تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

معرفی چالدران؛ بهشتی زیبا وخنک در تابستانی گرم

وجود شهرستان چالدران در مرز ترکیه و هم زبانی با آنها باعث آمدن توریست به این مکان خوش آب و هوا را فراهم کرده، اگر شما نیز در تابستان به دنبال جایی خنک و زیبا هستید بهتر است با ” چالدران” آشنا شوید.

چالدران یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی می باشد که ۱۹۹۱ هکتار مساحت دارد. این شهرستان از شمال به ماکو و از شرق به شهرستانهای شوط و چایپاره، از جنوب به شهرستان خوی و از غرب به کشور ترکیه منتهی می شود.

از مرکز استان که ارومیه  تا چالدران ۲۳۲ کیلومتر راه می باشد که از طریق زمینی می توان به آنجا رفت.
یکی از دلایل شهرت این شهر، جنگ معروف چالدران است که در کتب تاریخی آمده که قدمت آن را ۵ قرن می خوانند و دیگر هوای مطبوع و خنک آن در فصول گرم سال که به خنک کننده کولر نیازی ندارد و جای مناسبی برای گذراندن تعطیلات تابستانی می باشد.

معرفی چالدران

 

چالدران به نام های قره عینی ، سیه چشمه نیز معروف می باشد ، البته در قدیم به قره سو و قره بلاغ نیز شهرت داشت و البته در قدیم بخشی از شهر ماکو بود که در سال ۱۳۷۵ خود یک شهر مستقل نام گرفت.
شهرهای آوا جیق و شهر سیه چشمه از شهرهای چالدران می باشند.

معرفی چالدران

 

از آثار تاریخی و دیدنی چالدران می توان به تالاب های زیبا و دره های چون قره دره و شاه بلند و قره کلیسا اشاره کرد ، مقبره شیخ صدرالدین و کلیسای معروف قره کلیسا نیز از آثار دیدنی این شهر می باشند. آبشار عرب دیزج ، غار چهل پله یا غار قلعه حیدری، دریاچه سد بارون، تالاب ناور، کلیسای زور زور، آرامگا ساندوخت نیز دیگر مکان های دیدنی چالدران می باشند.

معرفی چالدران

 

 

جمعیت ساکن این شهر نزدیک به ۴۵ هزار نفر می باشند که زبان و گویش آنها ترکی آذربایجانی است، البته عده ای نیز کرد کرمانجی می باشند. صنایع دستی و لبنیات از سوعاتی های آنجا می باشد.
امکانات تحصیلی چالدران دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی نیز می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.