می گذارد. به گفته هوت نصف فنجان ماست را با یک قاشق چای خوری قهوه مخلوط کنید که قهوه به انقباض رگها کمک می کند و ماست هم پوست دور چشم را نرم می کند. این ترکیب را در زیر چشمها به مدت ده دقیقه در آرامش کامل استفاده کنید.

 

مدیتیشن

خواب شبانه مهم ترین عامل در پیشگیری از سیاهی دور چشم است. نداشتن خواب کافی موجب گشاد شدن رگهای خونی می شود که نتیجه آن سایه های سیاه دور چشم است. سعی کنید در فضایی این کار را انجام دهید که به شما آرامش بدهد دراز کشیده و سر خود را روی بالش قرار دهید.

 

بهبود گردش خون با ماسک خیار

باید بدانید بهترین درمان طبیعی برای مراقبت از پوست استفاده از ماسک خیار است که یک خنک کننده طبیعی است و به بالا بردن گردش خون در اطراف چشمها کمک می کند. یک تکه از آن را روی چشمان بسته یا در زیر چشمانتان به مدت پنج دقیقه قرار دهید.

 

ماساژ صورت با روغن زیتون

صورت خود را با روغن زیتون به صورت حرکت دورانی ماساژ دهید و برای این کار ابتدا از گوشه بیرونی چشم شروع کنید و حرکت دهید تا نزدیک گوشه داخلی چشم و رو به بالا به سمت ابرو و دوباره برگردید و این کار را به مدت پنج دقیقه ادامه دهید. ماساژ خون رسانی را تحریک می کند و باعث حرکت خون راکد و ساکن می شود. شما همچنین می توانید از روغن هسته انگور به همان روش قبل استفاده کنید که حاوی آنتی اکسیدان بالا و خواص بسیاری است.

 

استفاده از ماسک روغن نارگیل

یک قطره کوچک از روغن نارگیل تازه را بین انگشتان گرم کرده و قبل از خواب اطراف چشم را با آن ماساژ دهید. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل به تغذیه پوست و سلامت آن کمک می کند و باعث شفافیت پوست نازک زیر چشم می شود. به هر حال چه شما پوستتان را با روغن زیتون و نارگیل ماساژ دهید و چه از مدیتیشن یا ترکیبات بالا به عنوان ماسک صورت استفاده کنید، می تواند برایتان نتیجه ای موثر به دنبال داشته باشد. کدامیک از درمان های معرفی شده مورد علاقه شماست؟

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.