تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه صحیح غسل حیض چگونه است؟

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید.
لطفا جهت پرسیدن آدرس و سوالات نامربوط پیام ندید. ما فقط آدرس‌ و شماره تماس‌ها را قرار میدیم که در پایین قرار گرفته.

الف) ترتیبى؛ یعنى، بعد از نیت زیر دوش مى‏روید و تمام سر و گردن را به قصد غسل مى‏شویید. سپس تمام طرف راست بدن را تا کف پاى راست به طور کامل بشویید و بعد طرف چپ را به همین صورت بشویید.
ب ) غسل ارتماسى که در زیر دوش و مانند آن ممکن نیست بلکه باید در حوض یا استخر و امثال اینها باشد چون باید بعد از نیت در آب فرو روید به طورى که در یک آن، آب تمام بدن را فرو بگیرد و یا هنگامى که در زیر آب هستید اگر به قصد غسل خود را حرکت دهید اشکال ندارد. ولى بهتر است قسمت بیشتر بدن خارج از آب باشد و بعد از نیت غسل یک مرتبه یا به تدریج در آب فرو روید تا آب همه بدن را فرا بگیرد. البته قبل از غسل لازم است بدن پاک باشدV}(توضیح‏المسائل آیت‏الله فاضل لنکرانى، ص ۸۰ و ۸۱).{V
تبصره: لازم به ذکر است که در غسل ترتیبی برای اطمینان از شسته شدن کامل هر طرف، مقداری از طرف چپ با طرف راست و مقداری از طرف راست با طرف چپ نیز شسته می شود. عورت نیز با هر دو طرف شسته می شود. در غسل تنها لازم است ظاهر بدن و مقداری که دیده می شود شسته شود بنابراین داخل بینی و گوش لازم نیست شسته شود مگر به مقداری که جزء ظاهر بدن محسوب می شود. چربی های طبیعی بدن مانند داخل لاله گوش مانع نیست مگر اینکه زیاد باشد و مانع رسیدن آب باشد.
ترتیب غسل حیض به دو نحوه فوق انجام می گیرد.

مشابه

  • https://tarikhema org/info/94055/نحوه-صحیح-غسل-حیض-چگونه-است؟/
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.