تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

آشنایی با خواص نبات

نبات یک نوع قند است که از نیشکر بدست می آید.
برای تهیه ی نبات، ابتدا شکر را در آب جوش حل ‌کنید تا محلول درست شود، سپس نخی در آب آویزان کنید و اجازه بدهید تا خنک شود و بلوری تشکیل شود.
این ماده شیرین طی یک مکانیزم فیزیکی تابع زمان و دما، متبلور می شود و به صورت کریستال های زیبا شکل می گیرد. نبات خواص بسیاری برای سلامتی بدن و درمان بیماری ها دارد.
• طبع نبات گرم است یا سرد؟ قطعا طبع نبات گرم است و معمولا برای افراد سرد مزاج گزینه درمانی بسیار مناسبی است؛ اهمیت این ماده به قدری است که خانم ها برای تسکین دردهای قاعدگی به خصوص دل درد یا حتی کج خلقی و به هم ریختگی هورمون ها در دوران یائسگی از این ماده استفاده می کنند.
• خواص نبات و مزیت های دارویی نبات
نبات دارای طبعی گرم است و استفاده از آن در درمان افراد سرد مزاج بسیار مفید است. در مقایسه با انواع آبنبات ها، نبات خاصیت ضد نفخ و ملین بالایی دارد و به علت قابض بودن آن برای درمان و بهبود اسهال بسیار مفید است.
• مصرف نبات سبب کاهش نشانه های، نقرس، بلغم و فلج شدن قسمتی از بدن می شود. از این رو مصرف نبات داغ یا آب جوش نبات و یا نبات داغ برای رفع بلغم توصیه می شود.
• نبات خشونت صدا را بر طرف می کند و همچنین درد سینه و سرفه را بهبود می بخشد.
• جلوگیری از جاری شدن آب دهان با نبات
یکی از فایده های مهم و خواص نبات جلوگیری از جاری شدن آب دهان است.
به خصوص افرادی که هنگام خواب آب دهان آن ها جاری می شود؛ به این افراد توصیه می شود که نبات را در چای یا آب جوش و یا هر نوشیدنی گرم دیگری حل کنند و از فواید بی شمار نبات لذت ببرند.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.