تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

غذای ترک بورک گوشت از چه موادی تهیه می شود؟

بورک به عنوان غذایی بسیار ساده و مقوی، یکی از معروف‌ ترین و پرطرفدارترین میان وعده‌ ها در بین مردم کشور ترکیه می باشد.

کشور جمهوری ترکیه به عنوان یکی از قدیمی ترین مناطق مسکونی دنیا، کشوری آسیایی و اروپایی است که در ناحیه ی جنوب غربی قاره ی آسیا و همچنین ناحیه ی جنوب شرقی قاره ی اروپا واقع شده است. بد نیست بدانید شکل هندسی منحصر به فرد ترکیه، این کشور را به شاه راهی بین قاره ی آسیا و منطقه ی خاورمیانه و قاره  ی اروپا تبدیل کرده است!

 

 

جالب است بدانید کشور ترکیه در سال ۲۰۰۵ میلادی برای اولین بار، وارد فهرست ۱۰ کشور برتر از لحاظ جذب گردشگر در جهان شد! گردشگری ترکیه در سال های اخیر از لحاظ جذب توریست، عملکرد قابل توجهی را به نمایش گذاشته است و علی رغم وجود بحران های سیاسی و اقتصادی در اطراف خود، ترکیه هم چنان جزو موفق ترین کشورها در جذب گردشگر عمل کرده است.

چشیدن طعم و مزه غذا‌های سنتی کشور‌های دیگر، برای بسیاری از افراد هیجان انگیز و جالب توجه است! در این میان، صنعت غذا نیز در کشور ترکیه دارای ارزش و اعتباری فوق العاده چشمگیر می باشد؛ به صورتی که غذاهای ترک در سراسر نقاط جهان، دارای آوازه ای قابل توجه هستند. در میان انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ ترکیه ای، بورک نوعی غذای ترک است که طرفداران زیادی را نیز به خود اختصاص داده است.

در تعریف بهتر و دقیق تر می توان گفت بورک به عنوان غذایی بسیار ساده و مقوی، یکی از معروف‌ ترین و پرطرفدارترین میان وعده‌ ها در بین مردم کشور ترکیه می باشد. توجه داشته باشید این پیش غذا متشکل است از یک خمیر نان و یا شیرینی که به طور معمول به خمیر یوفکا معروف است و همچنین مواد مورد علاقه و دلخواه!

 

مواد تشکیل دهنده ی بورک گوشت

شاید این سوال برای تان پیش آید که منظور از مواد مورد علاقه و دلخواه در تهیه ی بورک چیست؟ در پاسخ بایستی گفت بسته به زمانی که می‌ خواهید بورک را درست کنید، می تواند مواد مورد علاقه‌ ی خود را در این خمیر بپیچانید و آن را در روغن ،سرخ و یا حتی در فر پخت می‌ نمایید.

در مثالی ساده می توان گفت مردم ترکیه عادت دارند که برای وعده ی غذایی صبحانه و یا وعده ی غذایی عصرانه، پنیر و سبزیجات و زیتون منطقه اژه را در خمیر یوفکا بپیچانند و یا برای وعده ی غذایی ناهار، در همان خمیر یوفکا مقداری کالباس، گوجه فرنگی، زیتون، سبزیجات تازه، پنیر، فلفل دلمه‌ ای و… بگذارند.

همچنین لازم به ذکر است گوشت چرخ کرده ی گوساله، گوشت مرغ، اسفناج، قارچ، تخم مرغ و… از جمله دیگر مواد غذایی هستند که برای تهیه بورک از آن‌ ها استفاده می‌ شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.