تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

مهمترین نکات برای امتحان IELTS چیست؟

امتحان IELTS آزمون زبانی است که ۴ بخش متفاوت دارد: Listening, Speaking, Writing, Reading.

آزمون Speaking به صورت مجزا، معمولا یک یا دو روز قبل یا بعد از آزمون کتبی، برگزار میشود. سایر آزمون‌‌ها همگی در یک زمان خواهند بود. برای هر قسمت از این آزمون نیاز دارید تا یک سری قوانین را بیاموزید که به شما کمک میکند تا نمره بهتری بگیرید.

۱. نکات آزمون Listening:

قبل از اینکه ریکورد پخش شود، باید تمام سوالات هر بخش را بخوانید. این به شما کمک میکند تا بدانید که دنبال چه کلمه‌ای باید بگردید. برای اینکه سرعت خواندنتون بالا بره باید خیلی از قبل تمرین کرده باشید. روی ریکورد تمرکز کنید تا فقط دنبال جواب مورد نظر باشید، لزومی ندارد که همه چیز را متوجه شوید. مادامی که به ریکورد گوش میدهید جواب‌هایی که پیدا میکنید را در کاغذ سوال یادداشت کنید. منتظر نباشید تا ریکورد تمام شود و بعد جواب‌ها را وارد کنید، ممکن است جواب را فراموش کنید. دقت کنید که برای هر سوال به چند کلمه جواب نیاز دارید، نه بیشتر بنویسید و نه کمتر. بعد از اینکه ریکورد کاملا تمام شد شما ۱۰ دقیقه وقت دارید تا جواب‌هایتان را وارد کاغذ کنید. در این زمان تمام گرامر و املا‌ی کلمات را چک کنید.

۲. نکات آزمون Reading:

دستورالعمل هر سوال را با دقت مطالعه کنید و مطمئن شوید که طبق دستورالعمل جواب میدهید، مثلا تعداد کلمات مورد نیاز و…. برای پیدا کردن هر جواب بیش از اندازه وقت نگذارید. به سراغ سوال بعدی بروید تا وقتتان را از دست ندهید. حواستان به زمان باشد. جواب‌ها را بلافاصله در کاغذ وارد کنید چون دیگر هیچ وقتی ندارید که جواب‌ها را وارد کنید. قبل از اینکه شروع به خواندن متن کنید، نگاهی سریع به سوالات بیاندارید تا بدانید که دنبال چه جوابی هستید. زیر کلمات کلیدی خط بکشید و در صورت نیاز خلاصه‌ای کنار هر پاراگراف بنویسید.

۳. نکات آزمون Writing:

این بخش ۲ سوال دارد. شما باید برای سوال اول حداقل ۱۵۰ کلمه بنویسید و فقط ۲۰ دقیقه برای آن وقت صرف کنید. سوال دوم را باید با حداقل ۲۵۰ کلمه جواب بدهید و ۴۰ دقیقه برایش زمان نیاز دارید. توجه داشته باشید که سوال دوم ۲ برابر سوال اول امتیاز دارد چون طولانی‌تر و سخت‌تر هست. حواستان به این زمان‌بندی باشد تا برای پاسخ به سوال دوم زمان کافی داشته باشید. توجه داشته باشید که در زمان آزمون وقت کافی برای شمارش کلمات ندارید. پس از قبل تمرین کنید تا بدانید که چند خط باید بنویسید تا تعداد کافی کلمه داشته باشید. چند نکته کلیدی را که میخواهید درباره‌اش بنویسید در کنار کاغذ سوال یادداشت کنید تا هنگام نوشتن فراموش نکنید. توجه کنید که واضح درباره‌ی سوال پرسیده شده پاسخ دهید. برای سوال دوم حتما یک نتیجه‌گیری خوب و واضح بنویسید. پاراگراف بندی را یاد بگیرید. املای کلمات را چک کنید. چیزهایی که مینویسید باید به هم مرتبط باشد، یادبگیرید که چطور پاراگراف‌ها را به هم ربط دهید.

۴. نکات آزمون Speaking:

برای این بخش نیاز دارید تا قبل از امتحان خیلی تمرین کنید. اعتماد به نفس داشته باشید و آمادگی داشته باشید تا خیلی راحت و نرمال صحبت کنید، این یک مصاحبه کاری نیست. به سوالی که آزمون‌گیرنده از شما میپرسد به خوبی گوش کنید و دقیقا به همان سوال جواب دهید. سعی کنید جواب‌های کامل و با توضیحاتی ارایه دهید. فقط روی استفاده از کلمات سنگین تمرکز نکنید، لغاتی که به کار میبرید فقط ۲۵ درصد از نمره‌ی شما را شامل میشود. هر لباسی که با آن راحت هستید را بپوشید، این هیچ تأثیری روی نمره‌ی شما ندارد. سعی کنید جملات مختلف با گرامرهای متفاوت را استفاده کنید. اگر سوالی را درست متوجه نشدید میتوانید از مصاحبه‌کننده بخواهید که توضیح بیشتری درباره‌ی سوال بدهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.