تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

آیا حمام داغ موجب ریزش مو می‌شود؟

ریزش مو همیشه یکی از رایج ترین نگرانی های افراد بوده است که بر آن وسواس زیادی دارند. شاید برای شما نیز پیش آمده است که هنگام دوش گرفتن شاهد ریزش بیش از حد مو بوده اید که به شکلی شدید و زیاد همراه با شستشوی سر می ریزند و این باعث نگرانی و ترس شما شده باشد.
این عامل ممکن است که دلایل زیادی داشته باشد که در ادامه بحث قصد داریم به آن بپردازیم. شاید برای شما سوال شده است که ریزش چند تار مو حین دوش گرفتن طبیعی و نرمال است و برای شما جای نگرانی دارد ؟ یا چرا حین استحمام بیشتر از هر زمان دیگری شاهد ریزش تارهای موی سر خود هستید؟
ریزش مو و مشاهده آن ها که از سر شما پایین می ریزند در حین استحمام تا حد زیادی موضوعی نرمال و طبیعی است. اما در اینجا نکته ای که اهمیت دارد؛ این است که ریزش این موها چه اندازه باید باشد؟
متخصصان پوست و مو معتقد هستند که میزان طبیعی ریزش مو به دلیل چرخه رشد و استراحت که موهای سر از آن تبعیت می کنند؛ متناسب با افراد حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز است. به طوری که هنگامی که به موهای خود شامپو می زنید و موهای شما کفی می شوند؛ شاهد ریزش آن ها هستید.
البته باید دقت کنید که دلایل ریزش زیاد موهای سر حین استحمام ممکن است که از فردی به فرد دیگر متفاوت بوده و حتی دلیلی زیربنایی و اساسی داشته باشد که نیازمند دریافت کمک از یک متخصص است
یکی دیگر از دلایلی که منجر به ریزش مو حین دوش گرفتن می شود؛ استفاده زیاد و طولانی مدت از آب گرم در شستشوی موها است. حرارت و گرمی موجب نازکی موهای سر و به تبع آن ریزش تارهای مو می شود.
بسیاری افراد هستند که عادت دارند که جهت شستشوی بدن تمام مدت از آب داغ استفاده کنند و علاوه بر آن، جهت شستشوی موهای خود نیز از همان آب داغ استفاده کنند. همانطور که گفته شد؛ یکی دیگر از عوامل ریزش موی سر استفاده زیاد از آب داغ و گرم است.
همانطور هم که می دانید، قرارگیری زیاد در معرض نور شدید خورشید نیز به دلیل حرارت بالایی که بر پوست سر ایجاد می کند، احتمال آسیب دیدگی و ریزش تارهای موی شما را افزایش خواهد داد. همان اتفاقی که آب خیلی گرم بر موهای شما ایجاد خواهد کرد.
از این رو بهتر است که حین شستشوی موهای خود در حمام از آب ولرم مایل به سرد استفاده کنید که علاوه بر ایجاد رطوبت کافی در موها، باعث خنکی کاسه سر و بهبود سلامت موهای خود شوید. به این نحو دیگر شاهد ریزش شدید موهای خود حین دوش گرفتن نخواهید بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.