تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

از چه سرمی برای پوست باید استفاده کنیم؟

سرم‌های ضدپیری
هدف سرم: دکتر دبرا جالیمن، متخصص پوست در نیویورک و نویسنده کتاب قوانین پوست می‌گوید: «سرم‌های ضدپیری با فراهم کردن ترکیبات ضدپیری ضروری با ظهور خطوط ریز و چین‌وچروک‌ها مقابله می‌کنند و از این طریق روند پیری را کُند می‌سازند.»
انواع پوست‌هایی که باید از آن استفاده کنند: سرم‌های ضدپیری برای تمام انواع پوست‌ها مفیدند – نه فقط پوست‌های بالغ و پیر – و شما می‌توانید از دهه ۲۰ زندگی‌تان، استفاده از آنها را آغاز کنید.
ترکیباتی که باید بدنبالشان باشید: رتینول، کافئین، چای سبز، پروتئوگلیکان‌ها و اسید هیالورونیک (که معمولا با عنوان هیالورونات سدیم در لیست مواد تشکیل‌دهنده آورده می‌شود)
فراموش نکنید: هِیز می‌گوید: «اگر پوست خشکی دارید و می‌خواهید از یک رتینوئید در سرم استفاده کنید، توصیه می‌کنم که قبل از استفاده از یک دوز قوی‌تر با یک دوز پایین – تقریبا ۰٫۲۵ درصد – شروع کنید تا مطمئن شوید که پوست‌تان می‌تواند آن را تحمل کند.»
سرم‌های آنتی‌اکسیدان
هدف سرم: جالیمن می‌گوید: «سرم‌های آنتی‌اکسیدان به محافظت از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد که هر روز در معرض آنها قرار می‌گیرید، کمک می‌کنند. همچنین آنها در جلوگیری از بروز خطوط ریز و سایر علائم مشهود پیری نیز مفیدند و می‌توانند پوست را التیام دهند و ترمیم کنند.» رادیکال‌های آزاد، مولکول‌های ناپایداری هستند که می‌توانند به سلول‌های شما آسیب برسانند و باعث پیری زودرس شوند.
انواع پوست‌هایی که باید از آن استفاده کنند: از آنجا که ما بطور مرتب در معرض رادیکال‌های آزاد قرار می‌گیریم، سرم‌های آنتی‌اکسیدان برای تمام انواع پوست‌ها ایده‌آل هستند. فقط یادتان باشد که حتما در ابتدا به لیست مواد تشکیل‌دهنده آن نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید که دارای هیچ‌گونه ماده بالقوه تحریک‌کننده برای نوع پوست‌تان نمی‌باشد. عطرها، رنگ‌ها، سولفات‌ها و در بعضی موارد مرکبات یا نعناع می‌توانند در برخی افراد باعث تحریک و سوزش پوست شوند.
ترکیباتی که باید بدنبالشان باشید: ویتامین‌های آ، ث، ای، رسوراترول، نیاسینامید، ملاتونین و ال- آسکوربیک اسید.
فراموش نکنید: دکتر زایخنر می‌گوید: «من معمولا به بیمارانم توصیه می‌کنم که برای محافظت بیشتر در مقابل اشعه UV، صبح‌ها در زیر ضدآفتاب‌شان از سرم ویتامین ث استفاده کنند.»
سرم‌های آبرسان
هدف سرم: سرم‌های آبرسان همانطور که از نامشان پیداست، با رساندن رطوبت بیشتر به پوست باعث افزایش تاثیر کرم مرطوب‌کننده شبانه شما می‌شوند.
انواع پوست‌هایی که باید از آن استفاده کنند: پوست‌های خشک، کاندیدهای خوبی برای استفاده از یک سرم آبرسان هستند اما نکته جالب‌توجه این است که انواع پوست‌های چرب ( و حتی پوست‌های مستعد آکنه) نیز می‌توانند از مقداری آبرسانی هدفمند سود ببرند. دکتر کرافرت می‌گوید: « استفاده از یک سرم آبرسان برای انواع پوست‌های بسیار چرب توصیه می‌شود. این محصولات طوری طراحی شده‌اند که با بجاگذاشتن حداقل مواد نرم‌کننده، پوست را آبرسانی کنند.» پوست‌های پیر و جوان می‌توانند به یک اندازه از سرم آبرسان سود ببرند.
ترکیباتی که باید بدنبالشان باشید: اسید هیالورونیک، پپتیدها و لومینسین.
فراموش نکنید: هِیز می‌گوید: «سرم‌های آبرسان برای افراد جوان نیز بسیار مفیدند. سرم‌های پپتید هیالورونیک برای پوست‌های جوان مستعد آکنه، بی‌خطر هستند و می‌توانند یک گزینه عالی فاقد چربی برای پوست‌های خشک مستعد آکنه نیز باشند.»
سرم‌های اصلاح‌کننده رنگ
هدف سرم: جالیمن می‌گوید: «این سرم‌ها چند کار انجام می‌دهند و می‌توانند مشکلات پوستی مانند هیپرپیگمنتاسیون، منافذ بزرگ‌شده و خطوط ریز را هدف بگیرند.»
انواع پوست‌هایی که باید از آن استفاده کنند: افرادی که بدنبال یکنواخت کردن تون پوست‌شان یا برطرف کردن لکه‌های تیره هستند، کاندیدهای ایده‌آلی برای استفاده از سرم‌های اصلاح‌کننده رنگ می‌باشند. از سویی دیگر سرم‌های جوان‌کننده و لایه‌بردار پوست برای آنهایی مناسب است که خواهان صاف کردن پوست و به حداقل رساندن منافذشان هستند.
ترکیباتی که باید بدنبالشان باشید: اسید فیتیک، ویتامین ث، آربوتین، اسید کوجیک، اسید آزلائیک، اسید ال- آسکوربیک و اسید گلیکولیک.
فراموش نکنید: هِیز می‌گوید: «سرم‌های آنتی‌اکسیدان، پوست شما را بطور طبیعی روشن می‌کنند اما شما می‌توانید این سرم‌ها را با آربوتین یا اسید کوجیک افزوده نیز پیدا کنید که به محو کردن رنگدانه و روشن شدن پوست کمک خواهند کرد.»
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.