تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

آیا گردو برای زخم معده مضر است؟

گردو یکی از مغز های مفید می باشد که به نام گردکان نیز شناخته می شود ، در زبان عربی این محصول را به نام جوز می شناسند و برای درمان و پیشگیری از برخی از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

میوه ی گردی که افراد زیادی زادگاهش را کشور ایران می دانند و با کیفیت ترین نوع آن در شهر تویسرکان یافت می شود. این گردو ها در صنعت داروسازی و بهداشت پوست بسیار مورد توجه قرار دارد و خصوصیات مفیدی برای این شاخه از علم پزشکی داشته است.

با این تفاسیری که عرض کردیم اطلاعات کلی از این محصول کشاورزی بدست آوردید اما سوال اصلی که ما را بر آن داشت تا مقاله ای جامع برای شما تهیه کنیم سوال مشتریان ما بود که پرسیده بودن ایا گردو برای زخم معده مضر است ؟

در جواب به این سوال باید ابتدا زخم معده را بشناسید و مواد تحریک کننده و بهبود دهنده این بیماری را بدانید تا تصمیم درستی برای استفاده از گردو در رژیم غذایی افراد مبتلا به زخم معده قرار دهید.

 

 

زخم معده

زخم معده نوعی بیماری است که زخمی بر روی پوشش داخلی معده ایجاد می کند و معمولا باز می شوند و از آن ها خون جاری می شود. اما در برخی موارد زخم بر روی روده منتهی به معده ایجاد می شود که به آن زخم اثنی عشر می گویند گاهی اوقات هر دو زخم اثنی عشر و معده با هم رخ می دهد که باید به سرعت به درمان آن پرداخت. یکی از متداول ترین علامت زخم معده درد شکمی است غذاهای تند ، ادویه ها و استرس باعث افزایش زخم معده می شود.

علت اصلی و متداول ایجاد زخم در معده و اثنی عشر ، عفونت توسط یک عامل باکتریایی است که در معده ایجاد شده و در هنگام خالی بودن شکم بین وعده های غذایی بدخیم می شود. در برخی از موارد شدید فرد بیمار دچار استفراغ خونی می شود که حتما باید به اورژانس یا پزشک مراجعه شود.

 

علت زخم معده

در برخی موارد داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی ( ایبوپروفن، … ) می تواند زخم معده ایجاد کرده و در برخی دیگر که بیشتر شایع است باکتری هلیکوباکترپیلوری زخم ها را ایجاد می کند . کسانی که زخم معده دارند معمولا می توانند از تمام مواد غذایی استفاده کنند و مشکلی نداشته باشند ولی برخی از غذا ها باعث تحریک اسید معده شده و ممکن است زخم معده را نیز تحت تاثیر قرار دهد. بنا بر این اگر غذایی خوردید و باعث عود شدن زخم معده تان شد دیگر از آن ماده غذایی استفاده نکنید.

 

مزایای گردو برای زخم معده

همان طور که در مطلب مزایای باورنکردنی گردو اشاره کردیم ،گردو حاوی مقادیر زیادی فیبر می باشد که عملکرد هضم را بهبود می بخشد. همه انسان ها به طور روزانه به فیبر نیاز دارند تا روده بتواند کار خود را انجام دهد. معمولاً منابع متداول پروتئین مانند گوشت و لبنیات فاقد فیبر هستند. خوردن گردو روزانه به مقدار کم در رفع مشکلات گوارشی به شما کمک می کند و عملکرد روده را نیز بهبود می بخشد.

اما در برخی از افراد که زخم معده دارند ، خوردن مقادیر زیادی از گردو در روز ممکن است باعث تحریک اسید معده شده و زخم معده را تحت تاثیر قرار می دهد ، اما خوردن مقادیر کم از این ماده غذایی به علت اسید های چرب امگا ۳ و خاصیت آنتی اکسیدانی اش تاثیر مفیدی بر زخم های معده گذاشته و باعث بهبود این زخم ها در معده می شوند.

پس قبل از استفاده از گردو برای زخم معده حتما با پزشک مشورت کنید تا متوجه شوید که آیا معده شما به گردو حساسیت دارد یا خیر.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.