تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

مکان های دیدنی کشور شیلی کجاست؟

شیلی کشوری واقع در آمریکای جنوبی است. این کشور طبیعت زیبایی دارد و هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند.

از سانتیاگو دیدن کنید

سانتیاگو پایتخت کشور شیلی در آمریکای جنوبی است و جمعیتی پنج و نیم میلیونی (چیزی حدود یک سوم جمعیت کل شیلی) نفر دارد و همچنین بزرگترین شهر این کشور هم محسوب می‌شود. دو دهه رشد اقتصادی، سانتیاگو را به یکی از پیچیده‌ترین نواحی پایتختی آمریکای لاتین به همراه توسعه گسترده حومه، بازارهای متعدد فروش، و معماری برجسته بلندمرتبه سازی تبدیل کرده است. این شهر همچنین به خاطر داشتن تماشایی‌ترین زیرساخت در آمریکای جنوبی، همچون مترو سانتیاگو و یک «نوار ساحلی شمالی» جدید و درخشان به خود می‌بالد و همچنین یک سیستم بزرگراهی که از زیر مرکز شهر عبور کرده و محدوده‌های شرقی و غربی شهر را ظرف ۱۵ دقیقه به هم متصل می‌کند. سانتیاگو مقر بسیاری از شرکتهای مهم و نیز از لحاظ منطقه‌ای، یک مرکز مهم اقتصادی است. دیدن این شهر را از اولویت‌های سفر خود به شیلی بگذارید.

از کلیسای سن‌مارکوز بازدید کنید

مکان دیدنی شیلی

کلیسای «سن‌مارکوز» را همان معماری ساخته است که برج ایفل را طراحی کرده بود. «الکساندر گوستاو ایفل» این کلیسا را در شمالی‌ترین شهر شیلی به نام «آریکا» و روی خرابه‌های کلیسای قبلی در همین مکان که بر اثر زلزله ویران شده بود، بنا کرد. معماری این بنا به زیباترین شکل ممکن، تاریخ و فرهنگ شیلی را در خود نمایان می‌سازد.

به جزیره ایستر بروید

مکان دیدنی شیلی

مکان دیدنی شیلی

جزیره ایستر، جزیره‌ای در اقیانوس آرام جنوبی و متعلق به کشور شیلی است. این جزیره با اینکه ۳۵۱۵ کیلومتر در غرب خاک اصلی شیلی قرار گرفته اما استانی جدا از منطقه والپارایزو (Valparaíso) شیلی بشمار می‌آید. نزدیکترین جزیره همسایه با جزیره ایستر به نام سالائی گومز (Sala-y-Gomez) که در ۴۰۰ کیلومتری شرق ایستر قرار دارد نیز جزو همان منطقه و استان به شمار می‌آید. جزیره ایستر بخاطر تندیس‌های ۴۰۰ ساله عجیب باستانی خود معروف است. به این تندیس‌ها که در راستای کرانه دریا به خط ایستاده‌اند، «موآی» گفته می‌شود.

در شهر رنگارنگ والپارایزو گشت‌و‌گذار کنید

مکان دیدنی شیلی

«والپارایزو» در سال ۲۰۰۲ یه عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شد. این شهر «دلبر اقیانوس» و «جواهر اقیانوس آرام» هم نامیده می‌شود. والپارایزو پایتخت فرهنگی شیلی است و رنگ‌ها و فرهنگ غنی این شهر، گردشگران دنیا را به سمت این شهر جذب می‌کند. رنگارنگ بودن ساختمان‌ها و فرهنگ عالی این شهر موجب شده که به آن «سان‌فرانسیسکوی جنوبی» هم بگویند.

از پارک‌های ملی شیلی دیدن کنید

مکان دیدنی شیلی

مکان دیدنی شیلی

«تورس دل پاین»، در جنوب شهر «پاتاگونیا»، زیباترین پارک ملی این کشور است که ۲۴۲۰۰۰ هکتار بوده و سالانه پذیرای صدها هزار توریست است. این پارک چندین قله معروف از سلسله جبال آند را در خود جای داده است و برای دیدن کل آن، بین ۵ تا ۸ روز زمان نیاز دارید. بهترین زمان برای بازدید از پارک، اواخر دسامبر تا اواخر فبریه است که هوا تابستانی بوده و بسیار دل انگیز است. از دیگر پارک‌های ملی زیبا می‌توان به «پومالین»، «لوکا»، «رادال» و «کابو» اشاره کرد.

