تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه صحیح اتو کشیدن مو

۱. شستن و خشک کردن مو
با شستن مو، از شر آلودگی‌ها و چربی‌های پنهان آن خلاص می‌شوید. موی شما با شستن و خشک کردن، نرم‌تر و براق‌تر می‌شود. از شامپوها و نرم‌کننده‌های مناسب استفاده کنید تا موی نرم‌تری داشته باشید. بعد از شستن مو، با سشوارهای معمولی، کاملا مو را خشک کنید. بهتر است از سشوارهایی استفاده کنید که کمترین آسیب را به مو وارد می‌کنند.
۲. محافظت از مو
قبل از اتو کشیدن مو باید به فکر حفاظت از موهای خود باشید. در ابتدا باید با انواع مو و ویژگی های آن آشنا شوید زیرا انواع مختلف مو، به مراقبت‌های متفاوتی نیاز دارند. موهای نازک بیشتر در معرض آسیب قرار دارند. حتما دقت کنید که اتوی مو، دارای درجه بندی و تنظیم دما باشد تا از سوختن موهایتان جلوگیری شود. با توجه به نوع موهای خود، دمای مناسب را برای اتو مو انتخاب کنید. درجه حرارت اتو مو مناسب برای انواع مو عبارت است از:
موهای نازک یا رنگ شده: بین ۱۶۵ تا ۱۷۵ درجه سانتیگراد
موهای نرمال: کمتر از ۱۹۵ درجه سانتیگراد
موهای فر و وزدار و ضخیم: حداکثر ۲۱۰ درجه سانتیگراد
برای اینکه اتو مو به این دما برسد، باید مدت کوتاهی به آن زمان بدهید. همچنین، برای اینکه بیشتر از موهای خود در برابر حرارت اتو محافظت کنید باید از اسپری‌های حفاظت کننده مو در برابر حرارت استفاده کنید.
۳. استفاده از شانه
اگر موهای خیلی فر و وز دارید، هم زمان با اتو کشیدن مو باید از یک شانه استفاده کنید. از شانه‌ای استفاده کنید که دندانه‌های باریک و نزدیک ‌به هم دارد.
برای این کار، شانه را زیر اتو مو قرار دهید و آنها را هم‌زمان با هم پایین بیاورید.
۴. دسته‌بندی مو
برای اتو کشیدن مو باید موها را دسته‌بندی کنید و هر دسته را جداگانه اتو بکشید. بهترین روش برای اتو کشیدن مو این است که ابتدا موهای خود را به سه لایه، دسته‌بندی کنید.
لایه بالایی: موهایی که درست بالای سر قرار می‌گیرند.
لایه میانی: دسته‌ای از موها که بالاتر از گوش قرار می‌گیرند.
لایه پایینی: دسته‌ای از موها که در پشت سر قرار دارند و گردن را می‌پوشانند.
فراموش نکنید که لایه‌های مو را زیاد نپیچید و فقط با یک گیره تمساحی کوچک، آنها را بالا نگه دارید تا لایه‌های دیگر را اتو بکشید.
چطور از اتو مو استفاده کنیم؟
ابتدا از لایه‌های پایینی مو و دسته‌های کوچک، شروع کنید. این دسته‌ها نباید بیشتر از ۵ سانتی متر ضخامت داشته باشند. اگر دسته‌های بزرگی از مو جدا کنید، حرارت به لایه‌های زیرین آن نمی‌رسد و صاف نمی‌شود. دسته‌های خیلی نازک هم جدا نکنید چون باعث می‌شود حرارت زیادی به موها وارد شود.
دسته ای‌که جدا کرده‌اید، بین دو قسمت اتو مو قرار دهید.
اتو را تا جایی که می‌توانید نزدیک به ریشه مو، روی موها قرار دهید و به آرامی آن را به طرف نوک موها بکشید. حرکت دست شما باید آرام و بدون کشیدن مو باشد.
این مراحل را برای همه دسته‌های مو در لایه زیرین انجام دهید. سپس لایه میانی و لایه بالایی را اتو بکشید.
اگر موی شما با این حرارت، صاف نشد، دمای اتو را کمی بالاتر ببرید. اتو کشیدن را چند بار پشت سر هم روی یک دسته از مو تکرار نکنید چون باعث آسیب رسیدن به مو می‌شود.
بلند شدن بخار از موها موقع اتو کشیدن، تا حدی طبیعی است ولی دود کردن موها، طبیعی نیست و باید اتو کشیدن مو را متوقف کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.