تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

مسواک بزنید تا آلزایمر نگیرید

باکتری‌ها فقط باعث ایجاد آلزایمر نمی شود، بلکه حضور این باکتری ها خطر ابتلا به آلزایمر را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد و همچنین باعث رشد سریع این بیماری می‌شوند.

ترجمه: سمیرا فیض آبادی ، اختصاصی جدول یاب

محققان در نروژ به تازگی  رابطه‌ای بین بهداشت دهان و بیماری آلزایمر را کشف کرده اند. شما با حفظ بهداشت دهان و دندان، تنها از ایجاد حفره‌ها میان دندان‌هایتان جلوگیری نمی‌کنید! محققان دانشگاه «برگین» در نروژ متوجه ارتباط مستقیمی میان بیماری‌های لثه و بیماری آلزایمر شده‌اند. این محققان متوجه شده‌اند که بیماری لثه (التهابات لثه) نقش تعیین کننده ای در بروز آلزایمر دارد. یکی از این محققان طبق نتایج بدست آمده می‌گوید: «ما بر اساس شواهد مبتنی بر DNA کشف کردیم که باکتری هایی که باعث ایجادالتهابات لثه می شوند می‌توانند از دهان به مغز منتقل می شوند.این باکتری‌ها پروتئینی تولید می کنند که سلول های عصبی را در مغز تخریب می کنند و منجر به از دست دادن حافظه و در نهایت بروز آلزایمر می شوند.

برای داشتن حافظه بهتر، مسواک بزنید

این محقق اشاره می کند که این باکتری‌ها فقط باعث ایجاد آلزایمر نمی شود، بلکه حضور این باکتری ها خطر ابتلا به آلزایمر را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد و همچنین باعث رشد سریع این بیماری می‌شوند. بنابراین توصیه می‌شود که از مسواک زدن دندان‌های خود غافل نشوید و استفاده از نخ دندان را هم فراموش نکنید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اگر شما دچار التهاب لثه هستید و سابقه خانوادگی آلزایمر دارید، به طور مرتب به دندان‌پزشکی بروید و به نظافت دندان‌هایتان اهمیت بدهید.

 

برای این منظور، داروهای جدید در حال تولید هستند

محققان پیش‌تر کشف کرده بودند باکتری‌هایی که باعث التهاب لثه می‌شوند، می‌توانند از دهان به مغز منتقل شوند و در آنجا آنزیم‌هایی که دفع می‌کنند می‌توانند سلول‌های عصبی مغز را تخریب کنند. و حالا برای اولین بار محققی نروژی به نام مایدل شواهدی از DND برای این فرآیند از مغز انسان دارد. مایدل و همکارانش ۵۳ نفر را با آلزایمر  مورد بررسی قرار دادند و  این آنزیم را در ۹۶ درصد آنها موارد کشف کردند. به گفته مایدل، این دانش به محققان امکان جدیدی برای حمله به بیماری آلزایمر را می دهد.

منبع : جدولیاب

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.