تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

روش‌های موثر برای از بین بردن لک صورت

۱٫ کرم های روشن کننده
استفاده از کرم ضد لک یا روشن کننده، در واقع نوعی درمان بدون نسخه (OTC) است که با ترکیبات تشکیل دهنده‌ انتخابی عمل می‌کند و در نتیجه باعث کاهش رنگدانه‌های تیره پوست خواهد شد.
بسیاری از انواع قوی تر این کرم‌ها توسط پزشکان نیز تجویز می‌شوند. برای روشن شدن پوست می‌توانید از این کرم‌ها ۱ یا ۲ بار در روز استفاده کنید. محصولات موضعی دیگری نیز برای روشن شدن پوست وجود دارد که به صورت ژل هستند.
از جمله ترکیبات معمول موجود در انواع محصولات روشن‌کننده بدون نسخه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
هیدروکینون
عصاره شیرین بیان
N-استیل گلوکوزامین
ویتامین B3 (نیاسین آمید)
آیا استفاده از کرم های روشن کننده پوست انتخاب درستی است؟
ژل یا کرم‌های روشن‌کننده برای نقاط تیره مانند ملاسما یا لک‌های پیری بهترین کاربرد را دارند. در واقع می‌توان گفت که آن‌ها می‌توانند برای از بین بردن لک صورت و تغییر رنگ در انواع پوست‌ها مؤثر واقع شوند.
محصولات بدون نسخه مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای درمان قطعی لک صورت استفاده کنید. این محصولات به راحتی در دسترس بوده و گاهی اوقات نیز مقرون به صرفه‌تر از هر روش درمانی دیگری ست. اما طول درمان ممکن است کمی طولانی‌تر از روش‌های حرفه‌ای باشد.
۲٫ اسیدهای صورت
اسیدهای صورت یا اسیدهای پوستی، مانند لایه بردارها عمل کرده و باعث جدا شدن سلول‌های مرده و قدیمی از لایه‌های بالایی پوست می‌شود. هر زمان که پوست خود را لایه برداری می‌کنید، در واقع سلول‌های جدید جای سلول‌های قدیمی را می‌گیرد و به همین دلیل پوست شما ظاهر دیگری پیدا خواهد کرد. این عمل به روشن‌تر شدن رنگ پوست کمک کرده و حتی باعث نرم‌ و لطیف‌تر شدن آن نیز می‌شود.
بسیاری از اسیدهای صورت در فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و داروخانه‌ها به صورت بدون نسخه OTC موجود است و می‌توانید آن‌ها را به راحتی تهیه کنید. از جمله رایج‌ترین این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA)، مانند گلایکولیک، لاکتیک، سیتریک، مالیک یا تارتاریک اسید
آزلائیک اسید
کوجیک اسید
سالیسیلیک اسید
ویتامین C (به صورت L – آسکوربیک اسید)
آیا استفاده از اسیدهای صورت برای پوست انتخاب درستی است؟
اگر رنگ پوست شما روشن است، اسیدهای صورت می‌توانند در درمان هیپرپیگمانتاسیون خفیف، خوب عمل کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.