تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

بازارچه های مرزی ایران کدامند ؟

بازار بزرگ مرزی منطقه آزاد ماکو
رده نخست بازارچه های مرزی ایران به بازار بزرگ مرزی منطقه ازاد ماکو تعلق می گیرد، این بازار با بیش از ششصد مغازه و غرفه فروشگاهی در شهرستان ماکو از استان آذربایجان غربی زبانزد خریداران می باشد که در آن هر نوع کالایی که مد نظرتان باشد یافت می شود.
بازارچه مرزی سرو
از شهرستان ارومیه در آذربایجان غربی با طی کردن مسیری ۴۵ کیلومتری به سمت مرز ترکیه شهر کوچکی با نام سرو دیده می شود که در آن یکی از پر جنب و جوش ترین بازارچه های مرزی ایران دیده می شود، البته در این شهر یک راسته خیابان شامل بازار، مرکز خرید و مجتمع تجاری از اجناس وارداتی وجود دارد که دست خالی از آنها بیرون نمی ائید.
بازارچه مرزی باشماق مریوان
حال به استان کردستان می رویم، شهر مریوان در فاصله یکصد بیست کیلومتر سنندج قرار دارد و بازارچه باشماق در این شهرستان واقع شده است، این بازار در اصل در روستای باشماق قرار دارد و در آن اجناس وارداتی از کشور عراق در زمینه های مختلف از جمله ابرارآلات صنعتی و کشاورزی به فروش می رسد.
بازارچه مرزی پیرانشهر
دوباره به استان آذربایجان غربی بر می گردیم، شهرستان پیرانشهر میزبان یکی از مهم ترین بازارچه های مرزی ایران با نام بازارچه مرزی تمرچین می باشد که دارای یک مرز زمینی با کشور عراق است، این پایانه در فاصله ۹ کیلومتری از پیرانشهر واقع شده است.
بازارچه مرزی مهران
در استان ایلام بازارچه مرزی مهران و کلا مرز مهران وجود دارد که نام را همه ایرانیان شنیده اند، در این بازارچه تعداد ۱۵۰ غرفه فروشگاهی قرار دارد و علاوه بر خرید امکان عبور از مرز برای ورود به کشور عراق را هم خواهید داشت، در ایام ماه صفر و محرم این مرز مملو از جمعیت می شود.
بازارچه مرزی سیرانبند بانه
نام شهر بانه را همه ما شنیده ایم، اما شنیدن کی بود مانند دیدن، شهر زیبای بانه میزبانه یکی از شلوغ ترین بازارچه های مرزی ایران با نام بازارچه مرزی سیرانبند در فاصله بیست کیلومتری این شهر واقع شده است و دارای بیشترین مراکز خرید، بازارها و اجناس در استان کردستان می باشد.
بازارچه مرزی جلفا
حال وارد استان آذربایجان شرقی می شویم تا بازارچه مرزی جلفا را معرفی کنیم، این بازار در نزدیکی رود ارس دارای یک مرز مشترک زمینی با کشور نخجوان در شمال غربی کشور است، مجموعه ای از اجناس و کالاهای گوناگون وارداتی در این محل فروخته می شود.
بازارچه مرزی جوانرود
در استان کرمانشاه شهری با نام جوانرود وجود دارد که دارای یک بازارچه مرزی با همین نام است، اینجا مرز ایران با عراق است که در آن بیش از چهارصد غرفه فروشگاهی اجناس خارجی دایر شده است و فرصت خوبی برای خریدهای ارزان قیمت شما خواهد بود.
بازار بزرگ ساحلی آستارا
شهرستان آستارا در فاصله نزدیکی تا مرز ایران با کشور اروپایی جمهوری آذربایجان قرار دارد و بازار بزرگ ساحلی که در سالهای دورت با نام بازار روس ها مشهور بود امروزه از پر رونق ترین مراکز خرید مرزی ایران در استان گیلان قلمداد می شود، اینجا از بزرگ ترین بازارچه های مرزی ایران می باشد.
بازارچه مرزی بیله سوار
استان اردبیل میزبان بازارچه مرزی بیله سوار است ، این محل در اصل مرز مشترک ایران با جمهوری آذربایجان می باشد که قدمت آن به زمان قاجارها بر می گردد، اجناس اوکراینی، روسی، آلمانی و تایلندی در این محل به وفور دیده می شوند و در همه اصناف کالاها به چشم می خورند.
بازارچه مرزی دوغارون
شهر تایباد در خراسان رضوی میزبان مرز مشترک ایران با افغانستان می باشد که در آن بیشتر کالاهای صادراتی عرضه می شوند، بیشترین حجم کالاهای دوغارون شامل میوه، تره بار، مصالح ساختمانی و سایر اجناس می باشد که در بیست کیلومتری این شهر جا گرفته است.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.