تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه استفاده از وکتور در پاورپوینت چگونه است؟

نرم افزار فتوشاپ را اجرا کرده و فایل eps خود را در آن باز کنید. هم می توانید با درگ کردن این کار را انجام دهید و هم از قسمت منو ، گزینه File سپس Open فایل خود را باز کنید. پس از باز کردن فایل eps در فتوشاپ با تصویر زیر رو به رو خواهید شد.
اگر قرار است از فایل وکتور خود در رزولوشن بالا استفاده کنید بهتر است سایز تصویر خود را بزرگ تر انتخاب کنید چرا که اگر ابعاد تصویر را کوچک انتخاب کنید و بعداً بخواهید آن را بزرگ کنید کیفیت خود را از دست خواهد داد. در اینجا من طول و عرض تصویر خود را ۳۰۰۰ پیکسل انتخاب کرده ام. از خاصیت تصاویر وکتور این است که هر اندازه که آن ها را بزرگ کنید کیفیت خود را از دست نمی دهند پس اگر به ابعاد بزرگ تری نیاز دارید همین الان آن را انتخاب کنید. بعد از انتخاب سایز تصویر بر روی دکمه OK کلیک کنید.
همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید فایل وکتور من شامل ۹ طرح گل است که می خواهم یکی از آن ها را در یک سند جدید به کار ببرم. در اینجا دو نکته را باید ذکر کنم اول اینکه بعضی از تصاویر وکتور دارای بک گراند هستند که باید بک گراند آن را حذف کنید. دوم اینکه پس از حذف بک گراند بهتر است لایه خود را به یک لایه Smart Objects تبدیل کنید تا هر جا که نیاز شد بدون افت کیفیت بتوانید سایز آن را بزرگ تر کنید. برای حذف بک گراند راه های زیادی وجود دارد که آموزش آن در سایت هم موجود است. در اینجا چون بک گراند ما سفید است حذف آن کار چندان دشواری نیست کافی است از ابزار Magic Wand Tool یا Magic Eraser Tool استفاده کنید. با استفاده از ابزار Magic Wand Tool می توانید بک گراند سفید را انتخاب کنید سپس آن را حذف نمائید. تا اینجا تصویر من به این شکل درآمده است. (البته فایل EPS موجود در فایل فشرده فاقد بک گراند است ولی برای یادگیری می توانید به آن بک گراند اضافه کنید و با استفاده از ابزار ذکر شده آن را مجدد حذف کنید).
حال می خواهیم یکی از شکل ها را به یک سند جدید انتقال دهیم و در آنجا از آن استفاده کنیم. با ابزار Polygonal Lasso شکل مورد نظرتان را انتخاب کنید و با استفاده از کپی و پیست آن را به سند جدید انتقال دهید. با استفاده از درگ کردن نیز می توانید شکل انتخاب شده خود را به سند جدید انتقال دهید. بدین صورت که پس از انتخاب شکل مورد نظر ابزار Move Tool را انتخاب کرده سپس شکل انتخاب شده را گرفته و در سند جدید رها کنید.
بعد از اینکه شکل خود را به سند جدید انتقال دادید همانطور که گفتیم بر روی لایه راست کلیک کرده و گزینه Convert Smart Objects را انتخاب کنید تا شکل شما به یک تصویر هوشمند تبدیل شود و هر زمان خواستید بتوانید آن را بدون افت کیفیت کوچک یا بزرگ کنید. حالا می توانید با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl + T متناسب با نیاز خود شکلتان را کوچک یا بزرگ کنید. من به این اندازه نیاز داشتم.
کار تقریبا تمام است ولی اگر می خواهید شکل خود را تغییر رنگ دهید می توانید از گزینه Blending Obtions و ماسک ها استفاده کنید. در اینجا چون این آموزش کمی طولانی خواهد شد فقط با استفاده از گزینه Blending Obtions شکل خودم را تغییر رنگ می دهم.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.