اگر شما مبتلا به آرتریت روماتوئید هستید شما می توانید یک قرار ملاقات برنامه ریزی شده با پزشک داشته باشید. متخصص ها و فوق تخصص های داخلی می توانند از حیاتی ترین تیم مراقبتی شما باشند. آنها با ارائه تحلیل هایی از شرایط شما و پیشرفت بیماری و به درمان شما می پردازند. اما ردیابی نقص های خود ایمنی می تواند یک کار چالش برانگیز باشد. از علائم آن می تواند تورم و درد مفاصل در آینده باشد.

 

درمان همین طور می تواند کار را متوقف کند. شما ممکن است پرسش های مهم را در زمان ملاقات فراموش کنید که از دکتر خود بپرسید. در اینجا شما را با برخی از چیز هایی که در ذهن شما در مورد روماتولوژیست می آید توضیح می دهیم.

تشخیص اولیه روماتولوژیست:

زمان تشخیص بیماری می تواند ایجاد اضطراب یا حتی احساس آرامش کند. در برخی از افراد این حالات متفاوت است ولی بیماری باید شناسایی شود تا مورد درمان قرار بگیرید. در حالی که شما اطلاعات دارید ولی خواندن یک مجله رفتن به سایت مورد نظر می تواند شما را با تمام انتصابات و پیگیری ها از وضعیت خود در خانه آگاه کند.

سوالات مهم در مورد روماتولوژیست:

آینده من چیست؟

هرچند RA در رفتار افراد مختلف متفاوت است اما این مهم است که به درک برخی از مشترکات بپردازید. این بیماری مزمن به معنی قطع امید از عمر است؛ با این حال می تواند چرخه ی رو به بهبودی هم داشته باشد. درمان های جدید تر مثل دارو های تغییر دهنده روماتیسمی و بیولوژیک اجازه لذت بردن از زندگی را به بیمار می دهد.

آیا ارثی است؟

اگر شما در خانواده خود RA دارید ممکن است بپرسید آیا ممکن است او هم روماتویید داشته باشد. در حالی که وراثت پذیری RA پیچیده است و اگر کسی در خانواده شما RA دارد احتمال مبتلا بودن بقیه به آن توسعه می یابد.

دوباره می توان ورزش کرد؟

خستگی، درد، بی خوابی و افسردگی می تواند با ورزش منظم ارتباط داشته باشد. حتی زمانی که تشخیص داده می شود شما ممکن است به دلیل درد مفاصل از ورزش بترسید. شنا و یا ورزش های ایروبیک و ورزش های آبی برای کسانی که RA دارند بسیار خوب است.

داروها چه مدت کار می کنند؟

چند دهه قبل دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی و کورتیکو استروییدی راه حل تجویزی برای افراد مبتلا به RA است.

تشخیص های موجود:

برای مدیریت RA باید شما یک قرار ملاقات با پزشک داشته باشید.

بارداری با روماتولوژیست:

حدود ۹۰ درصد از افراد مبتلا به RA از متوترکسات استفاده می کنند و به طور کلی اثرات آن قابل کنترل است. ولی در برخی موارد ممکن است دارو های RA منجر به سقط جنین شود. شما باید با پزشک خود مشورت کند.

تاثیر توقف دارو ها:

کورتیکو استرویید ها در افراد مبتلا به RA به تورم و درد آنها کمک می کند و می تواند مفاصل را نجات دهد.

درمان های جدید در دسترس:

دارو های جدیدتر بیولوژیک در حال حاضر در دسترس هستند این کار به DMARD می تواند باعث مسدود کردن التهاب سلولی شود و سیستم ایمنی بدن را هدف قرار می دهد.

تحریک و عود بیماری روماتولوژیست:

شعله ور شدن بیماری یک احساس ناعادلانه است. زیرا یک روز احساس خوبی دارید ولی روز بعد به سختی می توانید از رختخواب بیرون بیایید. درمورد بیماری خود با دیگر بیماران بپرسید و در قرار ملاقات های خود به شناسایی علائم فعال بیماری اشاره کنید.

تداخل دارویی:

مجموعه ای از دارو های RA می تواند خسته کننده باشد. حتی اگر شما به بیماری های دیگری مانند قلبی و عروقی یا افسردگی مبتلا باشید. ولی در هر صورت شما باید به خوردن دارو های خود به طور منظم برای درمان ادامه دهید. زیرا در صورت قطع دارو ها احتمال عود بیماری وجود دارد.

دکتر سلام