تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

غذای ایتالیایی اسپاگتی چگونه غذایی است؟

ایتالیا کشور معماری بی‌ نظیر، کشور سبک زندگی پرزرق و برق و همچنین کشور لذیذترین غذاهای دنیا  و علاوه بر این ها ، یکی از توریستی‌ ترین کشورهای جهان از شبه‌ جزیره ی ایتالیا و همچنین دو جزیره ی سیسیل و ساردنیا در دریای مدیترانه تشکیل شده است.

جالب است بدانید سنت‌ ها، آداب و رسوم و همچنین فرهنگ کشور ایتالیا از منطقه‌ ای به منطقه‌ ی دیگر متفاوت است! برای نمونه می توان گفت آداب و رسوم مردم ایتالیا در منطقه‌ ی سیسیل، منطقه ی ونتو و همچنین منطقه ی کامپانیا کاملا با یکدیگر متفاوت است!

 

در این بین بیان این نکته نیز خالی از لطف نیست که بر اساس محاسبه‌ ای که یونسکو انجام داده است، بیش از نیمی از میراث فرهنگی جهان در کشور ایتالیا واقع شده است! ایتالیا ترکیبی غنی از شاهکارهای هنری دوران گوناگون از یونان باستان گرفته تا امپراتوری های روم و زمان حاضر می باشد.

بی شک می توان گفت تمام مردم جهان به نوعی غذاهای ایتالیایی را دوست دارند و از خوردن غذاهای ایتالیایی لذت زیادی می برند! ایتالیا دارای تنوع ایده آل و فوق العاده زیادی در انواع غذاها و نوشیدنی های خود است. در شمال کشور ایتالیا، بیشتر غذاهای ساده و محلی خواهید یافت، در حالی که در جنوب این کشور، غذاها سبک و تازه‌ تر هستند.

شاید بد نباشد که بدانید رایج ترین مواد اولیه ای که در تهیه ی غذاهای ایتالیایی به کار برده می شوند، به رنگ پرچم کشور ایتالیا هستند! یعنی رنگ های قرمز، سفید و همچنین رنگ سبز.

حضور رنگ قرمز به سبب استفاده از گوجه فرنگی که در تهیه ی پاستاها، سس ها و همچنین مارینرا به کار برده می شود. حضور رنگ سفید به سبب استفاده ی گسترده از سیر و پنیر موتزارلا و در نهایت حضور رنگ سبز به سبب استفاده از انواع ادویه جات و سبزی هایی چون اورگانو، ریحان و همچنین جعفری!

دقت داشته باشید مردم ایتالیا، برای صرف غذا اهمیت ویژه ای قائل هستند و برای وعده های غذایی خود، به ویژه چنانچه مهمان هم داشته باشند، وقت زیادی را اختصاص می دهند! آن ها در تعطیلات آخر هفته ی خود، ساعت های زیادی را به صورت خانوادگی صرف ناهار خوردن می کنند! توجه داشته باشید ناهار، وعده ی اصلی غذایی مردم ایتالیا محسوب می شود و در بیشتر مواقع، در کنار هم صرف می شود.

 

اما درباره ی غذای ایتالیایی اسپاگتی لازم است بدانید این غذا در کشور ایتالیا، پس از پاستا از محبوبیت زیادی برخوردار است! توجه داشته باشی اسپاگتی به روش‌ های مختلف و همراه با ماکارونی‌ های رشته‌ ای تهیه می‌ شود و شما می‌ توانید بسته به نوع ذائقه ی خود، آن را انتخاب نماید!

 

شاید غذای اسپاگتی با عصاره کالتفیش با نام اصلی Spaghetti al Nero di Seppia برای شما عجیب باشد! اما تجربه ی خوردن این غذا به عنوان یک نوع پاستای متفاوت بی شک ایده آل خواهد بود. شاید این سوال برای تان پیش آید که عصاره ی کالتفیش چیست؟ در پاسخ بایستی گفت این جوهر سیاه توسط موجودی نرم‌ تن به‌ نام “مولوسک” آزاد می‌ شود! آشپزان ایتالیایی عصاره کالتفیش را به عنوان سس، به دورن اسپاگتی شما تزریق می کنند.

منبع : جدولیاب

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.