تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه صحیح ضربه زدن در اسنوکر چگونه است؟

۱-چک کردن وضعیت دست‌ها
پایه ضخیم‌تر چوب را در دست غالب خود نگه دارید تا پشت دستتان به سمت بالا باشد. نقطه تعادل و توازن را روی چوب،هنگام در دست گرفتن پیدا کنید. با دست خودمعمولا پشت این نقطه قسمت انتهایی چوب را محکم بگیرید.
انگشت شست و انگشت سبابه دست دیگر خود را مانند یک دایره دور انتهای چوب حلقه کنید (مانند تصویر). بطوریکه در این حالت دست و چوب سوار بر انگشت وسط شما باشند. نشانه را از طریق دایره قرار دهید و آن را در بالای انگشت خود را در پشت گردن قرار دهید. برای ایجاد یک حالت سه پایه ، مانند تصویر از انگشت کوچک،انگشت حلقه و انگشت وسط خود استفاده کنید.
لبه دست خود را روی میز قرار دهید و طرف دیگر دست خود را بالا ببرید.
۲- رعایت درست فواصل
پای غیر غالب خود را در همان طرف ،و جلوتر از پای غالب خود قرار دهید.
فاصله بین دو پا مانند شکل بالا حدود ۶۰ سانتیمتر باشد.
بدن خود را کمی از روی میز بردارید تا با فرایند ضربه زدن تداخل نداشته باشد.
خودتان را به میز نزدیک کنید اما خیلی نزدیک. شما باید برای کنترل بیشتر ضربه‌ها کمی خم شوید.
فرم مناسب نیازمند آن است که چوب نشانه را مستقیماً در راستای چانه خود و در طول محل ضربه زدن قرار دهید. اگر شما فرم یک بازیکن حرفه‌ای را با یک بازیکن تازه کار مقایسه کنید، بازیکن حرفه‌ای هم همیشه سر خود را پایین و در راستای ضربه و در حالی که چوب در راستای زیر چانه‌اش در طول ضربه واقع شده است،قرار گرفته است.
بخش دوم-ضربه زدن به توپ
۱- قبل از هر ضربه، گچ را به نوک چوب بچسبانید، به‌طوری که مانند شانه کردن مو در حرکاتی که در تصویر بالا مشخص است بر روی آن گچ بزنید. از چرخاندن گچ به‌صورت دوار در سر چوب خودداری کنید.
۲- به‌منظور کنترل بیشتر در ضربه زدن،چوب را تا حد امکان موازی با سطح میز و در راستای ضربه قرار دهید.
۳- به‌تدریج به سمت توپ حرکت کنید. تصور کنید که شما به‌جای ضربه زدن به توپ سریعاً در استخر شنا می‌کنید. فاصله دادن بیشتر سر چوب از توپ نشانه،سبب ایجاد گشتاور و نیروی بیشتر در ضربه زدن می‌شود.
۴- حالت خود را مستقیماً در راستای ضربه و بدون استرس نگه دارید.چوب شما نباید تا زمانی که به توپ ضربه زده نشده است، رها شود یا از میز فاصله بگیرد و فرایند ضربه زدن قطع شود.
۵- بعد ازهر ضربه، موقعیت به شما اجازه می‌دهد تا زاویه توپ و جهت هر توپ دیگری که توپ نشانه به آن ضربه می‌زند، تجزیه و تحلیل کنید. همچنین تضمین می‌کند که شما به‌طور تصادفی و شانسی ضربه‌ای نمی‌زنید.
۶- تمرین برای ضربه زدن را خود را بدون تکان دادن توپ‌ها تا زمانی که احساس راحتی داشته باشید، ادامه دهید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.