تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

دیدنی‌های همدان کجا هستند؟

محتوای صفحه
  1. تپه باستانی هگمتانه واقع در مرکز شهر همدان وسیع‌ترین تپه باستانی ایران با ۴۰ هکتار وسعت و بقایای ابنیه کاسی، مادی، هخامنشی و بعد از آن. گنبد علویان: گنبد علویان یکی از شاهکارهای معماری و گچ‌بری بعد از اسلام در همدان و میراث دار پیشینه اعتقادی مردمان همین دیار است. آرامگاه باباطاهر بر فراز تپه‌ای در شمال غربی شهر همدان واقع شده است. بنای این آرامگاه از شاهکارهای ممتاز و بدیع معماری عصر جدید است که طرح اصلی آن تلفیقی از معماری‌های قرن هفتم و هشتم هجری و عصر حاضر است. آرامگاه بوعلی سینا بنای یادبود شیخ الرییس ابن سینا فیلسوف، دانشمند و طبیب مشهور ایرانی در مرکز شهر همدان. آبشار باشکوه گنج‌نامه، در کنار کتیبه‌های گنج‌نامه و دره زیبای عباس‌آباد در دامنه کوه الوند قرار دارد. بر گران سنگی از خارا نوشتارهایی از دوران داریوش و خشایار شاه هخامنشی در فاصله ۵ کیلومتری غرب همدان، به سه زبان (پارسی باستان، عیلامی و بابلی) به خط میخی نگاشته شده است. مجسمه شیر سنگی همدان از یادمان‌های تاریخ ایران باستان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. غار علی صدر، تنها غار تالابی ایران و بزرگ‌ترین غار آبی جهان: این غار در ارتفاعات ساری قیه نزدیک روستای علی صدر شهرستان کبودراهنگ در استان همدان واقع شده است و یکی از دیدنی‌های جهانگردی این استان به شمار می‌آید
تپه باستانی هگمتانه واقع در مرکز شهر همدان وسیع‌ترین تپه باستانی ایران با ۴۰ هکتار وسعت و بقایای ابنیه کاسی، مادی، هخامنشی و بعد از آن.
گنبد علویان: گنبد علویان یکی از شاهکارهای معماری و گچ‌بری بعد از اسلام در همدان و میراث دار پیشینه اعتقادی مردمان همین دیار است.
آرامگاه باباطاهر بر فراز تپه‌ای در شمال غربی شهر همدان واقع شده است. بنای این آرامگاه از شاهکارهای ممتاز و بدیع معماری عصر جدید است که طرح اصلی آن تلفیقی از معماری‌های قرن هفتم و هشتم هجری و عصر حاضر است.
آرامگاه بوعلی سینا بنای یادبود شیخ الرییس ابن سینا فیلسوف، دانشمند و طبیب مشهور ایرانی در مرکز شهر همدان.
آبشار باشکوه گنج‌نامه، در کنار کتیبه‌های گنج‌نامه و دره زیبای عباس‌آباد در دامنه کوه الوند قرار دارد.
بر گران سنگی از خارا نوشتارهایی از دوران داریوش و خشایار شاه هخامنشی در فاصله ۵ کیلومتری غرب همدان، به سه زبان (پارسی باستان، عیلامی و بابلی) به خط میخی نگاشته شده است.
مجسمه شیر سنگی همدان از یادمان‌های تاریخ ایران باستان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است.
غار علی صدر، تنها غار تالابی ایران و بزرگ‌ترین غار آبی جهان: این غار در ارتفاعات ساری قیه نزدیک روستای علی صدر شهرستان کبودراهنگ در استان همدان واقع شده است و یکی از دیدنی‌های جهانگردی این استان به شمار می‌آید
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.