متاسفانه این روزها شاهد انتشار اخبار غلط در فضای مجازی در مورد ویروس کرونا هستیم. ویتامین C  از موارد محلول در آب محسوب می شود که بدن قادر به ساخت و ذخیره آن نیست و باید به طور روزانه موارد اختصاصی برای تامین این ویتامین مصرف شود. مقدار نیاز روزانه در افراد مختلف بر حسب سن و وضعیت موجود متفاوت است و بر حسب سن از ۴۰ تا ۱۲۰ گرم را شامل می شود. همچنین بر اساس وضعیت، بعضی از حالات مانند بارداری زنان و افرادی که سیگار مصرف می کنند و ورزشکاران نیاز به این ویتامین را افزایش می دهد.

ویتامین ث از جمله ویتامین‌ های حیاتی است که در روند رشد طبیعی بدن نقش دارد.

بعضی اخبار حاکی از آن است که ویتامین C را برای این ویروس مضر است ، اما این باور کاملا اشتباه است. تحقیقات متعددی فوائد مکمل های ویتامین C را برای بیماری های ویروسی ریوی نشان داده است. استفاده از ویتامین C مدت زمان و شدت بیماری را کاهش می دهد.

تحقیقات دیگر استفاده از ویتامین C  با دوز بالا را نیز در بیماران ای سی یو با نتیجه مثبت نشان داده است. هیچ تحقیقی در مورد اثرات مصر استفاده از ویتامین C  برای عفونت های ویروسی وجود ندارد. در حال حاضر یک تحقیق در مورد استفاده از ویتامین C  با دوز بالا در بیماران مبتلا به کرونا در حال اجرا است که هنوز نتایجش منتشر نشده است.

فراموش نکنیم دریافت ویتامین C به مقدار بیش از ۲۰۰۰ میلی‌گرم در روز در بعضی افراد، اثرات جانبی مضری مثل ایجاد سنگ کلیه، تهوع و اسهال دارد، بهتر است بدانیم مهم‌ ترین منابع تامین ویتامین C مرکبات، فلفل سبز، کلم بروکلی، سبزیجات برگی شکل سبز، کیوی، کلم، طالبی، توت فرنگی، اسفناج و سیب زمینی هستند.