تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

راه ها و روش های تشخیص داروی تقلبی

متاسفانه گاهی مردم داروهایی را از مراکزی غیر از داروخانه می خرند که اتفاقا برچسب اصالت سازمان غذا و دارو را هم دارند و اصل به نظر می رسند و مردم فکر می کنند این داروها تقلبی نیست درحالیکه این داروها قاچاق و تقلبی هستند.

 

این مساله موجب شه تا معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران امروز -یکشنبه- نمایشگاهی با عنوان آشنایی مردم با کالاهای قاچاق سلامت محور در میدان آرژانتین برگزار کند که در آینده در سایر نقاط تهران نیز برگزار خواهد شد.

برچسب های اصالت واقعی و تقلبی با یکدیگر فرق هایی دارند که مردم با داشتن آگاهی می توانند کالاهای قاچاق را تشخیص دهند بطورمثال روی برچسب های تقلبی، شماره تماس جعلی برای ارسال پیامک استعلام اصالت برچسب کالا درج شده درحالیکه شماره تلفن برای استعلام برچسب اصالت از طریق پیامک، ۲۰۰۰۸۸۲۲ است.

 

 

 

 

داروی اصل

 

این مقایسه، جعلی یا اصل بودن دارو را مشخص می کند. چون در صورت اصل بودن دارو، واکنش های آن به تغییرات دمایی و غیره در هر دو حالت مشابه است. در غیر این صورت برنامه در مورد تقلبی بودن دارو به کاربر هشدار می دهد.

از این فناوری می توان حتی برای شناسایی داروهای تقلبی که در آب حل شده یا حتی با انواع غذا مخلوط شده اند، استفاده کرد. از روش یادشده حتی برای متمایز کردن روغن زیتون تقلبی از اصل با موفقیت استفاده شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.