تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

دنج ترین کافه های تهران کدامند؟

اگر به دنبال محیطی آرام و دنج برای گپ و گفت های دوستانه تان هستید پیشنهاد ما این ده کافه با منوی خاص و محیطی روح نواز است.

کافه گردی یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین سرگرمی‌هاست که امروزه در بیشتر شهرهای بزرگ رواج پیدا کرده است. این روزها دیگر رفت‌و‌آمدها و گپ‌و‌گفت‌های صمیمی و دوستانه، از خانه‌ها و پارک‌ها، به گوشه‌های دنج کافه‌ها نقل مکان کرده است. تهران هم مانند بسیای از شهرهای دیگرِ دنیا پر است از کافه‌هایی که می‌توان ساعت‌ها در پناه آن‌ها نشست و از عطر قهوه مست شد. کشف و گذراندن چند ساعتی در کافه های تهران بخش مهمی از گردش‌ِ شهری پایتخت‌نشینان را تشکیل می‌دهند. اگر کافه‌گرد حرفه‌ای باشید، حتما می‌دانید که انتخاب یک کافه‌ی خوب چندان آسان نیست؛ آن هم در کلان‌شهری مانند تهران با یک دنیا کافه‌ی سنتی و مدرن و متفاوت! در ادامه با معرفی بهترین کافه های تهران همراه ما باشید.

 

 

 

همان‌طور که گفتیم شهر تهران پر است از کافه با سبک‌های متفاوت! برای انتخاب گوشه‌ای دنج می‌توانید نگاهی به فهرست کافه‌های زیر بیندازید. سپس می‌توانید بر اساس موقعیت مکانی یا اولویت‌های دیگر خود به این کافه‌ها سر بزنید.

۱.کافه دیاموند، عمارتی با بوی خوش قهوه

 

 

 

شاید تصورش را نکنید که در این روزگار و در این قرن می‌توانید در عمارتی با قدمت حدود صد سال بنشینید و قهوه بخورید. اما اگر سری به خیابان استاد نجات اللهی بزنید، درست در نزدیکی یکی از دانشکده‌‌های معماری، عمارتی خوش‌رنگ و لعاب جا خوش کرده است. این عمارت را مربوط به حدود صد‌وبیست سال پیش دانسته‌اند و در حقیقت عکاسخانه‌ای قدیمی بوده است. چند سالی است که این عکاسخانه به کافه‌ای دنج و زیبا تبدیل شده است.

اگر به کافه‌های روباز علاقه‌مند هستید، می‌توانید سری به کافه دیاموند بزنید تا از محیط حیاط آن لذت ببرید. این کافه یکی از محبوب‌ترین کافه های تهران است. تجربه حضور و دیدن این کافه را به‌ویژه برای صرف صبحانه به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آدرس: خیابان انقلاب، خیابان نجات‌الهی، خیابان فلاح‌پور، پلاک ۳۳

۲.کافه نادری، همنشینی با شاعران به‌نام معاصر

 

 

کمتر کسی است که اهل هنر و ادبیات باشد، اما نام کافه نادری به گوشش نخورده باشد. این کافه‌ در حقیقت حکم دفتری را دارد که در صفحاتش، نام و خاطره شاعران و اهالی ادبیات ثبت شده است. این کافه نام‌آشنا در خیابان جمهوری قرار گرفته و در سال ۱۳۰۶ تأسیس شده است.

با ورود به کافه می‌توانید لذت لمس گذشته را تجربه کنید. تصور اینکه روزگاری افرادی چون صادق هدایت، جلال آل‌احمد، سیمین دانشور، احمد شاملو و نیما یوشیج دور یکی از میزهای کافه نشسته‌اند و به بحث‌های سیاسی و ادبی پرداخته‌اند، بسیار هیجان‌انگیز است. علاوه‌برآن کیفیت غذاهای کافه بسیار خوب است و می‌تواند خاطره‌ای خوش‌طعم در ذهن شما ثبت کند.

آدرس: خیابان جمهوری، پایین‌تر از چهارراه استانبول، بین خیابان سی تیر و چهارراه استانبول، پلاک ۵۲۴

۳.کافه شنف دیدارجای، جایی برای شنیدن و دیدن

برای اینکه یک کافه از بین کافه های تهران در دل مردم جا باز کند، فقط به منو و طعم‌های متفاوت احتیاج ندارد. خلاقیت در طراحی محیط، عاملی است که می‌تواند مشتریان بسیاری را برای یک کافه دنج دست‌وپا کند. شنف دیدارجای کافه‌ای است که از انتخاب نام تا چیدمان و دکوراسیون کافه‌اش را با چاشنی خلاقیت درآمیخته است. به همین دلیل، با اینکه سابقه‌ای طولانی ندارد، مشتریان پای ثابت بسیاری را از آن خود کرده است.

این کافه در دو طبقه، پذیرای مشتریان است. دکوراسیون کافه اگرچه مدرن است، اما فضایی سرد و بی‌روح ندارد. محیط آرام، برخورد مناسب کارکنان کافه و کشف مزه‌های جدید می‌تواند تجربه‌ی دلپذیری از رفتن به آنجا را برایتان رقم بزند.

اگر به این کافه سر زدید، پیشنهاد می‌کنیم بدون چشیدن طعم پاستا از آن بیرون نروید!

