تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

جاهای دیدنی آبادان کدامند ؟

موزه هنرهای معاصر آبادان
در رده نخست جاهای دیدنی آبادان ، موزه هنرهای معاصر آبادان قرار دارد که از اواسط دهه هفتاد خورشیدی افتتاح گردید، این مکان دیدنی امروزه دارای دو گالری از آثار هنرمندان معاصر آبادانی در کنار یک سالن آمفی تئاتر و یک فروشگاه کتاب فوق العاده است.
آدرس : خیابان اروسیه
ساعات بازدید : ۰۹:۰۰ صبح الی ۱۶:۰۰ همه روزه
کلیسای سورت گاراپت
ازمشهورترین اماکن مذهبی آبادان ، کلیسای سورت گاراپت می باشد که در اواخر سال ۱۳۳۶ شمسی در این شهر توسط مسیحیان مقیم ساخته شد، بعد از انقلاب با کم شدن جمعیت مسیحیان دیگر در این محل همایش های خاصی برگزار نمی شود و امروزه با مرمتی متوسط مورد توجه گردشگران شهر قرار دارد و همچنین در میراث ملی ایران هم به ثبت رسیده است.
آدرس : خیابان زند
ساعات بازدید : ۱۰:۰۰ صبح الی ۱۶:۰۰ همه روزه
مراکز خرید آبادان
از آنجایی که شهر آبادان دارای مرز آبی با کشورهای حوزه خلیج فارس است، بازارها و مراکز خرید این شهر رونق فراوانی دارند، از بهترین این پاساژها می توان به بازار احمد آباد، مرکز خرید کویتی ها، مرکز خرید امیری و بازار مرکزی شهر اشاره کرد که هر کدام براحتی قابل دسترس هستند.
موزه تنوع زیستی آبادان
از خاص ترین جاهای دیدنی آبادان ، موزه تنوع زیستی این شهرستان می باشد که در آن گونه های نادر و زیبای تاکسیدرمی شده به نمایش عمومی در آمده است، بیش از نیمی از حیوانات شامل پرندگان می شود و در کنار آن خزندگان، آبزیان و فسیل صدف های دریای جنوب هم قرار دارد.
آدرس : کیلوتر ۱۰ جاده قفاص
بقعه مقام خضر نبی
اگر در سطح شهر ابادان چرخی بزنید صد در صد بقعه ای سفید رنگ را مشاهده می کنید که شباهت فراوانی به زیارتگاه های سایر نقاط ایران دارد، این محل بقعه مقام خضر نبی از مهم ترین جاذبه های گردشگری آبادان می باشد که به گفته بومیان قدمگاه خضر نبی در آن قرار دارد، قدمت این مکان به سال ۹۲۰ قمری بر می گردد و آدرس آن در ادامه برای شما درج شده است.
آدرس : کیلومتر ۷ جاده رودخانه بهمن شیر به اروند
ساعات بازدید : شبانه روزی
روستای شلحه امام حسن عسکری
از روستاهای گردشگری آبادان ، روستای شلحه امام حسن عسکری می باشد که بابت درختان نخل دیدنی و کهنسالش مورد توجه علاقه مندان به بوم گردی قرار دارد، این روستا در کیلومتر ۵ جاده این شهر به خسرو اباد واقع شده است که بهتر لوازم پیک نیک را هم همراهتان به این محل ببرید تا لحظاتی در دل طبیعت زیبای روستا سپری کنید.
آرامگاه سید عباس
آرامگاه سید عباس از دیگر جاهای دیدنی آبادان می باشد، سید عباس از مشهورترین شخصیت های تاریخی مقیم آبادان بوده که در بین مردم از احترام زیادی برخوردار است، معمولا در روزهای سوگواری و اعیاد مذهبی بومیان در این محل گرد هم جمع می شوند.
آدرس : روستای سید عباس
موزه آبادان
از مهم ترین جاذبه های دیدنی آبادان ، موزه ابادان می باشد که از سال ۱۳۲۸ خورشیدی دایر شده است، این موزه که شباهت زیادی به مقبره دانیال نبی دارد دارای کالکشنی جذاب از تصاویر تاریخی، وقایع مهم شهر، جنگ تحمیلی در کنار تعدادی کارگاه هنرهای بومی می باشد.
آدرس : محله بوآرده شمالی ، جوار دانشکده نفت
ساعات بازدید : ۰۹:۰۰ صبح الی ۱۶:۰۰ همه روزه
سینما نفت
سینما نفت در سال ۱۳۲۳ شمسی در این شهر ساخته شد و از قدیمی ترین سینماهای ایران قلمداد می شود، این سینما که از نمای بیرونی شباهت زیادی به یک شیر ایرانی دارد در قبل از انقلاب با نام سینما تاج فعالیت می کرد و امروزه با نام سینما نفت فعالیت می کند.
آدرس : بوآرده جنوبی
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.