تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

آشنایی با چشم سوم

چشم سوم بدون شک واقعی است ولی نمیتوان آن را کامل درک کرد یا بهتر است بگوییم هر کسی چشم سوم باز ندارد. درک برای داشتن چشم سوم ارتباطی است بین بدن و روحمان که نیاز به قدرتی خاص دارد. زمانی که تفکر پایداری داشته باشیم چشم سوم باد می شود و هدایتگر داخلی قوی تر خواهد شد.
آجنا یا چشم سوم گورو چاکرا یا چاکرای چشم سوم، ششمین چاکرا اولیه بدن طبق سنت هندو است. ظاهراً بخشی از مغز است که می تواند از طریق مدیتیشن، یوگا و سایر اعمال معنوی قدرتمندتر شود. دقیقاً به همان اندازه که یک ماهیچه است. در سنت هندو، ذهن ناخودآگاه، ارتباط مستقیم با برهمن را نشان می دهد.
در حالی که دو نگاه فرد دنیای جسمی را مشاهده می کند، اعتقاد بر این است که چشم سوم بینشهایی را درباره آینده نشان می دهد. گفته می شود چاکرای چشم سوم، مردم را به شهود خود متصل می کند، به آنها توانایی برقراری ارتباط با جهان را می دهد، یا به آنها کمک می کند تا پیام هایی از گذشته و آینده دریافت کنند.
چشم سوم چیست؟
چشم سوم یکی از هفت چاکرای اصلی در بدن است، یعنی چاکرای ششم. از چشم سر برای دید عادی استفاده می شود و از چشم سوم برای بیداری معنوی و ارتباط با کائنات استفاده می شود. رنگ این چاکرا، نیلی رنگ می باشد و در فاصله بین دو ابرو و کمی بالاتر قرار دارد. در حین انجام مراقبه نیز از این چاکرای چشم سوم برای تمرکز استفاده می شود.
همچنین برای تصویرسازی و تجسم اهداف نیز چشم سوم مورد استفاده قرار می گیرد. چشم سوم مرکز اتصال سه کانال انرژی آیدا، پینگالا، سوشومنا می باشد که با ادغام انرژی کیهانی و قمری و خورشیدی در فرد بیداری روحی ایجاد می کند و در هنگام بیداری این فرد، قدرت روشن بینی، روشن شنوی، تله پاتی و پیشگویی پدیدار می گردد.
چاکرای ششم یا چشم سوم را به نام های آجنا چاکرا ، چاکرای پیشانی، چاکرای نور، چاکرای بصیرت، چشم دل، چشم درون ،دیده ی دریا و…. می نامند. چشم سوم در کالبد اثیری ما قرار دارد و نسبت به کالبد فیزیکی لطیف تر و رقیق تر می باشد. چشم سوم وجود خارجی دارد، اما فیزیکی و مادی نیست، بلکه متافیزیکی و اثری می باشد ، پس نمی توان گفت چون کیفیت فیزیکی ندارد، پس وجود هم ندارد.
چاکرای چشم سوم مرکز فرماندهی بر دیگر چاکراها و مسئول نظارت بر ذهن است. این چاکرا پل ارتباطی بین بعد فیزیکی و متافیزکی انسان است. شناخت چشم سوم از دیرباز در میان اقوام مرسوم بوده است، و در برخی از مذاهب مثل هندوها، جزیی از آیین مذهبی شان به شمار می رود که روزانه حداقل یکبار پودری نیلی رنگ را به صورت نقطه ای برای فعال سازی و تحریک چشم سوم در این قسمت می گذاشتند.
مسلمانان نیز در هر شبانه روز ۱۷ رکعت نماز بجا می آورند و در هر رکعت دوبار پیشانی را به سجده می گذارند و چشم سوم را تحریک و فعال می کند. در اسلام خواندن نماز معراج مؤمن و سجده یعنی عروج به عالم معنا می باشد. پس مطمئناً فعال سازی این چاکرا بسیار ارزشمند و مهم بوده است و خداوندی که همه انسان ها را دوست دارد، این اعمال عبادی را توصیه کرده است تا به این وسیله انسان تعالی یابد و به بصیرت و آگاهی معنوی دست پیدا کند.
پیامبر اکرم (ص) می فرماید: آن گاه که خداوند خیر بنده اش را بخواهد، چشم دل بنده اش را می گشاید تا ببینید آن چه که با چشم سر نمی توان دید و غایب است.
کاربرد چشم سوم چیست؟
آجنا یا چشم سوم یا چشم شهود و عقل به حساب می آید. انسان بلافاصله بعد از باز شدن چشم سوم خود، شروع به صحبت با روح خود می کند و می تواند با جهان ماورائی ارتباط برقرار سازد. البته این نیاز به تمرین های مخصوصی دارد تا چشم سوم تحریک شده و شروع به کار کند و در نهایت قدرتش افزایش یابد!
شاید از خود بپرسید که اصلا کاربرد چاکرای چشم سوم چیست و یا چشم سوم چه کاربردی دارد؟
چشم سوم وسیله ای است برای پیش بینی، آینده نگری، روشن بینی، پیشگویی و … که بدون استفاده از دو چشم جسم انجام می شود. روشن بینی به معنای دریافت و تجزیه و تحلیل اطلاعات بدون استفاده از چشم جسمی می باشد.
در طول تاریخ افراد زیادی ادعا کرده اند که چشم سومشان باز است و مردم را مشغول به خرافات چشم سوم کرده اند که هیچ کدام واقعیت نداشته و تنها همان (ادعا) باقی مانده اند!
همانطور که هندوها معتقدند انرژی معنوی ناشی از محیط از طریق چاکرای Ajna وارد بدن آنها می شود، آنها بسیار مراقب هستند تا با نیروهای معنوی مثبت و محافظت از آن محافظت کنند. به عنوان مثال علائم مختلف مذهبی در پیشانی هندوها، هدایای معنوی اشکال مربوط به خدایان هندو هستند.
به طور مستقیم در بالا Ajna چاکرای جزئی شناخته شده به نام Manas است. این چاکرا وظیفه ارسال ادراکات حساس به چاکراهای بالاتر را دارد. ماناس شش گلبرگ دارد ، یکی برای هر یک از حواس پنجگانه و دیگری برای خواب. این گلبرگ ها معمولاً سفید هستند اما هنگام فعال شدن توسط آنها حس حواس را به خود می گیرند و در هنگام خواب سیاه می شوند. این بیماری با چشم جداری یک گاو نر نوجوان همراه است.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.