تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چه نکاتی را برای خرید عطر باید رعایت کنیم ؟

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

اگر عطری را روی لباس یا بدن فردی دیگر استشمام کرده‌اید و به آن علاقه‌مند شده‌اید، حتماً قبل از خرید مجدد آن را خودتان روی بدن تست کنید. میزان چربی پوست هر فرد یا حتی رایحه شخصی که به صورت طبیعی از بدن هر فردی به مشام می رسد، می تواند بر نتیجه نهایی از رایحه استشمام شده تأثیرگذار باشد.
یکی دیگر از نکات مهمی که در مورد خرید عطر باید در نظر بگیرید این است که برای شما یادآور خاطرات خوب باشد. عطر یکی از مواردی است که می تواند کاملاً شما را به گذشته ببرد و به نوعی نوستالژی تبدیل شود. پس حداقل به خاطر خودتان هم که شده این نکته را همیشه در نظر داشته باشید.
بعد از استفاده کردن از عطر حتماً در آن را ببندید و در جای خنک و به دور از نور خورشید نگهداری کنید. مکان گرم و نور آفتاب می ‌تواند بوی عطر را از بین ببرد و یا آن را تیره کند.
برای استفاده از عطر بهتر است آن را روی بدنتان اسپری کنید. خصوصاً در مورد پرفیوم و ادوپرفیوم ها که اسانس های روغنی بیشتری دارند، استفاده از آنها روی لباس موجب باقی ماند لکه می شوند. حداقل برای استفاده از عطر روی لباس آن را روی قسمت ‌های تیره، دور از چشم و با در نظر گرفتن فاصله از پارچه اسپری کنید.
بیشتر بخوانید: درست کردن عطر خانگی
به طور کلی برای اینکه ماندگاری عطر بیشتر شود، بهتر است آن را در قسمت ‌های دارای نبض بدن و با رعایت فاصله مشخص – سانتیمتری اسپری کنید. اگر عطر از نزدیک اسپری شود، غلظت آن در همان قسمت زیاد می‌شود و می‌تواند باعث تلخ شدن بوی عطر گردد. حتماً این عادت غلط را مشاهده کرده‌اید که بعد از استفاده عطر در دو مچ دست، آنها را به هم می مالند با تصور اینکه به خوبی پخش می شود. ولی این کار تنها بوی عطر را خراب می کند.
اگر بر روی بدن خود از کرم مرطوب کننده و لوسیون استفاده کرده‌اید، عطر را در این قسمت ها اسپری نکنید. قطعاً کرم ها هم حاوی موادی هستند که اسانس مخصوص به خود را دارد و در نهایت رایحه ای که بعد از اسپری کردن عطر به مشام شما می رسد، بوی واقعی عطر نخواهد بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.