تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

جاهای دیدنی قم کجاست؟

دریاچه حوض سلطان
از مهم ترین جاهای دیدنی قم در بخش طبیعی ، دریاچه حوض سلطان است، اینجا علاوه بر دارا بودن لوکیشن های عکاسی ایده آل برای علاقه مندان به عکاسی محل خوبی برای گردش های نیمروزه شما خواهد بود، بهترین ماه ها برای بازدید از این مکان فوق طبیعی در ماه های فروردین، اردیبهشت، مهر و ابان است.
خانه یزدان پناه و موزه صنایع دستی
امروزه موزه صنایع دستی قم در خانه یزدان پناه واقع شده است، این عمارت هزار متر مربعی در اواخر حکومت قاجاریه در این شهر ساخته شد که با سبک معماری چشم نواز مورد توجه گردشگران قرار دارد، همچنین در این محل موزه صنایع دستی هم برپاست که اشیای ارزشمند بومی استان به نمایش عمومی در آمده است، برای دیدن این خانه زیبا به کوچه یزدان پناه در حوالی پل رجایی قم مراجعه کنید.
قلعه قمرود
از جاذبه های تاریخی قم که خیلی ارزش باستانی هم دارد قلعه قمرود در اطراف کوه سفید می باشد، قدمت این مکان به سلسله اشکانیان بر می گردد و البته در دوران قاجاریه هم با کاربری کاروانسرا مورد استفاده قرار داشت، امروزه بیش از نیمی از این محل تخریب شده و تنها دیوار و ستون های زیبای آن باقی مانده است، این مکان در جاده قم به گرمسار قرار گرفته است.
عمارت ملاصدرا
از دیگر جاهای دیدنی قم خانه و عمارت ملاصدرا می باشد، محمد بن ابراهیم یحیی شیرازی مشهور به ملاصدرا از حکیمان ایران قدیم در این مکان روزگار سپری می کرد، این خانه همچنان بافت اصلی خود را حفظ کرده که برای تماشای آن باید به روستای کهک در حوالی قم سفر کنید.
روستای فردوس
از بهترین روستاهای ایران در اطراف قم قرار دارد، روستای فردوس به طبیعت بکر، درختان سرسبز، آب و هوای ایده آل در فصول گرم سال محل خوبی برای طبیعت گردی و پیک نیک است، امکانات توریستی خوبی برای گردشگران در این دهکده فراهم آمده است که از آن دست می توان به سفره خانه های سنتی و فروشگاه شااره کرد.
روستای وشنوه
از برترین جاهای دیدنی قم روستای وشنوه است، اینجا مکانی سبز رنگ در دل کویر می باشد و به نوعی محل ییلاق بومیان در گذشته بوده که اکنون با اضافه شدن امکانات رفاهی و تفریحی به آن محل خوبی برای روزهای سیزده بدر و تعطیلات آخر هفته در روزهای گرم سال است.
پارک ملی کویر
در حدود ۶۷۰ هزار هکتار محیط حفاظت شده تحت عنوان پارک ملی کویر می باشد که از جاذبه های طبیعی قم است، گونه های نادر جانوری و گیاهی در این محدوده زندگی می کنند و شما به عنوان گردشگر فقط به بخش هایی از آن اجازه ورود خواهید داشت.
قبرستان شیخان
در بخش جاذبه های تاریخی قم به نام قبرستان شیخان می رسیم، اینجا محل دفن اشخاص مهم مذهبی و تاریخی همچون یاران امام صادق (ع) و زکریا بن آدم می باشد، قدمت این گورستان به اوایل ورود اسلام به بعد بر می گردد و امروزه با ساخت سازه های رفاهی در اطراف آن محل خوبی برای راز و نیاز به خدای یکتاست.
مدرسه فیضیه
مدرسه فیضیه قم پای ثابت همه فیلم و سریال های تاریخی ایران زمین بوده است، نام آن را بارها در کتب تاریخی دوره راهنمایی و دبیرستان نظام قدیم مطالعه کردیم، این مکان در زمان سلسله صفویه در قم ساخته شد و پس از آن اشخاص مهمی از دل آن بیرون آمدند که به درجه مرجعیت شیعیان دست یافتند.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.