تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

مکان های دیدنی کشور پرو کجاست؟

یکی از بزرگترین و البته قدیمی ترین تمدن های دنیا را کشور پرو دارد، تمدنی که از ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بوجود آمده و در طول تاریخ درخشیده است. چنین تاریخی باعث شده تا آثار و بقایای تاریخی زیادی از آن ها به جا بماند که بیشتر این بناها هم توسط قومی به نام قوم اینکاها ساخته شده است.

بقایای تمدن اینکاها

بر فراز کوه های روستای کوچک و مستعمره ای پیزاک (Pisac)، خرابه ها و بقایایی از اینکاها دیده می شود. این خرابه ها شامل ارابه های نظامی، عبادتگاه های مختلف و خانه های کوچکی می شود که رو به دره ساخته شده اند.

 

مورای (Moray)

یکی از مناطقی که از اینکاها بر جای مانده ، مورای نام دارد که در واقع زمین های تراس شکلی است که بصورت دوار در زمین کنده شده است. اسرارآمیزترین نکته ای که در مورد این دایره ها وجود دارد این است که هر کدام از آنها دارای شرایط آب و هوایی متفاوتی به نسبت دیگری هستند! بطوریکه اختلاف دمای بالا ترین دایره تا پایین ترین دایره حدود ۱۵ درجه ی سانتیگراد است!

 

میدان de Armas در لیما

میدان de Armasدر واقع جایی است که شهر لیما در آن بوجود آمد. این میدان به عنوان میدان مایور هم شناخته می شود، قلب تپنده ی  شهر لیما است که منطقه ی  تاریخی لیما را هم تشکیل می دهد و یکی از جاذبه های گردشگری پرو محسوب می شود.

پارک ملی مانو (Manu)

این پارک ملی بزرگ که در حوضه ی آمازون قرار دارد، یکی از بهترین جاهای آمریکای جنوبی برای تماشای گونه های مختلف حیوانات در حیات وحش است. اگر فرصت داشته باشید تا یک سفر یک هفته ای به این منطقه از پرو کنید، با گونه های عجیب، ناشناخته و بسیار زیبایی از پرندگان، پستانداران و انواع میمون ها روبرو می شوید که مطمئنا بسیار لذت بخش است. بهترین زمان بازدید از پارک ملی مانو در فصل های خشک سال و بین ماه های ژوئن تا نوامبر است.

خطوط نازاکا (Nazca Lines)

خطوط جنجال برانگیز نازاکا بین شهرهای نازاکا و پالپا در شمال خط ساحلی اقیانوس آرام قرار گرفته اند که قدمت آن ها به ۲۰ سال قبل از میلاد مسیح ربط داده شده است، خطوطی غول آسا که به شکل میمون و عنکبوت و مارمولک کشیده شده اند. اگر چه این خطوط در اندازه های عظیمی کشیده شده اند اما تا زمانی که هواپیمای پرویی از بالای آن ها رد نشده بود، کسی متوجه وجود آن ها نشده بود.

هواکاچینا (Huacachina)

هواکاچینا در واقع واحه ای کوچک با دریاچه ای طبیعی در دل خود است که دور تا دور آن را تپه های شنی احاطه کرده است. هواکاچینا که در بین توریست ها  بسیار شناخته شده است، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری پرو است و یکی از بهترین مناطق تفریح شن سواری در دنیا هم محسوب می شود.

منطقه حفاظت شده پاراکاس (Paracas)

منطقه حفاظت شده ی پاراکاس که در جنوب خط ساحلی پرو قرار دارد و آن را می توان یکی از بهترین نمونه های بیابان های استوایی داست. در این منطقه حدود ۲۱۵ گونه پرنده ی مختلف و در آب های آن،  موجودات دریایی مختلفی مانند شیرهای دریایی و دلفین ها زیست می کنند. علاوه بر این، در پاراکاس خانه های مردمانی که در دوران باستان در این منطقه زندگی می کرده اند هم دیده می شود.

ماچو پیچو

یکی از زیباترین و تحسین برانگیزترین مکان های تاریخی و باستانی دنیا که در همان لحظه ی ورود بسیار تحت تاثیر قرارتان می دهد، ماچو پیچو است که البته شماره ی یک جاذبه های گردشگری پرو هم هست. در این منطقه، دره ای به نام اروبامبا وجود دارد که از آن می توان شهر گمشده ی اینکاها را دید، شهری که با رازها و رمزهای زیادی پیوند خورده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.