از آبفشان ال‌تاتیو بازدید کنید

مکان دیدنی شیلی

مکان دیدنی شیلی

ناحیه آبفشانی که در نزدیکی کوهای آند درشمال شیلی و در ارتفاع ۴۳۰۰ متری قرار گرفته است، «اِل تاتیو» نام دارد. وضعیت اقلیمی و ارتفاعی که این آبفشان در آن واقع شده، آن را تبدیل به یکی از محیط‌‌های بی‌نهایت جالب زمین کرده است. این منطقه با بیش از ۸۰ آبفشان طبیعی، به عنوان بزرگ‌ترین ناحیه آبفشانی نیمکره جنوبی و سومین منطقه بزرگ آبفشان‌های جهان شناخته می‌شود. علی رغم آب و هوای بسیار سرد این منطقه، بسیاری از بازدیدکنندگان در آب‌های گرم آن آبتنی می‌کنند.

سوار تله‌کابین سن کریستوبال شوید

مکان دیدنی شیلی

«سان کریستوبال» یک تپه در شمال سانتیاگو با چشم اندازی زیبا در بالای شهر است. در قله کوه، یک کلیسا و مجسمه ۲۲ متری مریم مقدس وجود دارد. شما می توانید با تله‌کابین یا پیاده‌روی طولانی به قله برسید. همچنین بزرگترین پارک عمومی سان کریستوبال در این تپه قرار دارد. در این پارک یک باغ گیاه‌شناسی، باغ وحش و دو استخر شنا وجود دارد.

به زیستگاه طبیعی پنگوئن‌ها بروید

مکان دیدنی شیلی

مکان دیدنی شیلی

این زیستگاه بزرگترین جرگه پنگوئن ها در جنوب شیلی است. این زیستگاه محل زندگی بیش از ۱۲۰۰۰۰ «پنگوئن ماژلانی» است. این زیستگاه در جزیره کوچک ماگاندا قرار واقع است و فقط یک کیلومتر مربع وسعت دارد و فانوس دریایی قرمزی در بالای آن قرار گرفته است. در ماه سپتامبر یا اکتبر هر سال، پرندگان مهاجر به اینجا بازگشته و جفت خود را پیدا می کنند. در پایان ماه مارس پنگوئن‌ها دوباره به دریا باز می‌گردند.

از یخچال طبیعی سن رافائل دیدن کنید

مکان دیدنی شیلی

مکان دیدنی شیلی

یخچال‌های طبیعی «سن رافائل» ، در پارک ملی «لاگونا» قرار دارد و بزرگترین یخچال‌های طبیعی در این منطقه را در خود دارد. تنها از طریق قایق یا هواپیما می توان به این مکان دسترسی پیدا کرد. تورهای مخصوصی به وسیله قایق برای گردشگران در این مکان برگزار می‌شود. آنچه شما می‌توانید از قایق ببینید، در واقع انتهای یخچال‌های طبیعی است که به سطح آب رسیدند که طول برخی از آن‌ها به ۱۵ کیلومتر می‌رسد.

شب را در دره ماه بگذرانید

مکان دیدنی شیلی

مکان دیدنی شیلی

دره ماه در کویر «آتاکاما» قرار دارد. این صحرای بسیار زیبا، نتیجه قرن‌ها باد و سیل روی شن‌ها و سنگ‌های این منطقه است. تپه‌های شن و ماسه‌ای بزرگ و حالت سنگ‌ها گویا تقلیدی از شکل ماه هستند و به همین دلیل به این نام مشهور شده است. این مکان از بهترین مناطق در دنیا برای دیدن ستاره‌های نورانی در شب است؛ پس این فرصت را از دست ندهید.

از آتشفشان‌ها بالا بروید

مکان دیدنی شیلی

مکان دیدنی شیلی

شیلی خانه بلندترین آتشفشان فعال دنیا یعنی «اوجوس دلسالادو» است که در مرز این کشور با آرژانتین قرار دارد. برای رفتن به نزدیکی دهانه آتشفشان تورهایی برگزار می‌شود که می‌توان آن‌ها را یکی از هیجان‌انگیز و ترسناکترین تورهای جهان دانست.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.