تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چه چیز در دود دخانیات مضر است؟

سیگار، سیگار برگ و تنباکو از توتون برگ خشک ساخته شده، و برخی مواد تشکیل دهنده برای عطر و طعم آن جهت ایجاد سیگار کشیدن لذت بخش تر اضافه شده است. دود این محصولات ترکیب پیچیده ای از مواد شیمیایی تولید شده توسط سوزاندن توتون و تنباکو و مواد افزودنی است. دود دخانیات از بیش از ۷۰۰۰ مواد شیمیایی ، از جمله بیش از ۷۰ عامل شناخته شده ی سرطان زا ساخته شده است. برخی از این مواد باعث ایجاد بیماری های قلبی و ریوی میشود، و همه آنها می توانند کشنده باشد. تعجب آور است که بدانید برخی از مواد شیمیایی موجود در دود تنباکو عبارتند از:

  • سیانید
  • بنزن
  • فرمالدئید
  • متانول (الکل چوب)
  • استیلن (سوخت مورد استفاده در آتش دانها)
  • آمونیاک

دود تنباکو نیز دارای قطران و گازهای سمی مونوکسید کربن و اکسید نیتروژن میباشد. مواد تشکیل دهنده ی آن که بسیار خطرناک است نیکوتین، مواد مخدر اعتیاد آور است و یکی از سخت ترین مواد شیمیایی در دود سیگار میباشد.

برگ توتون و تنباکو مورد استفاده در سیگار و سیگار برگ حاوی مواد رادیو اکتیو میباشد. مقدار آن بستگی به خاک گیاهان و کود مورد استفاده دارد. اما این بدان معنی است که دود سیگار حاوی مقدار کمی از مواد رادیو اکتیو میباشد، که افراد سیگاری آن را ریه های استنشاقمیکنند. این ذرات رادیواکتیو در ریه ها نقوذ کرده، و در طول زمان می تواند سرطان زا باشد. این ممکن است یکی دیگر از عوامل کلیدی مبتلا شدن افراد سیگاری به سرطان ریه باشد.


ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.