آدرس: انقلاب بین چهارراه ولیعصر و پل حافظ، خیابان خارک، پلاک ۱۴، نگارخانه شماره ۱۴

۴.کافه روحی، به‌صرف یک فنجان سنت

باغ نگارستان یکی از مهم‌ترین باغ‌های قدیمی تهران و از باغ‌های ییلاقی فتحعلی‌شاه قاجار بوده است. این باغ امروزه یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری پایتخت به‌حساب می‌آید. در فضای باغ و سمت راست در ورودی، ساختمانی وجود دارد که کافه روحی است. این بنا اگرچه به‌تازگی ساخته شده، سبکی قدیمی و مطابق با معیارهای سنتی این باغ دارد.

منوی این کافه بسیار سنتی است؛ شاید به همین دلیل، کافه روحی به یکی از دل‌پذیرترین و دوست‌داشتنی‌ترین کافه های تهران تبدیل شده است. البته می‌توانید انواع قهوه‌های منویِ آن را هم امتحان کنید، اما پیشنهاد ما به شما صرف دمنوش‌های گیاهی و عرقیجات آن است.

آدرس: میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع، باغ نگارستان

۵.کافه نزدیک کتاب، خانه قدیمی پرطرفدار

 

 

 

خیابان کریمخان یکی از خیابان‌هایی است که با چند دقیقه پیاده‌روی در آن می‌توانید تعداد زیادی کافه پیدا کنید، اما در میان این کافه‌ها، کافه نزدیک کتاب یکی از محبوب‌ترین کافه های تهران است.

این کافه در دو فضای داخلی و حیاط، پذیرای شماست و محیطی جذاب و دنج دارد.

آدرس: خیابان کریمخان، ضلع جنوبی پل کریمخان، بین خیابان ایرانشهر و خیابان ماهشهر، پلاک ۱۳۴

۶.کافه کتاب دورهمی، گوشه‌ای دنج و زیبا

اگر به‌دنبال کافه‌ای به‌دور از هیاهو و شلوغی خیابان‌ها، برای آرامش هستید، کافه کتاب دورهمی همان جایی است که باید لحظاتی را در آن بگذرانید. این کافه در خیابان ادوارد براون قرار دارد.

پس از ورود به یک مغازه‌ی کوچک کتاب‌فروشی و گذر از آن، وارد حیاطی دل‌پذیر و زیبا و بعد ساختمان کوچکی می‌شوید که فضای داخی کافه را تشکیل می‌دهد. این کافه زیبا و دنج بهترین مکان برای قرارهای دوستانه است.

آدرس: میدان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، کوچه ادوارد براون، پلاک ۱۲/۱

۷.کافه لمیز، هر منطقه یک کافه

 

 

کافه‌های زنجیره‌ای همیشه در شمار دوست‌داشتنی‌ترین کافه های تهران قرار می‌گیرند. لمیز یکی از این کافه‌های زنجیره‌ای است که در بسیاری از نقاط تهران و البته در تعدادی از شهرهای بزرگ ایران شعبه دارد. منوی این کافه اگرچه خیلی وسیع نیست، اما حضور در شعبه‌های لمیز به چشیدن طعم قهوه‌های منحصربه‌فرد آن می‌ارزد. کافه لمیز از ۶ صبح تا ۱۲ شب آماده‌ی سرویس‌دهی به مشتریان است. به‌دلیل شلوغی این کافه، در ساعت‌های عصر محدودیت زمان نشستن وجود دارد.

آدرس: تجریش، میرداماد، چهارراه ولیعصر، میدان فاطمی و میدان ونک تعدادی از پررفت‌وآمدترین شعبه‌های لمیز هستند.

۸.کافه شمرون، نماینده تهران قدیم

 

 

کافه شمرون یکی از محبوب‌ترین کافه های تهران است که توانسته در هر چهار شعبه‌ی خود مشتریانی ثابت داشته باشد. منوی این کافه چندان متنوع نیست، اما با این حال می‌تواند انتظار شما را از یک کافه‌ی باکیفیت برآورده کند. شعبه‌های گیشا، بام‌لند، شهرک غرب و الهیه، چهار شعبه شناخته‌شده کافه شمرون هستند.

۹.کافه ویکولو، کافه‌ای با فضای لوکس

این کافه در محله‌ی الهیه و در مرکز خرید مدرن الهیه قرار گرفته است. کافه ویکولو در شمار یکی از لوکس‌ترین کافه های تهران قرار دارد. این کافه شامل دو فضای داخلی و بیرونی است که البته فضای بیرونی، بیشترین طرفدار را در میان مشتریان آن دارد.

منوی این کافه بسیار هیجان‌انگیز است و شما می‌توانید طعم‌های جدیدی را امتحان کنید.

آدرس: الهیه، خیابان آفریقای شمالی، مجتمع مدرن الهیه، رویال فلور، پلاک ۴

۱۰.خیابان سی تیر، پاتوقی خوشمزه

 

 

 

اگر به فضاهایی زنده و پرهیاهو علاقه دارید، برای صرف قهوه یا یک میان‌وعده‌ی هیجان‌انگیز به خیابان سی تیر بروید. این خیابان را یکی از خوشمزه‌ترین خیابان‌های تهران می‌دانند.

این خیابان محل گردآمدن بسیاری از عرضه‌کنندگان غذا و نوشیدنی است.

آدرس: خیابان امام خمینی، خیابان سی تیر

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.