تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه صحیح تنفس چگونه است؟

۱. از بینی نفس بکشید:
تنفس باید از بینی شما داخل و خارج شود. فرض کنید که بینی شما یک کارخانه کوچک است، هوای بیرون را پاکیزه می کند و آن را به داخل راه می دهد و بدن شما به طور موثر از آن استفاده می کند. زمانی که از دهان خود نفس می کشید، ریه های شما هوای آلوده تر، خشک تر، خام تر و سردتر را دریافت می کند که سرشار از ویروس و باکتری می باشد. پس حتماً با ریه های خود مهربان تر رفتار کنید و از بینی نفس بکشید . اگر حس می کنید که بینی شما برای نفس کشیدن بسیار تنگ است ، احتمالاً مدت زمان زیادی از دهان نفس کشیدید و عادت به این کار ندارید. فقط یک الی دو روز زمان نیاز دارید تا تمرین نفس کشیدن از بینی را آغاز کنید و به این کار عادت کنید.
۲. با دیافراگم نفس بکشید :
هوایی که تنفس می کنید، از بینی شما عبور می کند و به داخل شکم می رود. ۷۰ الی ۸۰ درصد از دم شما توسط دیافراگم انجام می شود که بسیار عمیق است. اگر از دیافراگم نفس بکشید
۳. ریلکس نفس بکشید :
فرقی ندارد که قصد انجام چه کاری را دارید. در هر حالت بهتر است که بدن خود را ریلکس نگه دارید. هنگام نفس کشیدن افکار شما با احساساتان نیز تحت تاثیر قرار می گیرند و می توانند روی استرس شما تاثیرگذار باشد. طرز نفس کشیدن می تواند عاملی برای کمبود اکسیژن باشد و مغز و بدن شما را با فشار و استرس روبرو می کند. اگر روی تنفس خود کنترل داشته باشید و آن را ریلکس تر کنید، بدن شما به طور کلی آرام و ریلکس می شود و عملکرد اعضای دیگر بهبود پیدا می کند. زمانی که بدن شما ریلکس شود، سلامتی شما در وضعیت بهتری قرار می گیرد ، انرژی شما افزایش پیدا می کند و در نتیجه شاد زیستن و عشق ورزیدن به خودتان نیز آسان تر خواهد شد.
۴. با ریتم نفس بکشید :
همه ما ریتم طبیعی بدن خود را دارا هستیم. بدن ما مانند امواج دریا عمل می کند. بدن شما نیز هنگام نفس کشیدن ریتم مخصوص به خود را دارد. ریتم قلب با EKG و ریتم مغز با EEG اندازه گیری می شود. هورمون های درون بدن ریتم طبیعی را دنبال می کنند. مثلاً ملاتونین هنگام خواب آزاد می شود. در مورد تنفس نیز اگر همه اقدامات مربوط به سلامتی را در پیش بگیرید، با ریتم مناسب نفس خود روبرو می شوید.
۵. بدون صدا نفس بکشید :
سرفه، خرخر و خس خس کردن سینه جزء صداهای ناخوشایند هستند. بهتر است که همه این صدا ها را نادیده بگیرید اما به صدای تنفس خود دقت کنید. زمانی که با صدا نفس بکشید، ریتم تنفس خود را به هم می زنید و در واقع قانون شماره ۴ را زیر پا می گذارید. معمولاً همه ما قبل از بیرون دادن نفس با صدای آه یا سرفه، یک نفس عمیق می کشیم که ریتم طبیعی را به هم می زند. خرخر کردن یعنی بدن ما قصد دارد تا تنفس را تنظیم کند. تنفس ما هنگام صحبت کردن، سریع تر و بلند تر می شود. همه این صداها گاهی اوقات نشان دهنده تنفس ناصحیح می باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.