ممکن است تعجب کنید که  ماساژ بر پوست  تاثیر می گذارد .  ماساژ می تواند  برتمام نقاط بدن از جمله پوست شما تاثیرداشته باشد علاوه بر این، ماساژ از بین برنده استرس است ، در صورتی که دارای یک بیماری پوستی هستید می تواند کمک زیادی به شما بکند چون ماساژ جریان خون را افزایش میدهد وباعث بهتر شدن پوست می شود

پوست خشک صورت بسیار عذاب آور است و قطعا نمی خواهید با پوست خشک در اجتماع ظاهر شوید. پس این مقاله را برای درمان پوست خشک صورت با ماساژ بخوانید.

پوست خشک صورت را با ماساژ درمان کنید

به صورت خود نگاه کنید. آیا تمام قسمت های پوست تان خشک شده است و یا اینکه بعضی از نقاط آن و یا نقاط بسیار کمی از صورت؟

اگر تمام صورت تان خشک بود، به آرامی پوست صورت را با نوک انگشتان ماساژ دهید. بهتر است قبل از ماساژ، یک مشت آب گرم به روی صورت بپاشید تا منافذ صورت باز شوند و بتوانید بهتر ماساژ دهید.

می توانید ترکیبی از عسل و شکر را استفاده کنید. دقت کنید مقدار شکر بیشتر از عسل باشد. با استفاده از این مخلوط، پوست صورت را ماساژ دهید.

پوست خشک صورت را با ماساژ درمان کنید

می توانید با استفاده از حوله ای که گرم کرده اید، پوست صورت را ماساژ دهید.

پس از ماساژ، دوباره به صورت تان آب بزنید و با حوله ای نرم، کمی از خیسی را خشک کنید، به گونه ای که رطوبت پوست همچنان باقی بماند.

با استفاده از لوسیون های مرطوب کننده و البته ماساژ ندادن روی پوست (در غیر این صورت پوسته پوسته می شود) و یک پنبه، صورت خود را مرطوب نگه دارید.

می توانید در مرحله قبل، به جای لوسیون، از وازلین استفاده کنید.

روزانه مقدار زیاد آب بنوشید. پوست خشک نیاز به آب دارد.

نکات و هشدارها

ماساژ روی پوست نباید محکم باشد، چراکه باعث خارش می شود.

یکی از نشانه های نیاز بدن به آب بیشتر، زردتر شدن ادرار است. شفاف شدن ادرار نشان از آب مناسب در بدن است.

از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید تا پوست تان خشک نشود.