تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه استفاده از خمیر پانسمان دندان چگونه است؟

در اکثر مواقع درمان دندان‌های در چند مرحله انجام میشود. که در طول مدت فرایند درمان دندان ، ترمیم هنوز کامل نشده است پس در این موقع دندان توسط دندانپزشک پانسمان موقت دندان می‌شود. این نوع پانسمان موقت دندان بسیار ساده می باشد، ولی نقش مهمی را در سلامت دندان‌ها و لثه دارند. در حقیقت پانسمان دندان یک لایه محافظتی برای مراقبت از دندان های نیمه ترمیم شده است که میتواند از دندان جدا شود و نبودن این پانسمان موقت دندان منجر به ورود باکتری ها به دندان و عفونت آن می شود.
دلایل زیادی وجود دارد که دندان پزشک تصمیم می گیرد برای شما از پانسمان موقت دندان استفاده کند. ممکن است معالجه ریشه انجام داده و یا منتظر آماده شدن پر کننده طلا یا روکش برای مشکل دندانی خود باشید.در واقع پانسمان موقت دندان یک لایه محافظتی برای مراقبت از دندان های نیمه ترمیم شده است. پانسمان موقت دندان به سادگی از دندان جدا می‌شود و نبود آن منجر به ورود باکتری ها به دندان خواهد شد.این پانسمان موقت دندان در دهان مدت کوتاهی داوم دارد . دندان پزشک به شما توصیه می کند که در هنگام خوردن غذا از سمت دیگر دهان استفاده کنید تا به پانسمان موقت دندان فشار وارد نشود و از جای خود بیرون نیاید.
گاهی ممکن است که تا چند هفته این پانسمان موقت دندان باقی و تکرار شود .
از خوردن غذاهای سفت و ترد مانند آجیل ، شکلات جویدنی ،تافی و جویدن آدامس خود داری کنید . زیرا این مواد با فشار و چسبیدن به پانسمان موقت دندان باعث بیرون آمدن آن می شود .
برای مسواک کردن در هنگام پانسمان موقت دندان از مسواک نرم استفاده شود .در هنگام استفاده از نخ دندان به جایی که به سمت بالا نخ دندان را بکشیم بهتر است از کنار دندان نخ را بیرون بیاوریم تا به پانسمان موقت دندان آسیب نرسد. تنها پزشک توانایی تشخیص نیاز شما به پانسمان موقت دندان را دارد. هیچ وقت به صورت شخصی اقدام به تهیه پانسمان نکنید. فرآیند ترمیم دندان می‌تواند به دلایل مختلفی در چند جلسه انجام شود. پر کردن دندان با ماندگاری بالا یا پرکردن فشرده طبق تشخیص پزشک در چند جلسه انجام می‌شوند.
در این دوره زمانی که دندان بدون لایه حفاظتی بوده و بسیار بسیار آسیب پذیر است، از پانسمان موقت دندان استفاده می‌شود تا در برابر غذا و نوشیدنی محفوظ بماند. از دیگر استفاده‌های پانسمان، تسکین درد دندان آسیب دیده است. زمانی که‌ترمیم دندان هنوز مراحل پایانی خود را نگذرانده، پالپ دندان، ریشه و لثه‌ها بسیار حساس هستند. کوچک‌ترین برخورد مواد غذایی یا حتی زبان به بخش‌های ملتهب درد زیادی به همراه خواهد داشت. پانسمان دندان، بدنه آسیب دیده دندان را از این برخورد‌ها محافظت می‌کند و این مسئله از درد احتمالی دندان‌های خراب می‌کاهد.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.