تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

آیا مک آدرس قابل تغییر است؟

تا آنجایی که ما می دانیم و در کلاس های شبکه و دوره های شبکه و همچنین کتاب های شبکه عنوان می شود شما در وهله اول نمی توانید آدرس مک را تغییر بدهید. این آدرس مشخصه سخت افزاری است که نمایانگر نام کمپانی سازنده نیز می باشد. اما برخی اوقات بر حسب نیاز در عملیات های تست نفوذ سنجی ما می توانیم براحتی به صورت موقت این آدرس سخت افزاری را عوض کنیم و هر چیزی که دوست داشته باشیم را به عنوان آدرس MAC به کارت شبکه معرفی کنیم هر چند همین آدرس به سویچ شبکه نیز معرفی خواهد شد، به این عملیات در اصطلاح فنی جعل آدرس یا MAC Spoofing گفته می شود.

گاهی تغییر مک آدرس با اهداف امنیتی انجام می شود و شاید شما بخواهید اطلاعات خود را به نحوی از کسی مخفی کنید و با تغییر ادرس مک می توانید این کار را انجام دهید.

 

آموزش تغییر موقت مک آدرس در ویندوز

 

تغییر مک آدرس آنقدرها کار سختی نیست و اغلب کارت های شبکه این امکان را از طریق تنظیمات Device Manager ویندوز، در اختیار کاربران قرار داده اند. با این حال برخی از کارت های شبکه هم هستند که اجازه تغییر مک آدرس را به کاربر نمی دهند و اصولا قادر به ایجاد تغییر در آن ها نیستیم. همانطور که گفته شد، ابتدا باید به سراغ Device Manager ویندوز برویم.

  • ۱ اگر کاربر ویندوز ۸ یا ۱۰ هستید، برای دسترسی به دیوایس منیجر می توانید از میانبر کلید Windows+X استفاده کنید. در غیر این صورت باید به بخش جستجوی ویندوز بروید و از طریق جستجو برای باز کردن پنجره Device Manager اقدام کنید.
  • ۲ پس از ورود به پنجره دیوایس منیجر باید به دنبال «Network adapters» بگردید.

 

 

  • ۳ از طریق Network adapters، رابط شبکه ای را که می خواهید انتخاب و روی آن کلیک راست کنید. سپس روی «Properties» کلیک کنید تا وارد منو تنظیمات رابط شبکه مورد نظر شوید.

 

 

  • ۴ پنجره باز شده، دارای تب های متفاوتی است که هر کدام شامل دستورات و فعالیت های خاصی هستند. اما در ارتباط با این موضوع، باید به سراغ تب «Advanced» برویم. اگر چنانچه شما در قسمت properties رابط شبکه خود گزینه advanced را ندارید بدین معنی است که کارت شبکه شما از این قابلیت (تغییر مک آدرس) پشتیبانی نمی کند.

 

  • ۵ از میان گزینه های موجود در لیست «Property»، گزینه «Network Address» را انتخاب کنید.
  • ۶ در بخش «Value» مک آدرس دلخواه خود را تایپ کنید. با کلیک روی کلید «OK» کار تمام است. اما باید حواستان به این موضوع باشد که در آدرس وارد شده، نباید از فاصله، خط تیره یا ویرگول استفاده شود.

 

این روش که توضیح داده شد یک روش جعل آدرس مک است و به صورت موقتی انجام می شود و پس از راه اندازی مجدد سیستم، آدرس شما مجددا به آدرس قبلی بازگردد. برای تغییر آدرس مک به صورت دائمی در ادامه مطلب با مجله دلگرم همراه باشید.

 

تغییر دائمی مک آدرس در ویندوز

 

همانطور که بیا شد مک ادرس بر خلاف IP یک ادرس خاص است و در درون تراشه کارت شبکه ثبت می‌شود. راه‌های مختلفی جهت تغییر MAC Address کارت شبکه وجود دارد، اما هیچ یک از این راه‌ها باعث ایجاد تغییر دائمی و همیشگی نمی‌شود، بلکه این تغییرات موقت هستند و در صورت راه‌اندازی مجدد سیستم به حالت گذشته باز می‌گردند. اما در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش بسیار مفید و عملی بپردازیم که به وسیله آن می‌توانید MAC Address کارت شبکه را به طور دائمی تغییر دهید.

نیازمند یک ابزار جانبی به نام Technitium MAC Address Changer هستیم. این برنامه کم‌حجم و رایگان، تمام آن چیزی که ما نیازمند آن هستیم را در اختیار ما قرار می‌دهد. برای دانلود Technitium MAC Address Changer می‌توانید به سایت سازنده برنامه به نشانی http://www.technitium.com مراجعه کنید یا آخرین نسخه برنامه در حال حاضر را از اینجا دانلود کنید. پس از دانلود فایل، آن را از حالت فشرده خارج کرده و برنامه را نصب کنید.

 

ویژگی های نرم افزار مک آدرس چنجر :

 

  1. امکان تغییر سریع مک آدرس
  2. حفظ مک آدرس جدید کارت شبکه با ریستارت شدن ویندوز
  3. تولید MAC Address های تصادفی
  4. نمایش MAC Address فعلی کارت شبکه
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.